Nakomelingen van Cantos

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-12 19:20

en hier nog een foto van onze echte hengst, ik weet wel dat er toch echt veel verschil in een hengstveulen of een merrieveulen zit de hengstveulens zijn vanaf dag 2 bij ons al redelijk brutaal
Afbeelding

rebble

Re: Nakomelingen van Cantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 23:10

Mooi mannetje!
Ik vandaag nog even bij mijn ouders geweest. Leuke foto's van de twenter en het veulentje gemaakt!! (Zijn van dezelfde moeder als de Cantos) Ben apetrots op ze! Hihi

Donna vandaag aan het springen geweest met iemand die haar wil bijrijden en bijscholen in het springen de komende maanden. Erg leuk om te zien dat ze er zo op weg rijdt!!

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 12:30

ben benieuwd naar de foto's rebble

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 23:38

@Rebble, wat leuk dat jullie Donna ook gaan leren springen. Wordt vast een topper, dat kan gewoon niet anders dan met zo'n papa :D

@Urobi, hengstje heeft een lekker stoere look!

Stond vandaag zomaar een heel stuk van met foto in de sportbijlage van de Leeuwarder Courant :oo

Afbeelding

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 08:29

Kan het niet zo goed lezen Reeskees, maar wel stoere foto!!!

En Donna heeft ook nog mama die fijn kon springen. Die is helaas door hardnekkige peesblesssure uit de sport gegaan.

Is nog niet gelukt om de foto's van FB hier te krijgen...

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-12 09:18

wat leuk zeg dat er een stuk in de krant staat en dan ook nog met foto.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 00:20

Gave foto Reeskees! Ik heb met mijn vorige pony ook wel is in de krant gestaan met een springwedstrijd, erg leuk! Was nog toevallig, aangezien ik die krant niet kende en een vriendin die combinatie toch wel erg veel op mij vond lijken! :p

Ik ga morgen voor 2 maanden naar Ierland werken op een eventingstal, dus ik moet mijn Cantosje helaas missen, 'afscheid nemen' vandaag vond ik echt helemaal niks! Maar ik hoef me er niet druk om te maken, ik heb een vriendin die haar gaat rijden dus dat komt vast goed! Maar verder wel erg veel zin in, als het goed is kan ik daar wel redelijk wat rijden, dus ik hoop dat ik lekker veel ervaring kan opdoen!

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 17:00

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 10:04

Whow wat een mooi Cantos veulen!!
Eentje van de laatste "echte" Cantossen ;)

Gister met onze Cantos op het CH in Dokkum gesprongen (als HTK-ruiter tussen de profs). Was echt supergaaf in zo'n grote wedstrijdring, zo'n mooie entourage en met zoveel publiek er omheen.

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 13:14

mooi veulen gefeliciteerd, op de foto is een mooi groot veulen of niet?

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 10:39

Welkom Alikesflame

Wat een mooi veulen!! Gefeliciteerd!

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 12:49

We zijn gisteren naar de stamboekkeuring in Lonneker geweest met de eerste nakomeling uit onze Cantos merrie ze is STER geworden met een heel mooie punten aantal 75 exterieur en 80 springen.

3 jarige Lupicor x Cantos
Afbeelding

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 19:00

Gefeliciteerd! Is ook wel erg knappe dame!

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 20:49

ik zag net dat er een stukje staat geschreven op de kwpnsite bij SK Lonneker het blijkt dat ze het hoogste punt van de dag had op haar reflexen.Ben toch wel trots we hebben dan in iedergeval vooruit gefokt want onze Cantos had 75 voor reflexen destijds op de keuring

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 20:54

Zo dat is weer lang geleden even een update onze Elite Cantos merrie zijn we inmiddels weer aan het rijden en gaat in het zomerseizoen weer mooi op wedstrijd.We willen proberen om haar Z+6 te krijgen dan krijgt ze het sport predikaat bij haar naam.Ook staat ze dit jaar met een fokwaarden van 147 punten met nog een paar merries op de 69ste plaats van alle KWPN merries met kinderen die naar de keuring/aanlegtest zijn geweest *\o/*

Hoe gaat het met de andere Cantossen?

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 11:49

Dat is goed nieuws Urobi!

Met mijn Cantos gaat het prima, gewoon z'n gangetje zegmaar, we gaat met ups en downs vooruit rijden, omdat we helaas heel onregelmatig hebben kunnen rijden laatste maanden kunnen rijden ivm bevroren bak, dus we zijn toe aan lente om dan gewoon weer lekker er tegenaan te kunnen gaan!

Dan hoop ik ook het springen weer een beetje op te kunnen pakken van de zomer, om dan op termijn is een keer een oefenparcours mee te kunnen pakken! Merkte vorige jaar dat ik op het gebied van springen nog niet helemaal kundig genoeg was om overal de controle te kunnen behouden, heb een heerlijk werkwillig paard maar de onervarenheid van ons beide resulteerde in iets teveel onverwachte luchtsprongen. Dus springen even gelaten voor wat het is en vooral dressuurmatig gereden, en vergeleken met vorige zomer zijn we toch een stuk verder, dus wil ik binnenkort wel weer een poging wagen! :)

Georgy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 13:15

Goed om te horen dat het met jullie Cantosjes goed gaat.

Gelukkig gaat het met mijn Cantosje ook weer goed.
Na 8 maanden getopt te hebben revalidatie (zwemmen in Drenthe, aquatrianing in Lissebroek en zelf trainingsschema van veearts) in en uit en geen diagnosen uiteindelijk 3 maanden op het land gezet en in oktober weer langzaam gaan opbouwen kan ik gelukkig zeggen dat het nu weer goed gaat. _/-\o_

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-13 17:36

Georgy schreef:
Goed om te horen dat het met jullie Cantosjes goed gaat.

Gelukkig gaat het met mijn Cantosje ook weer goed.
Na 8 maanden getopt te hebben revalidatie (zwemmen in Drenthe, aquatrianing in Lissebroek en zelf trainingsschema van veearts) in en uit en geen diagnosen uiteindelijk 3 maanden op het land gezet en in oktober weer langzaam gaan opbouwen kan ik gelukkig zeggen dat het nu weer goed gaat. _/-\o_

Wat deed ze dan eigenlijk precies waardoor je niet kon rijden?
Wij hebben nu een 5 jarige die voor 95% problemen in hara schoft heeft dat heeft ze alleen als er druk op komt te staan.Er zijn fotos gemaakt maar daar kunnen ze niks op vinden.Dus waarschijnlijk rust helpt de dierenarts weet het zelf ook niet

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 14:46

Die van mij ook wat beroerd. Heeft haar kogel verdraaid in het land net na een vorst periode. Maar ze knapt nu mooi weer op!
Maar van de winter wel een B proefje gestart. Super braaf en een winstpunt!
De bedoeling is nu om nu door te trainen met springen en haar dan te verkopen. Worden zowel paard als ik blijer van!

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 13:25

Vandaag houdt stal HBC uitverkoop van Cantossen :P

Onze Cantossen gaan goed. De oudste loopt momenteel ZZ springen en kijken het komende seizoen of ze het hogere werk aan kan.
Haar volle zusje wordt dit voorjaar 2 en mag nog lekker van de wei genieten. We hebben haar laatst al eens laten vrijspringen en dat lijkt erg goed.

Georgy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 21:35

urobi; het begon dat hij rechtsvoor kreupel was, daarna kreeg hij een virus toen waren de andere 3 benen dik en werd hij linksvoor kreupel, ik heb toen een veearts erbij gehaald, na 3 weken op het harde stappen mocht ik op het harde gaan draven wat geen succes was. Ik was een beetje klaar met de veearts en ben ik naar de Lingehoeven gegaan, helaas konden ze daar niets vinden omdat meneer altijd wilt showen dus moest hij daar blijven staan, na 3 dagen kon ik hem ophalen, maar helaas hadden ze niets gevonden en toen heb ik hem naar Drenthe gebracht om te zwemmen. Na 4 weken zouden we kijken hoe het met hem ging, maar helaas was er Rhino dus kon ik hem toch niet meenemen dus moest hij 1 week langer blijven.
Dit was het ook niet en is hij weer terug gegaan naar de Lingehoeven daar hebben ze de Scintiegrafie gedaan, helaas kwam daar alleen maar naar voren dat hij een lichte irritatie aan zijn tussen pees had, maar daar mocht hij niet zo kreupel van lopen.
We hebben toen een opbouwschema gekregen, maar na 5 weken is hij nog bij de aquatraining geweest wat ook niet geholpen had en toen was ik het zo zat dat ik hem op het land heb gezet voor 3 maanden en dit wat uiteindelijk de beste keuzen geweest. We zijn in oktober weer langzaam begonnen met ups en downs, maar nu zijn we weer in een stijgende lijn.
Mocht het weer gebeuren dat hij kreupel wordt en er is niets aan zijn benen te zien zet ik hem weer op het land voor een aantal maanden.

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 07:46

Gisteren mijn tweede buitenconcours met Donna gereden. Twee weken geleden was ze te druk met de omgeving, maar gisteren deed ze super haar best. 2x eerste! En dat met die mega hitte! 186 en 193, dus super trots!

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 10:32

gefeliciteerd goed gedaan

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 10:43

Leuk weer is wat te lezen hier in het topic! Gefeliciteerd Rebble :)

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 14:56

Ze deed ook echt haar best. Zo leuk! Over 2 weken weer... :-)
Hoe gaat het bij jullie?