Suzanne F. schreef:Foto is niet bewerkt, ik heb m gemaakt en wat vergroot. Absoluut niks veranderd aan de foto.
Dan is ie een tikje schuin genomen....

Overigens wel een heel erg leuk paard!!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Suzanne F. schreef:Foto is niet bewerkt, ik heb m gemaakt en wat vergroot. Absoluut niks veranderd aan de foto.
Suzanne F. schreef:Hahaha, nou niet bewust want ik kan niet fotograferen! Ja tuurlijk wordt dat paard netjes gereden!!
Pipo schreef:Maar goed, ik denk te weten wat ze met het lendenmechanisme bedoelen. En dat is volgens mij iets wat we allemaal zoeken, alleen we verwoorden het anders, en hebben er geen spannend woord bijgezocht.
Bucephalus schreef:Het is me in ieder geval opgevallen dat die rijpaarden die veel last hebben van blessures en die na jaren nog steeds in de onderste regionen rijden vrijwel allemaal geen dragend skelet hebben.
Als ik dan vraag naar de afstamming zit er telkens zowel van vaders als van moeders zijde veel volbloed in.
sarabande schreef:Je hebt het over een Selle Francais x een stayer. Of een tuiger x een stayer. Geen fokproducten om dressuur mee te rijden. Hoe zijn die andere paarden gefokt??
Bucephalus schreef:Een andere is een Bostonx Lucky Boy gekocht ook weer voor een fors bedrag. Van een andere dressuurstal, het paard zou M gelopen hebben. Zag er behoorlijk bespierd uit, een plaatje om te zien dat moet gezegd worden. Het duurde precies 5 dagen. Bokken, rennen door de bak en het ging van kwaad tot erger. Was niet meer rond te rijden. Als je hem gewoon laat lopen gaat het best, maar niet geschikt voor een dressuurwedstrijdje.
Bucephalus schreef:Nou, ik wil hier geen hele theorie aan ophangen, maar het valt me wel op dat die paarden anders gebouwd zijn en geen noemenswaardig voordeel hebben van die bouw.
Feit blijft, dat de voorhand verder naar voren staat en de achterhand verder naar achteren. Ik kan het ook niet helpen.
Citaat:Ik ben door de hele discussie echter wel wat anders gaan kijken naar de paarden in mijn omgeving.
Het is me in ieder geval opgevallen dat die rijpaarden die veel last hebben van blessures en die na jaren nog steeds in de onderste regionen rijden vrijwel allemaal geen dragend skelet hebben.
Als ik dan vraag naar de afstamming zit er telkens zowel van vaders als van moeders zijde veel volbloed in.
Bucephalus schreef:Maar even terug naar prestatiemerries/ stammoeders die raszuivere volbloeds zijn. Kun jij er laten we zeggen een stuk of tien opnoemen, Sarabande?
Ik heb gekeken in het boekje met de prestatiemerries, maar daar kon ik er niet een in vinden, maar misschien zijn ze daar ook niet in terug te vinden en weet jij waar ik wel moet kijken?
Bucephalus schreef:Er zijn toch zat volbloeds goedgekeurd bij het KWPN? Ik heb alleen het KWPN prestatiemerrieboekje. Jij kunt me vast wel verder helpen.