Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Suelza schreef:Er is dan ook weinig keuze als het op kleurenfokkerij aankomt en eerlijkheidshalve gebied het mij te zeggen dat jullie een paar goede hengsten op stal hebben staan.
Helaas is het merendeel van de kleurgefokte paarden en/of pony's mijn inziens of qua exterieur of qua beweging (of beiden) kwalitatief behoorlijk onder de maat.
marjolein88 schreef:meen je dat Petra? Dit zie ik echt als een super compliment !
Rianneke schreef:eldango schreef:Al is voor mij het belangrijkste dat het gezond en een merrie is.
Ik hoor al dat het bij de paarden ook tijd word voor ges3xt zaadBij de koeien word er dankbaar gebruik van gemaakt
En kleurtjes zijn soms leuk, maar ik weet 1 zinnetje; Een goed paard heeft geen kleur
eldango schreef:Al is voor mij het belangrijkste dat het gezond en een merrie is.
Rianneke schreef:Ik hoor al dat het bij de paarden ook tijd word voor ges3xt zaadBij de koeien word er dankbaar gebruik van gemaakt
En kleurtjes zijn soms leuk, maar ik weet 1 zinnetje; Een goed paard heeft geen kleur
Suelza schreef:Daar moet ik mij dan weer eens volledig bij aansluiten...
eldango schreef:Al zou een Palomino hengst maat paard best verkoopbaar zijn mits deze redelijk klopt.
Rianneke schreef:Alles is verkoopbaar, maar tegen welke prijs
eldango schreef:eldango schreef:Al zou een Palomino hengst maat paard best verkoopbaar zijn mits deze redelijk klopt.Rianneke schreef:Alles is verkoopbaar, maar tegen welke prijs
Hier ging een paar maanden geleden nog een Palomino voor 10.000,- weg en paard had geen papieren. Palominopaarden zijn niet voor het oprapen en als sommige wat willen.
eldango schreef:Heb daar tegen ook een bruin paard van 8jr. Super braaf. Z2 lopen met winst en kon het 1 en ander van Grand Prix.
Deze had een ocd (ingegroeit) maar klinisch 100%.
Daar kregen ze 2500,- voor en dan waren kosten keuring en hoefsmid voor de verkoper.
Citaat:Helaas is het merendeel van de kleurgefokte paarden en/of pony's mijn inziens of qua exterieur of qua beweging (of beiden) kwalitatief behoorlijk onder de maat.
Peterina schreef:Citaat:Helaas is het merendeel van de kleurgefokte paarden en/of pony's mijn inziens of qua exterieur of qua beweging (of beiden) kwalitatief behoorlijk onder de maat.
Er is VEEL keuze als het op warmbloed kwaliteits kleurenfokkerij komt maaaaar men moet wel bereidt zijn om buiten Nederland te kijken. Niet alles over een maat scheren en vergelijken met wat in Nederland te krijgen is.
Als bekende juryleden uit bekende Stamboeken in Duitsland vol lof zijn over de exterieur en bewegingen van bepaalde hengsten EN durven dit ook te uit, dan neem ik aan dat men dat ook mag aannemen.
En wat de prijzen betreft ... als iemand kwaliteit in beweging, exterieur, maat en karakter MET kleur ... dan moeten ze ook bereidt zijn om er voor te betalen. Als ze dit niet willen of kunnen dan moeten ze content zijn met een zwarte of bruine, waar momenteel de markt van vol ligt, of langer sparen.