[TI] Tinker rovers...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TinkerMarley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 12:42

Grrr krijg je dat gekloot weer. opzouten met die Ieren:@...
hebben we al es eerder gehad:S

xWhitneyx schreef:
swaps schreef:
Hoi alle tinkerbokkers,

Ik voel toch de behoefte weer dit topic te openen. Ik ben deze morgen naar het strand geweest met mijn maatje en op de terug weg stopte er naast me een donkerblauwe grote bestelbus met 3 jongens erin. Ik dacht eerst dat ze de weg wilden vragen. Het waren dus Ieren en de eerste vraag was , wijzend op mijn tink :" is he for sale, how old is he en is it a gender. Ik heb ze meteen duidelijk gemaakt dat ik "not amused " was . Ik ben meteen doorgereden. Het kenteken begon met mpv of mvp . Ik woon in de provincie zeeland dus .... Wees gewaarschuwd ze zijn nog nog steeds actief.

Bah mijn fijne strandrit is er wel wat door bedorven.

:(

iehh niet weer he , waar ergens in zeeland .. aangezien mijn paardjes in koudekerke staan..

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 12:49

Hier zijn ze ook gesignaleerd, maar niet paard gerelateerd (hoop ik). Ze stonden tegenover mijn huis gisteren (waren bij de snackbar geweest) met een donkere bus. Ik krijg gewoon de rillingen als ik ze zie, en dat terwijl ze daar gewoon stonden. Ik hoop niet dat ze hier in de buurt op zoek gaan naar Tinkers!

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 12:57

In midden-limburg hebben we ze ook al gezien helaas! Reden langzaam langs de wei met tinker van een vriendin van me, en ik ben bij de winkels aangesproken door een paar rare gasten. Dat was niet paardgerelateerd.
Hier verderop is een camping, daar staan ze ook. Zullen wel seizoenswerk doen. Wij zijn in ieder geval erg alert erop!

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 13:00

Angeliekje schreef:
Hier zijn ze ook gesignaleerd, maar niet paard gerelateerd (hoop ik). Ze stonden tegenover mijn huis gisteren (waren bij de snackbar geweest) met een donkere bus. Ik krijg gewoon de rillingen als ik ze zie, en dat terwijl ze daar gewoon stonden. Ik hoop niet dat ze hier in de buurt op zoek gaan naar Tinkers!

Waar in Apeldoorn?...ik woon er, en heb een tinker...

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 16:32

Ze stonden bij de Charlie aan de Zwolseweg. Ik ben blij dat mijn Tink een paar km verderop staat, en wat meer afgelegen staat met veel toezicht....

Poosje81

Re: Tinker rovers...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 16:55

Tot op heden is er verder toch geen melding gemaakt van diefstal? Natuurlijk begrijp ik het gevoel dat het vervelend is dat er iemand op je tinkertje 'aast', maar buitenom wat onbeschoft gedrag (wat ik zelf heb mogen aanschouwen) en regelmatige vragen over het verkopen van je tinker, hebben ze tot op heden nog niets illegaals gedaan, tenminste, wat er is vernomen. Dus ik snap de angst, maar of die nou echt terecht is, daar twijfel ik wat aan.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 17:14

Klopt wat Leonoor zegt.
De Ieren zijn irritante handelaren, maar stelen tot nu toe is nog niet gebeurd.

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 17:17

Als ik dit zo lees heb ik de neiging om mijn pony's naar huis te halen, bah.

Alhoewel het mij wel erg geruststeld dat ze heel erg eenkennig zijn en geen eten van 'vreemden' aanpakken.

Ik ga het in de gaten houden

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 17:22

Leonoor schreef:
Tot op heden is er verder toch geen melding gemaakt van diefstal? Natuurlijk begrijp ik het gevoel dat het vervelend is dat er iemand op je tinkertje 'aast', maar buitenom wat onbeschoft gedrag (wat ik zelf heb mogen aanschouwen) en regelmatige vragen over het verkopen van je tinker, hebben ze tot op heden nog niets illegaals gedaan, tenminste, wat er is vernomen. Dus ik snap de angst, maar of die nou echt terecht is, daar twijfel ik wat aan.

als het niet terecht is....fijn
is het wel terecht zijn we iig gewaarschuwd hier....
twijfel zal er altijd wel zijn, maar beter het zekere voor het onzekere...
en dat jij twijfelt is jou goed recht...
maar ik hou wel mn ogen open... /3

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 18:58

Ik heb enkele weken geleden ook iets raar meegemaakt. Ik was net weer naar huis aan het stappen nadat ik les had gehad en ik stapte door een gewone woonwijk. Plots reed er een auto (weet niet meer hoe hij eruit zag maar het was een poolse nummerplaat) voorbij en die remde plots en zette zich scheef op het voetpad, wat ik dus al heel raar vond. Er stapte plots 2 mannen uit die in heel gebrekkig engels zeiden 'can we take a picture?' Terwijl ze dit vroegen was de ene man al met zijn gsm foto's aan het maken van mijn paard. En toen ik juist iets wou zeggen dat ik dat niet wou (ik was echt even van mijn melk :+ ) stapten ze weer in en reden verder en waren nog vanuit het raam foto's aan het maken. Het ging echt heel snel op 2 minuutjes ofzo. En ik had er echt geen goed gevoel bij...

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 20:32

Soprano schreef:
Ik heb enkele weken geleden ook iets raar meegemaakt. Ik was net weer naar huis aan het stappen nadat ik les had gehad en ik stapte door een gewone woonwijk. Plots reed er een auto (weet niet meer hoe hij eruit zag maar het was een poolse nummerplaat) voorbij en die remde plots en zette zich scheef op het voetpad, wat ik dus al heel raar vond. Er stapte plots 2 mannen uit die in heel gebrekkig engels zeiden 'can we take a picture?' Terwijl ze dit vroegen was de ene man al met zijn gsm foto's aan het maken van mijn paard. En toen ik juist iets wou zeggen dat ik dat niet wou (ik was echt even van mijn melk :+ ) stapten ze weer in en reden verder en waren nog vanuit het raam foto's aan het maken. Het ging echt heel snel op 2 minuutjes ofzo. En ik had er echt geen goed gevoel bij...

Hier in de polder hebben we ook veel polen,ze zijn erg gek op tinkers en verdraaien dan ook altijd bijna hun nek als ik ze tegen kom.
Maar of dat betekend dat ze hem ook willen stelen.......nee dat wil ik niet geloven eigenlijk.
Ik zelf kijk ook als er een in mijn ogen een mooi paard langs komt:P
En ach er zijn ook hollanders die wel eens mijn tinker op de foto hebben gezet.......

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 20:40

Hier bij mij in het dorp zitten ook Polen.
En die willen graag een fotootje nemen van mijn paardjes.
Daar is toch niks verkeerd mee ??

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:10

ze zijn er weer, maak me nu nog niet druk ze hebben nog niets gestollen al die jaren dat ze hier al rijden.

Maar als ik iedereen verdacht moet vinden die mijn paarden op de foto zet dan is het halfe dorp hier verdacht. Meestal maak ik rustig een praatje met iedereen en mogen de kindjes even aaien als ik op een handig stukje sta. Maar ook zat engelse/ieren/bulgaren/roemenen/grieken en weet ik veel wat in en op de europoort/maasvlakte werkt spreken me vaak genoeg aan.

dieseltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:43

Ja, ik snap Leonoor ook wel.
Maar het berichtje over het feit dat ze in Zeeland zitten, is wel bij ons Leonoor, nog geen 3km bij Jacqueline vandaan..
Dan weet jij wel waar we het ongeveer over hebben.
Dus wij zijn eigenlijk wel op ons kapot en durven de paardjes s'nachts bijna niet meer buiten te laten; aangezien je ze vanaf de grote weg kan zien staan op het boerenhofje..

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:49

Ze zijn hier op Walcheren ook geweest vorig jaar en meer dan een slot op de wei hangen kan je niet doen, in ons geval. En we hebben toch mooi spul staan ;)

Je kunt je er heel erg zorgen om maken, maar zolang het 1e paard nog niet gestolen is door deze groep, dat zou immers een tinker van het type cob zijn als ik ze goed begrijp, ga ik er geen slapeloze nachten van hebben.

dieseltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:56

Van wat soort type is Diesel dan volgens jou?
Jij kent hem aangezien Baggio zijn vader is en Chiara van d'eierkurf zijn moeder is.
Trouwens; heeft Jacq altijd nog Chiara? :)

Ja, ik weet het dat we meer niet kunnen doen, maar wij zijn alert hoor!
Heb de hoefsmid al geinformeerd en die gaat mensen in de streek waarschuwen.
Je weet het immers maar nooit

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 13:00

Ach.. ik werd ook aangesproken of Diaz te koop was.. maar dan door een nederlandse boer ;)

TinkerMarley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 14:27

Vorg jaar zijn ze bij ons op stal geweest, MArley stond toen in de bak en een vriendinv an mij heeft ook der Tinker daar staan.. Toen kwamen er ook 3 mannen in pak gekleed en stonden allemaal raar te smoezen en te wijzen enzo.. Op een gegeven moment kwam de eigenaresse van stal naar me toe van ze willen je paard kopen, ik dus als de donder er heen gerend en een vriend van mij heeft in zn goeie engels verteld dat Marley ABSOLUUT niet te koop is!, toen ze hoorde dat hij geen hengst is wilde ze m al niet eens meer:P en probeerde ze het bij de tink van mn vriednin ook die maar duiidelijk gemaakt dat hij niet te koop is en geen hengst is:p..
Daarna hebben we ze nooit meer gezien.. Stelen word lastig bij ons aangezien je over het hele erg moet en langs de camping+woonhuis dus dat lukt ze niet zo snel;).

Dus wie weet komen er nu weer andere polen/ieren what ever ff koekeloeren, we zullen goed opletten in iedergeval:P

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 15:11

Bah wat een verhalen allemaal, ik zal er ook kriegelig van worden.

Ik heb dan wel geen Tinker of Fries, maar vorig jaar september (2010) is er bij ons in de stal/schuur ingebroken.
Ze zijn 2 keer geweest, de eerste keer hebben ze ''alleen'' rondgekeken en de staldeur van mijn paard ( Kwpner) opengemaakt, zijn buitendeur van het slot gehaald en een nacht later hebben ze dus daadwerkelijk gestolen.
Ze hebben dan wel geen paard gerelateerde spullen of mijn paard mee genomen maar wel mijn paard ''toegetakeld''.
Ze hebben met olie ( motorolie) een streep aangebracht op zijn hoofd, waarschijnlijk wilden ze mijn paard kalmeren omdat hij teveel lawaai maakte maar goed dat weet ik dus niet zeker.

Een goede waakhond zegt helaas ook niet alles, mijn schoonouders ( die direct naast ons wonen) hebben 5 duitse doggen en hun zijn geen lieverdjes voor vreemd volk maar de honden hebben niks gehoord dus ook niet aangeslagen of iets.

TinkerMarley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 15:34

Nou dat verhaal van jou is nou ook niet echt geweldig gezellig haha.
Jeetje mina! ik snap echt niet dat er nog mensen zijn die dit allemaal durven te doen hoor, waar haal je het lef vandaan!..
Stelletje maloten!!..

Idd goede wakers zeggen ook niet alles, daar zijn wij ook wel achter;).

Steph86 schreef:
Bah wat een verhalen allemaal, ik zal er ook kriegelig van worden.

Ik heb dan wel geen Tinker of Fries, maar vorig jaar september (2010) is er bij ons in de stal/schuur ingebroken.
Ze zijn 2 keer geweest, de eerste keer hebben ze ''alleen'' rondgekeken en de staldeur van mijn paard ( Kwpner) opengemaakt, zijn buitendeur van het slot gehaald en een nacht later hebben ze dus daadwerkelijk gestolen.
Ze hebben dan wel geen paard gerelateerde spullen of mijn paard mee genomen maar wel mijn paard ''toegetakeld''.
Ze hebben met olie ( motorolie) een streep aangebracht op zijn hoofd, waarschijnlijk wilden ze mijn paard kalmeren omdat hij teveel lawaai maakte maar goed dat weet ik dus niet zeker.

Een goede waakhond zegt helaas ook niet alles, mijn schoonouders ( die direct naast ons wonen) hebben 5 duitse doggen en hun zijn geen lieverdjes voor vreemd volk maar de honden hebben niks gehoord dus ook niet aangeslagen of iets.

sharief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 15:37

Goed alert zijn is dan het enige dat je kunt doen helaas.
Dat is ook een eng idee, dat ze bij je paard willen komen en wat nog meer..
D'r lopen de laatste tijd wel veel gepen rond. Zelfs gister in de Efteling. Vraagt er 1 of minnie mouse er ook is of iets dat er op lijkt. Of er ook een show is. Wijs ik de weg, loopt ze vervolgens weg zonder bedankje en gaat een compleet andere kant op. (gelukkig niet gerold, ik heb altijd mn tas vast. Zeker als ik iemand verdacht vind)
Later vroeg een kerel de weg aan twee meiden voor mij. Zij wijzen de weg en ook hij loopt stoïcijns een andere kant op als een malloot die niet meer kan praten. Beiden waren niet nederlands en spraken gebrekkig Engels en Nederlands.

TinkerMarley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 16:30

Whahaha jaa dat slaat ook werkelijk nergenst op:P,
Was er geen verborgen camera bij? heb wel es zo,n grap op tv gezien.. maar idd wel vreemd, altijd gelijk checken of je alles nog hebt:)

sharief schreef:
Goed alert zijn is dan het enige dat je kunt doen helaas.
Dat is ook een eng idee, dat ze bij je paard willen komen en wat nog meer..
D'r lopen de laatste tijd wel veel gepen rond. Zelfs gister in de Efteling. Vraagt er 1 of minnie mouse er ook is of iets dat er op lijkt. Of er ook een show is. Wijs ik de weg, loopt ze vervolgens weg zonder bedankje en gaat een compleet andere kant op. (gelukkig niet gerold, ik heb altijd mn tas vast. Zeker als ik iemand verdacht vind)
Later vroeg een kerel de weg aan twee meiden voor mij. Zij wijzen de weg en ook hij loopt stoïcijns een andere kant op als een malloot die niet meer kan praten. Beiden waren niet nederlands en spraken gebrekkig Engels en Nederlands.

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 10:23

Ik kan jullie tot nu toe voor de provincie Zeeland gerust stellen.
ivm mijn werk kom ik de afgelopen tijd veel in aanraking met de poolse en ierse gemeenschap.
Tot nu toe zijn er nog geen Tinkers gestolen in Zeeland.
wel kan ik vertellen dat er veel overlast is door bovengenoemde groepen.
Het enige wat je kunt doen, is wat Leonoor al aangaf, een goed slot op de wei plaatsen en geef evt. omwonende van je wei je tel. nm. zodat wanneer zij het niet vertrouwen ze jou kunnen bellen.

en het klinkt misschien raar... maar met mijn ervaring, als ze iets heel graag willen dan houdt een slot op de wei ze echt niet tegen (het geeft ze alleen meer werk om bij je paard te komen) en meer als je best om je beste vriend bij je te houden en te beschermen kan je helaas niet doen.

een kleine tip.. wanneer iemand echt intresse toont in je Tink en je krijgt er een raar gevoel bij, onthoudt aub zijn kenteken. :j

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 17:49

Hoe moet ik nu een wei op slot doen ??
Mijn weides zijn van alle kanten te benaderen, eventueel zelfs met slootje springen.

Dus, iedereen heeft een mobieltje, waar je foto's mee kan maken. (behalve ik)
Zet de auto's en de personen op de foto en publiceer het hier in dit topic.

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 20:57

ik denk dat ik niet degene ben om jou te vertellen hoe je een hek op slot moet doen.
omdat jou wei blijkbaar niet afgesloten kan worden doormiddel van een hek waar een hangslot omheen kan, wil niet zeggen dat, andere dat niet kunnen.
en het was alleen maar een tip.