Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

stoffel schreef:maverick waarom dek jij met KWPN hengsten?
wat betreft jouw uitspraken fokken is gokken en op papier kun je niet rijden dat heb ik heel vroeger ook al eens verkondigd, maakt niets uit je wordt vanzelf wel wijzer.

Ilzas schreef:Rianneke schreef:Waarom doe jij dan kleinerend over het nrps? Want jij vind het kwpn beter op alle vlakken...
Dat vind Sarabande niet alleen, dat IS gewoon zo, objectief gemeten.
stoffel schreef:stoffel schreef:[naam verwijderd] waarom is het KWPN zoveel groter?
En zijn "broodfokkers" geen serieuze fokkers?
is een grootdeel van de NRPS toppers niet KWPN gefokt (zo slecht zijn ze dus bij het KWPN ook weer niet)
bewijs jouw wet van de grote getallen eens met keiharde feiten
[naam verwijderd] zou je zo vriendelijk willen zijn om mijn vragen te beantwoorden misschien dat je dan snapt wat ik bedoel

Dees schreef:Tja, ik dacht dat ik wel duidelijk was hoor.
Ik vind Broodfokkers fokkers die het belang van de (door)ontwikkeling van het ras van ondergeschikt belang maken aan de commerciele kansen van het product.
Laten we wel wezen: kwa exterieur is het vaak best verstandig om een zware Gelderse te zetten op een merrie met teer beenwerk. Een Broodfokker zal deze keuze eigenlijk nooit maken, want een "Gribaldi x Krack" verkoopt nu eenmaal veel makkelijker dan een "Zichem x Krack", ik noem maar wat.
Puur en alleen fokken op datgeen wat verbeterd kan worden. Toevallig paste Krack hierbij, en ja, uit een stamboek merrie toch een stermerrie verkregen...
Dus daling van waarde... maverick schreef:Juist Dees. KWPN roept wel, maar de meeste zijn toch bijna allemaal Duitsgefokt en KWPN geregistreed. Een van de meest dekkende hengsten van het KWPN is toch ook echt Duits. Trakener gefokt en geregistreed, maar KWPN goedgekeurd. Het KWPN doet in feiten dus precies hetzelfde als het NRPS.

Janine1990 schreef:Dees schreef:Tja, ik dacht dat ik wel duidelijk was hoor.
Ik vind Broodfokkers fokkers die het belang van de (door)ontwikkeling van het ras van ondergeschikt belang maken aan de commerciele kansen van het product.
Laten we wel wezen: kwa exterieur is het vaak best verstandig om een zware Gelderse te zetten op een merrie met teer beenwerk. Een Broodfokker zal deze keuze eigenlijk nooit maken, want een "Gribaldi x Krack" verkoopt nu eenmaal veel makkelijker dan een "Zichem x Krack", ik noem maar wat.
Wat een onzin, werkelijk waar![]()
Ik rij een Krack C x Ferro, maar die is echt niet gefokt op de namen hoorPuur en alleen fokken op datgeen wat verbeterd kan worden. Toevallig paste Krack hierbij, en ja, uit een stamboek merrie toch een stermerrie verkregen...
Zichem x Krack C zal wat minder interessant zijn, omdat het niet genoeg bloed voert om Gelders te zijn...Dus daling van waarde...
Daarom is het niet interessant voor een 'broodfokker', die er zoals je zelf duidelijk aangeeft, zijn brood mee op de plank moet zetten....
En moet je nu echt een Ferro x Jazz x Gribaldi willen hebben????
Zo zeer verkopen die namen echt niet

Janine1990 schreef:maverick schreef:Juist Dees. KWPN roept wel, maar de meeste zijn toch bijna allemaal Duitsgefokt en KWPN geregistreed. Een van de meest dekkende hengsten van het KWPN is toch ook echt Duits. Trakener gefokt en geregistreed, maar KWPN goedgekeurd. Het KWPN doet in feiten dus precies hetzelfde als het NRPS.
Okee, geen aanval op jouw post, maar meer een vraag...
Waarom is de standaard uitspraak bij verwijzing naar een duitse hengst: "Typisch Duits, mist achterbeen!"
En hoe kan het nu dat het KWPN daarin als sterker wordt gezien???
Dees schreef:Stoffel, jij kunt mijn ongelijk ook niet bewijzen. Dat maakt jouw gelijk en mijn gelijk dus evenwaardig gelijk

Janine1990 schreef:Dat bedoel ik maarZo zeer verkopen die namen echt niet