[TI] Het humoristische leed dat (s)tinker heet...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chay_Flame

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 19:48

LecyTinker schreef:
En wie zei dat Stinkers zo braaf waren?????

Ik heb nergens last van met mijn stinker, is zo'n brave :o ;)

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-10 21:31

wat is dat toch dat die stinkers de meest stoute dingen uithalen en dan een smoel trekken van ... O:) ... en wij ons helemaal laten ondersneeuwen door die }:) ?

_Patrick_

Re: Het humoristische leed dat (s)tinker heet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 16:52

Het blijft een heerlijk ras!

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 18:29

Zeker weten!

Die van mij is zo ontzettend goed te motiveren met snoepjes (de meesten denk ik).
Vandaag de skippybal "ge-herintroduceerd" (ehm? :+ ). In het begin steeds terugdeinzen als de skippy 'm aanraakt.
Op het moment dat hij stil bleef staan als de skippy hem raakte kreeg hij een brokje. Hoefde dat maar één keer te doen, nou daarna kon ik er alles mee, skippy onder 'm door schoppen, skippy op z'n kont gooien, op z'n manenkam, tegen z'n benen...ideaal :+

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 19:06

moretje schreef:
Zeker weten!

Die van mij is zo ontzettend goed te motiveren met snoepjes (de meesten denk ik).
Vandaag de skippybal "ge-herintroduceerd" (ehm? :+ ). In het begin steeds terugdeinzen als de skippy 'm aanraakt.
Op het moment dat hij stil bleef staan als de skippy hem raakte kreeg hij een brokje. Hoefde dat maar één keer te doen, nou daarna kon ik er alles mee, skippy onder 'm door schoppen, skippy op z'n kont gooien, op z'n manenkam, tegen z'n benen...ideaal :+

En schopt hij de skippybal al terug ???
Want dat kunnen die heerlijke, lieve, stoute, bonte paardjes ook heel goed.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 19:08

ik vind die paarden skippyballen aan de prijzige kant, hebben jullie ervaring met gewone mensen skippies, ontpliffen deze snel?

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 19:25

Ik heb gewoon voor een paar euro zo'n kinder skippy gekocht bij de speelgoedwinkel :) 1 dag in gebruik, nog niet ontploft.

Ariebren schreef:
moretje schreef:
Zeker weten!

En schopt hij de skippybal al terug ???
Want dat kunnen die heerlijke, lieve, stoute, bonte paardjes ook heel goed.

Nee helaas (nog) niet, zou wel leuk zijn! Dat is misschien z'n volgende stap ;)

fraske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 19:43

hier ook een ballen gek die skippy's kunnen wel wat hebben hoor je moet er 1 met een handvat nemen daar doen ze ook zo lekker dom mee :+

mijn vorige tinker Baxter vond dat ook zo leuk die had een skippy met 2 stengels als handvat en dan pakte die er 1 vast en dan liep die naar zijn vriend Starjo, zo van moet jij die andere stengel en als Starjo hem dan wilde pakken trok Baxter hem gauw weer weg }> net een kleine kleuter, ik had het ook op me mobiel gefilmd maar die is helaas gesneuveld |( (het was een hele leuke herinnering aan hun, want ze zijn er helaas allebei niet meer)

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 20:10

maar als ze ermee spelen, rolt dat ding dan niet tegen het schrikdraad?

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 20:14

LecyTinker schreef:

En dan, de skippy is van plastik en geleid dus geen stroom.
En anders schop de bal weer terug naar een van die lieve, stoute, ondeugende Tinkertjes.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 20:32

Ariebren schreef:
LecyTinker schreef:

En dan, de skippy is van plastik en geleid dus geen stroom.
En anders schop de bal weer terug naar een van die lieve, stoute, ondeugende Tinkertjes.

Ik bedoelde dat ik dat ding in de weide leg als ik er niet ben en wanneer hij tegen het stroom ligt dan ... geleid dat geheel niet?

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 20:35

Mijn stikenkertje heeft een nieuw truckje.. Namelijk als ik aan het mesten ben van de buitenkant de deur langzaam dicht drukken en dan ook daarmee de kruiwagen weg drukken en dan als de deur dicht is blijft ze er voor staan.. :P Het is maar goed dat ze niet weet hoe hij echt dicht moet :P

fraske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 21:00

Citaat:
Ik bedoelde dat ik dat ding in de weide leg als ik er niet ben en wanneer hij tegen het stroom ligt dan ... geleid dat geheel niet?

[/quote]
dan geven ze er waarschijnlijk een trap of neus stoot tegen met een gekke bok erachteraan of ze vreten gewoon verder :D gewoon erbij gooien

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 21:04

ga kijken of ik aan een skippy kan komen voor ze, weet zeker dat ze het leuk gaan vinden. Laten ze Dinkum misschien met rust.

fraske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 21:16

Chay_Flame

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 21:30

Ik heb laatst bij de aldi drie fitnessballen van 85 cm doorsnee gekocht voor 6 euro per stuk!!
Ze vind het best leuk om er tegenaan te schoppen, ook op commando!
Kunstje met de mestwagen?! die van mij vind het leuk om net te doen alsof ze jeuk heeft, dus gaat ze met haar neus ertegen aan schuren en vervolgens ligt de hele kruiwagen om, en dan staat ze er als een engeltje bij te kijken O:)
Maar voor de rest is ze wel superlief hoor :o

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 21:46

Chay_Flame

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 21:48

Heey zulke flostouwen hebben wij hier ook nog wel liggen van de honden, keer uitproberen!!

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 22:40

Zo'n flostouw is ook erg leuk speelgoed ja.. Ik ben dan alleen bang voor verstoppingen als ze er aan gaan eten..

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 08:57

flostouw is erg grappig om te zien, maar die raak ik kwijt bij mij op de weide en als ze hem over het draad in het bos van waterstaat gooien tussen alle bladeren en takken enzo dan vind ik hem HELEMAAL nooit meer. Maar een lekkere gele of rode skippybal wel... Maar zijn wel erg lieve foto´s om te zien.

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 10:51

LecyTinker dan is zo'n grote skippy inderdaad handiger :P

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 11:59

Oh een skippybal lijkt me ook wel leuk voor Tirzah en haar vriendinnetjes!!!

Ik heb laatst weer zo met Tirs gelachen, er kwam een blauwe trekker voorbij met een grote knalblauwe aanhanger. De bestuurder zag ons rijden en stopte meteen. Je zag hem echt zo kijken van "Oh nee he, nu gaat dat paard er dalijk vandoor en heb ik het gedaan..." Dus ik gebaarde dat hij gewoon door kon rijden, omdat ik weet dat Tirzah toch nergens bang van is (tenzij het een bergje zand in de berm is ofzo hahaha) en die man maar aarzelend kijken, ik moest zo lachen! Uiteindelijk reed hij dan verder en zoals ik al dacht stond Tirzah alleen maar te kijken naar een plukje gras verderop, en die vent staarde ons echt met grote ogen na haha! Ik geloof dat hij nog nooit eerder een paard had gezien dat niet keihard wegrende voor zijn gevaarte.

Even later kwam er zo'n rotzak aan, jullie kennen het vast wel... Lekker met een grote grijns nog even extra gas geven om je paard aan het schrikken te maken. Tirzah keek niet op of om en ik grijnsde gewoon terug en zwaaide naar hem.

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 17:35

+:)+ Heel goed, fijn zo'n supermakke Tinker :)

Hoe zijn jullie tinkers in de pubertijd geweest? Ook rare fratsen? Die van mij zit er nu middenin...
Uitproberen, bokken, etc.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 19:34

moretje schreef:
+:)+ Heel goed, fijn zo'n supermakke Tinker :)

Hoe zijn jullie tinkers in de pubertijd geweest? Ook rare fratsen? Die van mij zit er nu middenin...
Uitproberen, bokken, etc.

De mijne zijn nog niet eens jaarlingen, nog geen pubers, maar nu al walgelijk stout (ondeugend) af en toe. Moet eerlijk zeggen dat ze echt super lief zijn en ik echt geen enkel probleem met ze heb op het moment. Ze weten de routine en zijn zo verschrikkelijk makkelijk met alles dat ik echt op geen enkel vlak voor verbetering zou kunnen vragen.
Maar ze zijn wel ontzettend ondeugend en het is ontzettend vaak een erg lachwekkend gezicht.
Ben heel erg benieuwd of dat ze echt in de pubertijd gaan raken, omdat ze heel goed weten wat wel en niet mag en ze lekker samen (met dinkum) in de wei lopen dus flink wat energie op elkaar kunnen uiten.
Hebben wel vorige week een bandage van Dinkum haar been getrokken en aan stukken geknabbeld. Maar als dat het ergste is wat ze tot nu toe gedaan hebben kan ik zeggen dat ze super schattig zijn.

OW, wat ze wel doen, als ik het draad open doe dan moet ik snel opzij anders rennen ze door het opengedane draad heen, weten dat er dan toch geen stroom op staat. Dus moet het altijd open doen en snel opzij gooien zodat ze er niet doorheen rennen. Daar moeten we wel nog hard aan gaan werken.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:27

bokken????dat kan Patrick heel goed :D

Afbeelding

Afbeelding

en gekke sprongen maken
Afbeelding

Afbeelding

Maar Patrick doet het meer uit vrolijkheid het is zo'n vrolijk paardje.
Uitproberen doet hij af en toe wel eens ja, maar wel op een leuke manier en hij weet dan al dat het niet lukt :+