Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
anneve schreef:Het is inderdaad niet mogelijk om je paard "allround" te laten opnemen/beoordelen (wat jij dus hierboven eigenlijk beschrijft). Er zijn wel meer leden die dit willen, als de groep groot genoeg is kun je dit gewoon via de ledenraad op de agenda krijgen.
anneve schreef:Voor nakomeling met IBOP krijgt je ook één punt (voor prestatie). Toch?
Gitta1977 schreef:Ieder basispaard moet met de juiste opleiding een Z proef kunnen lopen. ZII + 1 vind ik dus een vage eis. Je traint hem thuis, zet de knoppen erop, brengt het paard naar een pro, start hem 1x ZII en scoort 205 punten. Heb je je sportpredicaat binnen.
Gitta1977 schreef:Ieder basispaard moet met de juiste opleiding een Z proef kunnen lopen. ZII + 1 vind ik dus een vage eis. Je traint hem thuis, zet de knoppen erop, brengt het paard naar een pro, start hem 1x ZII en scoort 205 punten. Heb je je sportpredicaat binnen.
anneve schreef:Jij bent het er dus überhaupt niet mee eens dat er een splitsing gemaakt is, dat is een andere discussie.
Pipo schreef:Gitta1977 schreef:Ieder basispaard moet met de juiste opleiding een Z proef kunnen lopen. ZII + 1 vind ik dus een vage eis. Je traint hem thuis, zet de knoppen erop, brengt het paard naar een pro, start hem 1x ZII en scoort 205 punten. Heb je je sportpredicaat binnen.
Eens, en of het een fokmerrie, ruin, hengst of wat dan ook is. Voor alles is het even zwaar. En dat een fokker tijdens een sportcarriere de merrie ook laat veulenen wat pittig is, is de keuze van de fokker.
besita schreef:dat lijkt me ook maar normaal ..dan laat je ze als jong paard 2 of drie veulens hebben , kijkt dan hoever ze komen in de sport
sarabande schreef:Maar als men een springhengst wil inzetten en laat die door HP naar de GP dressuur rijden dan is zijn afstamming (net zoals bij de grote 3) niet meer belangrijk??????
sarabande schreef:Leuk maar dat geldt niet voor fokkers die wat hogere eisen stellen en alleen met merries willen fokken die bewezen hebben datgene te kunnen waarvoor ze worden ingezet. Maar ja deze discussie is eigenlijk off topic.
sarabande schreef:[
Leuk maar dat geldt niet voor fokkers die wat hogere eisen stellen en alleen met merries willen fokken die bewezen hebben datgene te kunnen waarvoor ze worden ingezet. Maar ja deze discussie is eigenlijk off topic.
anneve schreef:Je kan zelf kiezen tussen springen of dressuur, je kan niet kiezen in een richting die er niet is.
anneve schreef:(of ga naar een ander stamboek).
[***] schreef:anneve schreef:(of ga naar een ander stamboek).
Zwak antwoord als je het in een discussie niet winnen kunt.
besita schreef:ja ik snap het eigenlijk ook niet ..wat is nu 2 of 3 jaar leeglaten op een hele carriere als fokmerrie ..als je daar info over krijgt wat voor kwaliteiten je merrie heeft ..volgens mij ben je dan pas bewust aan het fokken en niet omgekeerd ..gelukkig zijn een heel aantal bewezen fokkers zich daar ook wel van bewust
fokfanaat schreef:sarabande schreef:Leuk maar dat geldt niet voor fokkers die wat hogere eisen stellen en alleen met merries willen fokken die bewezen hebben datgene te kunnen waarvoor ze worden ingezet. Maar ja deze discussie is eigenlijk off topic.
maar dat is toch pas echt bewezen met een echt goede prestatie, en jij wilt die lat omlaaghalen voor fokmerrries??
Pipo schreef:Inderdaad, dan heb je veel meer info over de merrie en kan je ook gelijk zeggen of het de moeite waard is om er veel geld in te stoppen voor een sportpredikaat, want als de veulens toch al niets lijken, waarom die investering doen!
sarabande schreef:Dat is jouw interpretatie. Kan je even aangeven waar ik de lat omlaag wil halen
[***] schreef:Ik vind een merrietest of IBOP een goed alternatief, en daarna is dan het prestatiepredikaat het volgende. Dat heeft alleen niet veel met bloedspreiding te maken (off topic)