Het Dikke Buiken Topic 2026

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 21:22

Beste wensen nog voor iedereen. Op naar een mooi, gezond veulenseizoen :D

Pandorj ik ben een beetje van het principe eenmaal deken op, dan gaat deze pas af in het voorjaar. De hele tijd op/af ben ik zelf geen fan van. Als je merrie het warm zat heeft en op gewicht blijft dan zou ik de deken gewoon aflaten. Vooral zorgen dat ze toegang heeft tot onbeperkt hooi.

Lyona Kira is 15j en geen maiden meer. In 2024 heeft ze een veulen gehad bij de vorige eigenaar. Daar was ze 1 week voor de bevalling nog heel slank :+ . Ze wordt dus nooit breed.

Beginnen ze al te verharen bij jou >;) ze zijn er vroeg bij haha.
Lizzy is hier hetzelfde als Kina bij jou. Laatst probeerde ze mij te bijten en te schoppen omdat ik haar buik aanraakte :') . Als ze niet drachtig is, is ze super lief overigens. Hormonen doen wat met een merrie :+ je dames zien er goed uit. Leuk dat je ook zo actief bezig bent met ze.

Maribor ik heb ook altijd een dekentje klaar liggen. Vorig jaar heb ik deze voor het eerst nodig gehad. Ik heb bij de minihorse shop besteld toen. De maat dacht ik dat 70cm was. Deze is ook waterdicht en ruim verstelbaar.
Afbeelding

Hopelijk is je criollo merrie snel terug inorde :(:)

Kabayo ik ben heel benieuwd of je gelijkt krijgt kwa geslacht bij Zilver. Hoop je op een bepaald geslacht? Wat een gave hengst :~ ben heel benieuwd als je deze gaat gebruiken op Minthe.

Baudyh welkom terug weer. Hopelijk is 2026 idd een beter paardenjaar voor je :(:)

Myrthee je dames zien er goed uit. Ze hebben beide een mooie buik. Je kunt ook al lekker aftellen vanaf de laatste 100 dagen.

Mirjamalvaro goed dat je ze toch binnen hebt gezet.

Paint_lover prachtige fotos van je dame <3

Hier ligt er ook sneeuw. Heb er zo een hekel aan. Vind het alleen leuk voor eventueel fotos te maken of te wandelen met de honden :')
Maar vandaag dus wat sneeuw/sneeuwmodder fotos :+

Jackie (269 dagen). Zij is een Maiden. Ze is het stilletjes aan zat, ze is sloom en wordt steeds rustiger.
Afbeelding

Nina (268 dagen). Nina is altijd een skippybal op pootjes :+
Afbeelding

Fleur (264 dagen). Zij is nog fit zat ondanks haar buik. Ze is zelfs ietsje minder breed als vorig jaar.
Afbeelding

Lizzy (256 dagen) dit wordt Lizzy haar 4de veulen ( 1ste bij ons). Zij is blijft ook altijd heel bescheiden volgens de vorige eigenaar. Zij is echt de meest humeurig merrie die ik ooit heb meegemaakt :=
Afbeelding

Missy (238 dagen). Zij is ook super chagerijnig maar dan vooral tegen kuddegenoten. Tegen ons is ze super lief
Afbeelding

Sophietje (192 dagen) zij is een Maiden maar is wel al vrij breed
Afbeelding

En saartje (196 dagen) gaat ook weer voor formaat skippybal :+
Afbeelding

shadow33

Re: Het Dikke Buiken Topic 2026

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 14:32

Super leuk al die sneeuwfoto's! Hier waren ze ook lekker aan het rennen door de sneeuw vanmorgen.

Nieky: zitten al aardig ronde skippyballen tussen inderdaad _O- Als je bij sommige zou zeggen dat ze over 2 weken uitgerekend zijn, zou je het ook geloven.

Kabayo: gave hengst, waarom pas in 2028 voor Minthe?
Je vroeg mij nog naar Roman Empire, dat is een volle broer van Red Viper. Die is wat meer bekend denk ik.

Oud en nieuw ging hier gelukkig goed. Carbid schieten was wel dichtbij, dus daar zaten af en toe wel wat harde knallen bij. Soms gingen ze even rennen, maar het was geen blinde paniek.
Her zit nu op 254 dagen. Schiet al op. Ik kan nog niet zoveel namen bedenken met de W :=

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 20:55

De beste wensen nog! Kan nog net toch? O:)
Het leuke jaar komt er aan, het jaar van veulens <3

Shadow33 Aankomend jaar blijft Minthe leeg. Ik wil graag het rijden oppakken en haar gaan starten. Evt nog een Ibop en zien of ze elite mag worden begin 2027. De hengst voor 2027 had ik al uitgezocht. Een silver amber champagne hengst die 50% Fries is. Een hengst van een vriendin (bokker Bamii). Dus dan wordt het alweer een jaar later, 2028.
Oo ja dat zegt mij meer haha! Fijn dat we geen blinde paniek was. Vind het altijd een fijn idee dat we oud en nieuw weer overleefd hebben :+ W is een lastige letter. Ik zit wat met de R

Nieky ik hoop bij Zilver echt op een merrie. Dan wil ik zien of ik champagne Friezen kan fokken, dus terug fokken met goedgekeurde Friese hengsten en dan hopen op die 50% kans op champagne. Lijkt mij toch een gaaf doel. Daarnaast weet ik niet of ik een hengst/ruin wil aanhouden. Ik heb daar simpelweg niks mee :o Hengsten vind ik irritant en is lastig te houden hier en ruinen vind ik vaak maar sulletjes/saai := Nahja tijd zal het uitwijzen.
Nah sneeuw is leuk! Ik blijf fan van Jacky. Iets in haar trekt mij aan. Heeft fleur een blauw oogje? Heel mooi! Nina is inderdaad een skippybal haha. Ow jee lizzy klinkt niet lief := Wel hele mooie vos kleur. Ze zijn lekker rond :j

Maribor hoe ging de reis? Mijn broer is momenteel onderweg van Portugal naar Nederland. Hoop dat hij vannacht goed aan komt. Niks aan met die sneeuw en ijs. Hoe was het met velvet? Of ben je nog onderweg?

Mirjamalvaro hebben we nou in Nederland eerder sneeuw dan in Zweden? O:) Mooi plaatje
Zul je altijd zien met het vuurwerk.. alles verder goed gegaan?

Lyona ik zie het! Fantastische foto’s! Ow jee klinkt niet heel gezellig haha. Nahja hopelijk straks weer lief als de kleine er uit is. Gave foto’s met kina!

Paintlover mooie foto’s weer zeg! Heel mooi!

Myrthe schiet bij jou ook al op! Je moet even manen knippen O:) Lekkere bolle buikjes, vooral de laatste

Baudyh welkom weer! Klinkt niet fijn allemaal… hopelijk is dit jaar wat positiever!

Hennos ja ik ben ook heel benieuwd! Moet nog wel even geduld hebben

Arabian heerlijk he! Kan daar ook zo van genieten dat je ze ziet groeien :j

Aatrox ik zou inderdaad corinadrent aanraden als kraamstal

Hier is de jaarwisseling rustig en probleemloos verlopen. Ze worden lekker dik en verharen ook al flink. Vandaag foto’s gemaakt in de sneeuw
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 22:11

Wij hadden heel laat sneeuw ja!
En verder geen last gehad vh vuurwerk.

Maribor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 23:05

Nieky, bedankt voor de dekentjes tip! Wat staat dat heerlijk comfy dat dekje :-)
En hoe bijzonder dat alle merries verschillend tonen en reageren! Vooral dat chagrijnige kan ik zelf inkomen :D al is ze idd nog bescheiden en mag niet klagen. Ze zien er goed uit:-)

Kabayo, jouw paarden lijken gemaakt voor sneeuw fotos. Mooi, die lange zwarte dames in de sneeuw *D
Hopelijk komt je broer ook goed thuis. De Franse wegen waren top. Alleen A2 in NL was ellende, wat een sneeuwstorm zeg vanmorgen bij Breda! Velvet even snel gezien maar mo even nadere inspectie :+

Shadow, fijn dat het meeviel met de carbid. Je hebt nog even om te zoeken naar een naam. Moet het deftig zijn? Ik vind zelf bijv Aboriginal namen best leuk (nog komend uit mijn 'zilverhengst' boeken tijd :D (en altijd wat met down under gehad ;-). Ik dacht een naam met de Q te moeten zoeken :P hoefde gelukkig niet

https://www.ceramicnameplates.com.au/aboriginal-words

Pomski

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 13:38

Hier zitten we nu op 231 (Hasta) en 233 (Dolly).
Vanochtend wat mooie fotos in de sneeuw gemaakt.

Hasta
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dolly
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

shadow33

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 17:50

Pompski: leuke sneeuwfoto's!

Maribor: bedankt voor de tip. Voor een merrie zie ik er wel 2 leuke namen tussen staan, voor een hengst nog niet zo. Maar ik heb nog even inderdaad!

Kabayo: gaaf doel om met champagne kleur proberen te fokken. En als het geen champagne, maar gewoon zwart wordt, dan is het voor de Friese bloedspreiding volgens mij ook niet zo erg dat er wat anders in zit :P

Her in de sneeuw
Afbeelding

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 22:27

Vandaag Julia even weer een nieuwe vlecht gegeven. Ze glimt je tegemoet! De buik groeit nu echt met de dag en het veulen is mega-levendig (arm paard zal nog blauwe plekken krijgen daar binnenin := )

Ook begin ik heel langzaam wat verandering te zien in het uier.

Nog 69 dagen tot veilig :):) <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Maribor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 22:34

Pomski, mooi die sneeuw fotos. Wat een diepe kleuren in de vacht he

Shadow, wat een lief koppie heeft jouw paardje zeg :)

Ik heb deken afgehaald en fotos gemaakt. Ze valt me eigenlijk nog beetje tegen, ik had haar al veel dikker ingeschat :D
Maar goed, is een maiden.
Wel zag ik op haar tietjesfoto allemaal van die witte spikkeltjes. Is niet nat, volgens mij is het gewoon talg oid. Of weet iemand wat dat is?
Koud hier, -9 snachts. Kan ik ze lekker knuffelen binnen savonds.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 22:48

Ik lees rustig mee hoor dames maar prive zo druk dat reageren even niet erin zit. Maar ik geniet echt van alle bolle buikjes! Hier nog van de week lekker in de sneeuw naar buiten, heerlijk rollen (kunnen nog net omrollen volgens mij, hihi)

Ciara_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 11:16

Ik reageer nu ook weer na een drukkere periode op werk. Mijn dames zijn nu 6 en 7 maanden drachtig. Echt super handig dat ze precies een maand na elkaar uitgerekend zijn. Bij Nylke zie je eigenlijk niet zo veel verandering in haar buikje, zij houdt het meestal wel beschaafd. Felicia is een ander verhaal daar kreeg ik de vraag met 4 maanden al of ze drachtig was :o Verder heeft Felicia mijt en zijn we haar daarvoor aan het behandelen, zo sneu al die open plekken op haar hoofd. We beginnen met Nylke ook al met merriebrok bijgeven, zij begon alweer in te vallen. Vanaf nu hoop ik ook wat meer te kunnen reageren op jullie :j
Felicia met haar 6 maanden <3
Afbeelding
Nylke met haar 7 maanden <3
Afbeelding

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 00:13

Ik geniet zo van al die mooie merries hier hè. Al die ronde buikjes. Wat een feest straks met alle veulentjes. Ben zo nieuwsgierig naar alle kleintjes <3

Ook vanuit hier dikke mama’s in de sneeuw <3

Rosa is nu 234 dagen onderweg en is zo onwijs mooi rond aan het worden <3

Afbeelding

En Makani is op dag 175 inmiddels :+ :o

Afbeelding

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:37

Iloortje vandaag op 200 dagen:

Ze draagt echt onderop. Van de voor en achterkant zie je nog steeds niks.
De beebie drukt haar wel op de blaas want mevrouw moet momenteel vaak kleine beetjes plassen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding