Kletstopic dressuurfokkerij II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vulina

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 23:51

Onze Tanita is van de week preferent geworden :D Ook fijn voor jou Carola!
Ik heb er nu 2 merrie veulens van nog, een Nashville Star en een Omar Shariff.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 23:53

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 11:08

Ik heb gisteren gespeend. Moeder was precies heel blij dat ze er vanaf was :D :o

Veneno ook terug beschikbaar voor de fokkerij!

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 16:24

Gefeliciteerd, Vulina (en Carola :D ), altijd fijn een predikaat erbij :) .

Onze merrie met veulen zijn 2 weken geleden uit elkaar gehaald, allebei rustig gebleven (ik kon het mooi volgen op de stalcamera's). Het veulen heeft 2 weken met een maatje samen gestaan en ik zag hem gisteren met zijn maatje in een groep staan.

De merrie staat ook nog daar en gaat volgende week naar een stal om zadelmak gemaakt te worden. Ik ben benieuwd hoe ze het oppakt en of ik er tzt zelf op kan rijden, dat is altijd afwachten met mijn handicap.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 18:22

Vulina; gefeliciteerd met Tanita! Mijn Danita is ook al preferent. Je gaat die beide merrieveulens aanhouden neem ik aan?
Ik heb van Danita nu ook 2 merrieveulens van dit jaar (eentje via ET), een van McLaren en eentje van Frankie Lee. Ik ben er nog niet uit welke ik de leukste vind. Ik hou ze allebei aan tot ze 3 zijn en dan zie ik wel hoe het loopt met de rx en merriekeuring.
Danita heb ik zelf gust gehouden dit jaar, alleen een embryo gespoeld. Maar Danita zelf word nu weer gereden.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 18:28

Vulina schreef:
Onze Tanita is van de week preferent geworden :D Ook fijn voor jou Carola!
Ik heb er nu 2 merrie veulens van nog, een Nashville Star en een Omar Shariff.

Gefeliciteerd!

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 15:03

Topper van dit jaar L'Avenir is dus niet aanwezig tijdens het najaarsonderzoek. Volgens eigenaresse heeft hij genoeg gedaan dit jaar. Ergens zegt me iets dat er een andere reden is, maar goed dat zullen we natuurlijk nooit helemaal weten...

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 15:47

Ben benieuwd of hij dan uberhaupt nog eens aangeleverd gaat worden..hij is al hannover en oldenburg goedgekeurd. Zal ook wel populair genoeg zijn qua dekkingen. Hij komt ook uit een toplijntje!

amukela

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 16:32

Earth schreef:
Topper van dit jaar L'Avenir is dus niet aanwezig tijdens het najaarsonderzoek. Volgens eigenaresse heeft hij genoeg gedaan dit jaar. Ergens zegt me iets dat er een andere reden is, maar goed dat zullen we natuurlijk nooit helemaal weten...

Dat denk ik ook, want in eerste instantie was hij wel opgegeven (volgens Horses)

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 17:13

Hij was ook degene die in het voorjaar de amazone in het ziekenhuis heeft doen belanden è...
Ik denk dat het gewoon een jong beest is dat tijd nodig heeft. Niks mis mee, maar open communiceren zou slim zijn voor zo'n 'high-profile' hengst.

Redd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 19:08

Mijn gefokte hengst Proud James loopt ook mee!! *\o/*
(Afgelopen woensdag niet helaas)

Ik ga de 20ste kijken. Helemaal enthousiast dat hij er überhaupt is, had ik van te voren niet persee verwacht. Hopen dat hij slaagt met mooie cijfers!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 19:12

Redd schreef:

Ik ga de 20ste kijken. Helemaal enthousiast dat hij er überhaupt is, had ik van te voren niet persee verwacht. Hopen dat hij slaagt met mooie cijfers!

Oh wat leuk! Dat zou geweldig zijn natuurlijk.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 19:20

Redd schreef:

Wat leuk! Hoop ook dat hij slaagt en hoop hem irl nog even te mogen bewonderen.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 21:57

s0173957 schreef:
Hij was ook degene die in het voorjaar de amazone in het ziekenhuis heeft doen belanden è...
Ik denk dat het gewoon een jong beest is dat tijd nodig heeft. Niks mis mee, maar open communiceren zou slim zijn voor zo'n 'high-profile' hengst.

Oh dat wist ik geloof ik niet. Dan ga je natuurlijk helemaal geruchten krijgen :=

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 19:36

Wat blijft het hier de laatste tijd stil zeg. Niemand die naar de hengstencompetitie aan het kijken is?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 20:29

Ja ik

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 20:33

Kom er net achter dat this is naqueen gefokt is door een oude klasgenoot van mij. Grappig

Maar het beeld is weer r#k, staat steeds stil.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 21:42

baudyh schreef:
Kom er net achter dat this is naqueen gefokt is door een oude klasgenoot van mij. Grappig

Maar het beeld is weer r#k, staat steeds stil.

Ik ben inderdaad alweer gestopt met kijken. Valt steeds uit. Ik zie ze in Ermelo wel verschijnen :Y)

Merlot was echt heel erg goed, goed gereden en wat een fijn paard zeg. En ook complimenten naar de ruiter van Franklin's love. Nog nooit een Spanjaard een paard zo netjes op lengte zien rondsturen.

Vond Odin daarin tegen tegen vallen. Leek er een beetje opgetrokken bij lopen. Snap dat ze misschien meer impuls verlangen, maar vond dit zonde.

Ik vind Markant toch altijd zo'n grappig paard. Heeft zijn lichaam echt niet mee, maar doet toch netjes en braaf zijn rondje :+

Alleen die twee bloedhete kikkers nog gezien en daarna helaas afgehaakt, dus als iemand een verslagje wil doen, of wat opvallends ziet, ik hoor het graag :o

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 23:31

Merlot is hier vlakbij gefokt en kan me nog heel goed de veulenkeuring herinneren waar hij kwam, zag en overwon. Was een geweldig apart veulen.

En om nu te zien hoe hij uitgroeit is echt prachtig om te zien.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 23:50

Ik hoop ze ook irl in Ermelo te kunnen gaan zien.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 07:56

baudyh schreef:
Merlot is hier vlakbij gefokt en kan me nog heel goed de veulenkeuring herinneren waar hij kwam, zag en overwon. Was een geweldig apart veulen.

En om nu te zien hoe hij uitgroeit is echt prachtig om te zien.

Ik kan me voorstellen dat het heel bijzonder is om hem dan zo rond te zien toeren. Dat wordt volgend jaar toch maar een veulen met wat vrijer bloed kopen. Op de Everdale kan ik hem niet gebruiken O:)

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 09:22

denisesilver schreef:
Wat blijft het hier de laatste tijd stil zeg. Niemand die naar de hengstencompetitie aan het kijken is?

Er gebeurt niet heel veel. De hengstenkeuzes zxijn gemaakt. De merries meest wel drachtig. En dan wordt het echt een kletstopic met wat er geplaatst wordt.

Jammer dat de livestrea,m slecht was. Daardoor Z en M echt niet te volgen. De N-jaargang was ook niet heel bijzonder. Met een wat hectisch lopende winnaar. Waarschijnlijk inspireert de naam Valegro de jury meer dan de hengst zelf.
Bij de O-jaargang was de livestream goed. en een beetje het te verwachten beeld. Een hengst die er met kop en schouders bovenuit stak ondanks de spanning van de amazone. Wel begrijpelijk. Er wordt ook veel van je verwacht. Daardoor kwam de nr.2 nog akelig dichtbij. De nr.3 werd naar die derde plaats geschopt.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 09:51

Fijn dat de meeste merries drachtig zijn, MisterA. En bedankt voor de terugkoppeling wat betreft de HC. Zal eens kijken of ik de proeven terug kan kijken (als tv het toestaat).

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 11:07

Ik was in Kronenberg aanwezig en zat vlakbij de camera. De stroom klapte er telkens uit, vandaar dat de livestream het soms niet deed.

Ik vond dd hengsten het eerste gedeelte van de avond niet bijzonder. Viel me eigenlijk een beetje tegen.
Merlot bloedmooi en heel netjes voorgesteld, maar die mist voor mij toch wat in beweging.
Later op de avond werden de paarden beter. Extreme en Obsession vond ik goed! One two three ook lekker over de benen, maar die heeft denk ik nog wat tijd nodig.
De cijfers voor de stap kon ik soms niet helemaal volgen in combinatie met het commentaar wat ze kregen. Een slechte stapper kreeg een 7 en eentje die duidelijk beter was kreeg een soortgelijk cijfer. Maar daarom is het goed om ze zelf te gaan bekijken.

E_D_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 18:15

supertammy schreef:
Ik was in Kronenberg aanwezig en zat vlakbij de camera. De stroom klapte er telkens uit, vandaar dat de livestream het soms niet deed.

Een idee waarom Dark Rousseau uitgesloten was?