KWPN Hengstenkeuring 2015/2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 11:15

Dank!

Picasso schreef:
En Imposant is er wel eentje met een gouden karakter! <3

Ja dat heeft hij zeker. Iedere foto die ik van hem zie heeft hij blij de oortjes erop.
Moest elke keer alleen de baan in, is dan best onder de indruk van het vele publiek dat net binnen komt stromen en gaat zitten bladeren in het pakketje papier dat ze net bij de deur hebben gekregen. Enige wat hij doet is kijken en terughoudend worden.
Menig springhengst die daarna kwam reageerde heel wat explosiever op de entourage, kan je nagaan wat als ze alleen de baan in moesten ipv met 2 of 3. Was echt een opvallend verschil!

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:47

ART_UMA schreef:
weet iemand wanneer de OC scores bekend zullen zijn?

De scores staan er nu bij in de database :(

petraaken

Re: KWPN Hengstenkeuring 2015/2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 16:00

Ze vergeten wel te melden dat Inclusive al bij het nrps is gekeurd onder de naam Exclusive. Denk niet dat Van Olst hem nog bij het nrps voorstelt ook al nemen ze de verrichtingsbalk over van het kwpn.

http://www.nrps.nl/nieuws.html?id=396

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 19:23

petraaken schreef:
Ze vergeten wel te melden dat Inclusive al bij het nrps is gekeurd onder de naam Exclusive. Denk niet dat Van Olst hem nog bij het nrps voorstelt ook al nemen ze de verrichtingsbalk over van het kwpn.

Nee dat is ook geen toegevoegde waarde voor hem denk ik. Wel goed dat ze het in hem zagen

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 19:48

petraaken schreef:

Lees ik het nou verkeerd? Dat staat er toch wel bij?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 08:30

Bij het nrps bericht wel maar bij het kwpn/horses bericht niet.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 08:33

petraaken schreef:

Doet het KWPN nooit en dat is niet netjes. In de database staat het overigens vaak wel.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 09:04

petraaken schreef:

Ah!

EllyGesth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 20:32

[quote="EllyGesth"]Wij vonden het knap dat de amazone van de Charmeur zo rustig bleef en hoe goed ze het steigeren op ving, chapeau.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 08:34

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 08:40

_O- ja al gezien kregen via fb al mensen pbs ook! Het zit ze wel hoog geloof ik... :=

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 09:05

Ik vind dat wel logisch en als je met jonge hengsten werkt dan weet je ook dat 1 minder goed moment niet betekent dat het meteen een verkeerd paard is. Alleen op Internet wordt er direct een vergrootglas op gelegd. Wat uiteraard het beeld enorm kan vertekenen en wat een negatief effect als gevolg kan hebben als we het hebben over bijvoorbeeld de dekaantallen. Daarmee is de hengstenhouder gedupeerd.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 09:39

DAn hadden ze dat maar in het rapport moeten vermelden en niet doen alsof hun neus bloede. Wij fokkers kunnen niet weten hoe hij dagelijks is. We zien hem misschien in het beste geval een keer of 5. Daarbij mag je zelden bij de hengstenhouder of ruiter van de hengst de gewone dagelijkse training volgen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 09:43

Mee eens, dan hadden ze vanaf het begin duidelijker moeten communiceren dat dit aan de hand was. Op die manier krijg je geen insinuaties en eigen interpretatie's.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 10:35

Elisa2 schreef:
Mee eens, dan hadden ze vanaf het begin duidelijker moeten communiceren dat dit aan de hand was. Op die manier krijg je geen insinuaties en eigen interpretatie's.

Jup mee eens :j

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 10:37

Het zit ze inderdaad hoog! Nu wordt de schuld gegeven aan de fotograven en dat het hier is geplaatst. Ik vind dat een beetje kort door de bocht. En inderdaad hadden ze het maar eerder uit moeten leggen, of in het verslag op te nemen.

Het is op zich helemaal niet zo raar dat zulke jonge hengsten, waar in korte tijd veel van gevraagd wordt, een keer een offday hebben, of dat dan lichamelijk is of dat ze het psychisch even niet aan kunnen, maar helaas ga je als kijker toch op dit soort dingen af.

Zo zie je maar hoe commercieel het is.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 12:08

petraaken schreef:
DAn hadden ze dat maar in het rapport moeten vermelden en niet doen alsof hun neus bloede. Wij fokkers kunnen niet weten hoe hij dagelijks is. We zien hem misschien in het beste geval een keer of 5. Daarbij mag je zelden bij de hengstenhouder of ruiter van de hengst de gewone dagelijkse training volgen.

Als hij van de 50 dagen 1 (!) dag slecht presteert, dan hoeft dat mijns inziens niet in het rapport. Ik vind dat het online echt onwijs aangedikt is. Als ze alle slechte momenten letterlijk moeten rapporteren, dan is het niet meer kort samen te vatten. Want dat is uiteindelijk wat het rapport is; een samenvatting van 50 dagen.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 12:09

mbkaatje schreef:
Het zit ze inderdaad hoog! Nu wordt de schuld gegeven aan de fotograven en dat het hier is geplaatst. Ik vind dat een beetje kort door de bocht. En inderdaad hadden ze het maar eerder uit moeten leggen, of in het verslag op te nemen.

Het is op zich helemaal niet zo raar dat zulke jonge hengsten, waar in korte tijd veel van gevraagd wordt, een keer een offday hebben, of dat dan lichamelijk is of dat ze het psychisch even niet aan kunnen, maar helaas ga je als kijker toch op dit soort dingen af.

Zo zie je maar hoe commercieel het is.

Niet hoe commercieel is het, maar hoe kortzichtig de fokkers tegenwoordig blijkbaar zijn. Andersom werkt het ook he: 1 keer heel goed presteren en mensen heugen zich dat.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 12:11

daar verschillen we dan van mening , als een dier van een kleine drukplek meerdere malen levensgevaarlijk omhoog gaat, wil ik dat graag weten want daar wil ik niet mee fokken

bovendien was hij op meerdere dagen lastig, dathad ik graag teruggezien in cijfer en rapport

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 12:14

fokfanaat schreef:
daar verschillen we dan van mening , als een dier van een kleine drukplek meerdere malen levensgevaarlijk omhoog gaat, wil ik dat graag weten want daar wil ik niet mee fokken

bovendien was hij op meerdere dagen lastig, dathad ik graag teruggezien in cijfer en rapport

Juist, ik ook want dat is echt wel relevante info om als fokker mee te nemen of je een hengst kan gebruiken bij je merrie of niet. Is nl best een karaktertrek die moet passen bij je merrie.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 12:15

Dat mag natuurlijk.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 12:25

SophievdV schreef:
petraaken schreef:

Als hij van de 50 dagen 1 (!) dag slecht presteert, dan hoeft dat mijns inziens niet in het rapport. Ik vind dat het online echt onwijs aangedikt is. Als ze alle slechte momenten letterlijk moeten rapporteren, dan is het niet meer kort samen te vatten. Want dat is uiteindelijk wat het rapport is; een samenvatting van 50 dagen.

Slecht presteren is natuurlijk wel heel erg relatief he...
Een paard mag best slecht presteren van mij... Dan loopt hij wat stijf, toont misschien verzet met een bokje of wordt kijkerig en laat zich op die manier niet rijden... Prima, geen enkel probleem... Dag mag hij wel 5 op de 50 dagen hebben hoor... En dan mag hij best een 9 krijgen als blijkt dat het elke keer makkelijker opgelost wordt...

Maar zo recht omhoog, met het verhaal van Fokfanaat erbij? (de baan uit begeleid moeten worden!) Dan mag je die 9 wel wat beter onderbouwen dan alleen de woorden dat hij maar 1 dag slecht was... En na publicatie van de rapporten dat hij toevallig die dag last van z'n rug had...

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 12:28

De beste stuurlui staan nu eenmaal aan wal Janine ;)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 12:30

Het zijn die stuurlui die wel de paarden moeten fokken waar anderen later mee rijden. Of dat nu amateurs zijn of profs. Zelfs Profs hebben liever geen paard die zo steigert zelfs als hij pijn heeft.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 12:34

Nee en dat is ook je goed recht. Maar nu wordt het neergezet alsof het KWPN dingen achterhoudt en niet eerlijk is. Natuurlijk is er een punt wat betreft de kunde van de mensen die zich ermee moeten redden, of althans met de nazaten van zo'n hengst. En dat ze het eventueel in het rapport hadden kunnen vermelden is ook wel waar, maar ik val gewoon over het feit dat het zo enorm opgeblazen wordt nu.

Maar jullie zien dat anders.