Merriekeuring KWPN 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 20:40

essiesilly schreef:
eossss *D :)

ja nogmaals je kan echt niet zonder ijzers aan komen op de keuring :P dan maar alleen voor ;) :)

Hihi zo'n vermoeden had ik al, nouja het is een goede investering. Ga erachteraan.
Is echt totaal nieuw allemaal voor mij..

xlisza

Re: Merriekeuring KWPN 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 21:40

Mooi zeg die Eos ! :)
Vandaag voor 't eerst door heel de bak gecrosst met Ejelaleen, terwijl de andere paarden ook nog in de wei stonden naast de bak. Ze deed 't harstikke goed de topper :D

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 07:27

Goedzo .. Xliza fijn dat het zo goed gaat !!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 11:41

sarabande schreef:
KOLONIST schreef:
Als het paard van nature uit niet voldoet om ster te worden zal het ook na een doorgedreven training geen ster worden.
Het jurykorps heeft zoveel ervaring dat ze wel door de training heen kijken.
Natuurlijke aanleg kan men niet verkrijgen door training.

Zo zie je maar weer dat wat er gezegd wordt niet altijd strookt met de werkelijkheid

Inderdaad :j

KOLONIST schreef:
Ik heb nooit beweerd dat een paard niet getraind mag worden, ik ben er wel van overtuigd dat wanneer een niet getraind paard bij een beoordeling ruim onvoldoende krijgt om ster te worden, dit door training niet zal veranderen. En indien u in uw quote insinueert dat ik de waarheid geweld aandoe, dan heeft het weinig zin om verder te gaan in de discussie. Laat ons de discussie hierbij beeindigen.

Heeft niets met insinueren te maken :n
Ieder die begrijpend lezen kan, zal lezen dat het één niet met het ander strookt!

covergirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 22:12

sarabande schreef:
KOLONIST schreef:
Als het paard van nature uit niet voldoet om ster te worden zal het ook na een doorgedreven training geen ster worden.
Het jurykorps heeft zoveel ervaring dat ze wel door de training heen kijken.
Natuurlijke aanleg kan men niet verkrijgen door training.

Zo zie je maar weer dat wat er gezegd wordt niet altijd strookt met de werkelijkheid

Inderdaad :j

KOLONIST schreef:
Ik heb nooit beweerd dat een paard niet getraind mag worden, ik ben er wel van overtuigd dat wanneer een niet getraind paard bij een beoordeling ruim onvoldoende krijgt om ster te worden, dit door training niet zal veranderen. En indien u in uw quote insinueert dat ik de waarheid geweld aandoe, dan heeft het weinig zin om verder te gaan in de discussie. Laat ons de discussie hierbij beeindigen.

Heeft niets met insinueren te maken :n
Ieder die begrijpend lezen kan, zal lezen dat het één niet met het ander strookt![/quote]

Gut , wat kunnen jullie toch weer slecht lezen.
Als je je een beetje voorbereid op een keuring ga je natuurlijk je paard daarvoor trainen.
Dat doet Kolonist natuurlijk ook.
Hij bedoelde dat training niet het verschil maakt tussen wel of geen ster.
Je paard moet vanzichzelf wel voldoende plussen meenemen. Die plussen versterk je wat met training.
Heb je geen plussen in je merrie kan de training die er ook niet bij maken!
Overigens...is die EOS de Nationaal veulenkampioen?

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 06:58

Ik ben het er wel mee eens, maar het kan wel verschil uit maken in de punten waarmee ze uiteindelijk opgenomen worden. Elk paard verbetert wel
met training, anders is er iets mis of doe je het niet goed.

Het is belangrijker om een weg uit te stippelen waarbij het paard de meeste kans maakt en dat is niet bij elk paard hetzelfde moment.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 09:21

Elk paard verbeterd inderdaad, en bij gevallen 'net wel/net niet' zal het dan het verschil maken. En als je een goede merrie hebt worden ze ook wel ster met weinig training, maar dan is het gewoon zonde, dan had je nog veel beter kunnen scoren.

Nillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 13:35

Hallo allemaal!
Ik meld me ook even met mijn 4 jarige duits gefokte dressuurmerrie Sandreo x Future.
Alle tips zijn welkom, want het is voor mij de 1e keer dat ik met een merrie naar de keuring ga...
Tot nu toe heb ik alleen maar ruinen en/of hengsten gereden, dus er gaat een hele wereld voor me open ;) ;) ;)

• 7 juni Vrouwenpolder (Zld) Moratoetje 7-jarige dressuurmerrie v. Oscar x Metall
• 8 Juni Nistelrode (N-B) Evelien 3 jarige springmerrie v. Nassau x Garanco
• 9 Juni Nistelrode (N-B) Frenka 3 jarige dressuurmerrie v. Zhivago x Gribaldi
• 12 juni Alblasserdam (Z-H) Ziolette 19-jarige sport drs merrie v. Farmer x Tepukei xx
• 19 juni Tolbert (Gr) Liss 5 jarige dressuurmerrie v. Tuschinski x Dublin
• 19 juni Alblasserdam (Z-H) KG_Images 6 jarige dressuurmerrie v. Upper Class x Olivi
* 19 juni Alblasserdam (Z-H) essiesilly 3jaar prok dressuurmerrie v Rousseau x lauries crusadorxx
* 19 juni Alblasserdam (ZH) frunnik 3 jarige dressuurmerrie v. Uphill x Krack C
* 25 juni Lonneker (O) Saphir 4 jarige duitse dressuurmerrie v. Sandreo x Future
* 26 juni Winschoten (Gr) Ebony-Girl 3 jarige dressuurmerrie v. San Remo x Gribaldi
• 28 juni Wijdenes (N-H) Ullaatje 3 jarige dressuurmerrie v. Wynton x Montecristo
• 28 juni Wijdenes (N-H) Mosh 8 jarige prok sport drs v. Scandic x Cabochon
* 2 juli Middenbeemster (N-H) Goldie 5 jarige springmerrie v. Salvatore x Palfrenier
* 3 of 4 Juli Boijl (FR) Erinna V 3 jarige sprinmerrie v Hamlet x Indoctro
• 4 juli Bronneger (Dr) LETS 3 jarige dressuurmerrie v. Zhivago x Gribaldi
• 7 juli Didam (GL) Cheytjuh 4 jarige gelderse merrie v. Elegant x Walser
* 7juli Didam (GL) MariekeA 3 jarige gelderse prok merrie v. Sir oldenburg x Ahoy
• 7 juli Didam (GL) colette_007 4 jarige gelderse merrie v. Galant x animo
* 7 juli Didam (GL) meliss1812 3 jarige gelderse merrie v. Special D x Walser

wheezyheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 15:10

Ik wil volgend jaar proberen te gaan (2013) met onze merrie. Eurocommerce Canturano X Odermus X Indoctro X Amor

Afbeelding

We hebben haar nu uit de opfok gehaald om rustig aan alles te gaan leren en dan hoop ik dat ze volgend jaar dusdanig is uitgegroeid dat ze mee kan. Anders wacht ik nog een jaartje.

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 15:47

Leuk een Canturano, hoe oud is ze nu?
Ik heb zelf ook een Canturano (x Oramé x Creool x Zeno) lopen. Zij wordt eind van de maand 2 en ze is nu behoorlijk overbouwd (achter een stuk hoger dan voor). Ze gaat zo de wei op en komt dan in oktober weer naar huis.

wheezyheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 19:25

@moratoetje Fiamora en Frana van Diepstegen zijn in hetzelfde jaar geboren..... Frana is van 16 mei dus wordt morgen 2. (ik ken je van het andere forum)

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 07:38

Hey leuk om Frana weer eens te zien! Ze oogt wel een stuk volwassener dan mijn Fiamora, dat is zo'n slungel!

Volgende week ga ik naar de oefenavond van het kwpn, ben benieuwd hoe Armanda zal reageren! Ik hoop dat ze zich wel een beetje gedraagt op de trailer, ze reist niet heel makkelijk namelijk!

wheezyheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 08:55

Ja ze lijkt op dit moment best volwassen, heb toch ook echt stiekem de hoop dat ik de keuring haal volged jaar
Maar goed volgende maand kan ze wel weer een groeispurt krijgen en dan is de verhouding er weer uit. Is toch altijd afwachten hoe dat verloopt met het jongespul. Ik ben dan ook benieuwd hoe ze het doet. Hier gaan ze de trailer niet makkelijk in, maar als ze er eenmaal opstaan is het ook goed. Heb je een foto van fiamora?

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 09:25

Geen recente, als het weer een beetje meewerkt wilde ik morgen foto's maken :D
Fiamora wil ook niet in de trailer, maar tot nu toe heeft ze er ook nog maar 3x ofzo in gestaan. Ik hoop dat het weer snel opknapt, dan kunnen we maaien en kunnen ze 24/7 naar buiten!

wheezyheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 10:06

LEUK ben benieuwd :D Toen we Frana van de opfok wilde halen hebben we haar er met 2 lijnen op moeten trekken. Ben er eigenlijk niet zo van maar na een half uur proberen was het wel genoeg. Ben benieuwd hoe Armanda het doet. Moet zij ook springen?

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 10:12

Armanda hoeft niet te springen, dressuurgefokt :D Ik geloof ook niet dat ze zo'n geweldige springer is, veels te kijkerig!

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 10:28

Jullie zijn lekker samen aan het kletsen :) .

Hier gelukkig geen probleem met de trailer, Estee loopt er zo op, vorige week is ze mee geweest en zelfs na een rit van 3 kwartier ging ze ook terug daar in 1x er weer op. <3

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 10:32

Armanda loopt er ook zo op, maar eenmaal erop staat ze zich enorm op te fokken! Ze staat zowat te piafferen op de wagen en komt er bezweet af...

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 10:34

trailer is hier ook geen probleem. Gelukkig maar.
Gisterenavond alweer in de stromende regen staan longeren, dat was niet de eerste keer. Het mag nu toch wel een beetje meer zomer worden hoor.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 10:44

Hier ook geen probleem, ze loopt er elke keer goed op gelukkig :)

Ik stond ook in de stromende regen Frenka. In m'n winterjas.. Emigreren! :P

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 11:02

Ik krijg al nachtmerries van de keuring :') , vannacht gedroomd dat de merrie zo lijp werd dat het z'n dood werd. Kan er niet eens meer rustig van slapen! _O-

wheezyheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 11:28

Moratoetje schreef:
Armanda hoeft niet te springen, dressuurgefokt :D Ik geloof ook niet dat ze zo'n geweldige springer is, veels te kijkerig!

Dat dacht ik al, maar ja je.weet nooit hè.....

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 11:40

Trailer is hier ook geen problemen kan haar in m'n eentje laden en lossen :D en loopt er zo op

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 11:51

Die van mij laad ik op de heenweg met lijnen langszij, terug gaat het wat vlotter. Over het algemeen staat ze er binnen 5 minuten op en het gaat steeds beter :)

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 12:00

Ik oefen weleens als de trailer open staat,
maar gereden hebben we nog nooit.

Wat een volwassen beestje al de Canturano, lijkt wel goed zo op het eertse oog.

Wij hebben hier een oefen avond daar wil ik graag heen.