Kletstopic ponyfokkerij

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Setteli

Berichten: 3198
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 23:50

EllyC schreef:
Dat is wel even fijn om het gewicht beetje te weten. Hier moeten we over 2 weken ontworden en zat te denken aan voor 150 kg te ontwormen maar dat komt dan aardig uit.


ja was een stuk minder dan ik had gedacht. Ik had 165 geschat

Gefeliciteerd Janine!

Ik heb ze in de nacht sowieso binnen. Alleen met die enorme hiitte stonden ze overdag binnen en in de nacht buiten.
Ik heb ze wel zoveel mogelijk buiten, dus van 9 tot 22 uur en als het goed weer is ook wel tot 24 uur.
Maar met die regen heb ik ze wel eerder binnen, de anderen vinden dat ook niet grappig

astrea

Berichten: 972
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 06:15

Janinevv schreef:
[ [url=m/HhyEgX.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/l1a51r.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn 3 jarige merrie is gister voor het eerst op merrie keuring geweest, behaalde eerste premie en uitnodiging voor de centrale merrie keuring.


Gefeliciteerd Janinevv.

Cynthia82

Berichten: 9353
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 10:58

Gefeliciteerd met dit resultaat Astrea!

Fiore zit nu op 39 dagen en zij wordt ook eind september nog een keer gescand.
We hebben wel alvast weer een volgtopic voor de mensen die het leuk vinden om de dracht te volgen:
[KS-MK] Belides 6.0 in de maak! Sublime’s Fiore CR x Golden Star G
En mijn pony's zijn tegenwoordig ook op Instagram te volgen. De link staat in mijn onderschrift :)

Laliapri, wat leuk! Heb je foto's van ze? O, ik zie al filmpjes, wat zijn ze leuk!

SylS, balen dat de verkoop nog niet wil lukken :( Heb je de advertentie ook op facebook staan? Dan kan ik hem misschien voor je delen.

Knappe Ivy! <3

Gefeliciteerd Janine!

Elly, bij mij staan ze vanaf 2 a 3 weken oud 24/7 buiten. Het is ook niet koud, dus ik ben van mening dat ze prima buiten kunnen staan. Hoe oud is de jouwe?

EllyC

Berichten: 8168
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 12:12

Die van mij is 2 maanden nu, staat normaal ook lekker 24/7 buiten maar met langdurige regen gaat ie trillen (kou?) De volwassen paarden verder nier maar ukkie dus wel.

Verkoop hier loopt ook niet super. Als ze niet naar mijn zin verkocht raakt dan kan ze gelukkig gewoon blijven.

SylS
Berichten: 61
Geregistreerd: 02-12-14

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 13:05

Bij mij staan ze normaal gesproken ook 24/7 buiten. Op het moment kunnen ze echter wel een loopstal in, maar dit komt omdat ze nu niet in de wei lopen vanwege gebrek aan gras. In het weitje waar de loopstal staat kan ik ze gemakkelijker bij voeren met hooi.
Ze hebben het niet snel koud.

Annash
Blogger

Berichten: 26596
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 16:56

Hoe is het met iedereen, alle veulentjes, merries, etc?

Gaan er nog mensen naar de nationale NRPS keuring volgende week?

lailapri

Berichten: 22153
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 18:04

Ik ga niet heen, dit jaar helemaal geen keuring. Had dr ff helemaal geen zin in. Wilde nog wel naar stamboekopname van het nas alleen een genetische appaloosa met nog niet de stippen is geen appaloosa, al is het duidelijk dat ze wel al aan het doorkleuren is. Dus dan niet.

EllyC

Berichten: 8168
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 18:37

Ik zit volgende week in Ierland bij andere pony's te kijken.

Kennis gat waarschijnlijk wel met haar veulen als de merrie zich gaat gedragen op de trailer.

Setteli

Berichten: 3198
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 22:50

Annash schreef:
Hoe is het met iedereen, alle veulentjes, merries, etc?

Gaan er nog mensen naar de nationale NRPS keuring volgende week?



Nee ik ga 16 september wel naar de late veulenkeuring van het NRPS. Moet nog wel een keertje oefenen met de trailer. Vorig jaar ging Fellow regelmatig mee, omdat Phoebe toen weer gedekt werd, maar nu is er geen noodzaak om op pad te gaan. Binnenkort maar eens proberen.

lailapri

Berichten: 22153
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 23:30

Setteli schreef:
Annash schreef:
Hoe is het met iedereen, alle veulentjes, merries, etc?

Gaan er nog mensen naar de nationale NRPS keuring volgende week?



Nee ik ga 16 september wel naar de late veulenkeuring van het NRPS. Moet nog wel een keertje oefenen met de trailer. Vorig jaar ging Fellow regelmatig mee, omdat Phoebe toen weer gedekt werd, maar nu is er geen noodzaak om op pad te gaan. Binnenkort maar eens proberen.

Oja die is er ook nog, nouja wie weet, ik heb wel een laat veulen (25 juni) en hij valt me niets tegen.

Setteli

Berichten: 3198
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 23:58

lailapri schreef:
Setteli schreef:

Nee ik ga 16 september wel naar de late veulenkeuring van het NRPS. Moet nog wel een keertje oefenen met de trailer. Vorig jaar ging Fellow regelmatig mee, omdat Phoebe toen weer gedekt werd, maar nu is er geen noodzaak om op pad te gaan. Binnenkort maar eens proberen.


Oja die is er ook nog, nouja wie weet, ik heb wel een laat veulen (25 juni) en hij valt me niets tegen.


Leuk als je toch gaat.

Vorig jaar op de nationale keuring heb ik een trap van m'n veulen gehad. Ben maanden uit de running geweest. Op 1 of andere manier vind ik het toch spannend

EllyC

Berichten: 8168
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 19:04

Ik zit in het buitenland, maar begreep ik dat een Bon Coeur veulen gewonnen heeft bij nrps?

marjolein88

Berichten: 4063
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 23:02

EllyC schreef:
Ik zit in het buitenland, maar begreep ik dat een Bon Coeur veulen gewonnen heeft bij nrps?


Klopt in de allround richting. Coer noble x champion de luxe

LDRD

Berichten: 9881
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 09:23

Even een vraag hier als dat mag :o .

Iemand hier die in de buurt van Ossendrecht een goed adres weet om een D pony zadelmak te maken?

lailapri

Berichten: 22153
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 06:58

Wat foto's van mijn veulens van de shoots
Afbeelding
Maliq in duinen (foto ilse hofstee)

Afbeelding
Maliq op het strand

Afbeelding
Davian op de veluwe

Afbeelding
Davian in de duinen

Afbeelding
Davian op het strand

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9353
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 09:41

Ik vind de duin foto's erg gaaf!
Hier wat puur natuur weide foto's van Dream.
Afbeelding
Afbeelding

marjolein88

Berichten: 4063
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 09:04

Wat een mooie youngstock allemaal!

Hier hebben we afgelopen weken druk gehad met het keuring seizoen etcetera.

Ook op de hippiade waren nafok van onze stoeterij goed vertegenwoordigd.

Afbeelding


En Cassanova drukte deze zomer ook een duidelijke stempel in de fokkerij en sport.

Afbeelding


En als (letterlijk) De Kroon op het seizoen werd dit weekend op de centrale merriekeuring onze vpower heavenly (v. Cassanova du Bois) kroon verklaard, 1e plaats in haar rubriek, volwassenkampioen, Sectiekampioen en daarnaast ook nog reserve dagkampioen! <3 Wat zijn wij trots en dankbaar <3
Afbeelding

Setteli

Berichten: 3198
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 09:20

Wauw, wat een mooie resultaten Marjolein! Zeker iets om trots op te zijn

LDRD

Berichten: 9881
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 09:49

Gefeliciteerd Marjolein! Fijn dat de nafok van Cassanova het zo goed doet! Ik begrijp ook dat er veel vraag is naar Cassanova's maar dat de meeste eigenaren er niet over piekeren om ze te verkopen omdat ze er zelf veel te gek mee zijn :D .

EllyC

Berichten: 8168
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 12:00

Ik zag er al verschillende voorbij komen, Marjolein. Wat zal jij trots zijn, hier kan mening fokker alleen maar van dromen.

marjolein88

Berichten: 4063
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 14:22

LDRD schreef:
Gefeliciteerd Marjolein! Fijn dat de nafok van Cassanova het zo goed doet! Ik begrijp ook dat er veel vraag is naar Cassanova's maar dat de meeste eigenaren er niet over piekeren om ze te verkopen omdat ze er zelf veel te gek mee zijn :D .


Ja dat is het mooiste compliment wat je over de nafok van je hengst kan krijgen toch!

EllyC schreef:
Ik zag er al verschillende voorbij komen, Marjolein. Wat zal jij trots zijn, hier kan mening fokker alleen maar van dromen.


Ja echt enorm trots en dankbaar !
Echt ook super blij met zulke leuke eigenaren/ amazones etcetera die dit mogelijk maken en het met me willen delen

MDWStables

Berichten: 1442
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 15:50

Top resultaat Marjo. Was super leuk om mee te maken!

Annash
Blogger

Berichten: 26596
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 22:07

Ik had het gezien, wat een fantastische resultaten! Van harte!

LaDonna75

Berichten: 2215
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 09:57

Gefeliciteerd Marjolein, wat zal dat een fijn gevoel zijn.

Moratoetje

Berichten: 1450
Geregistreerd: 09-03-09
Woonplaats: Lewedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 15:55

Gefeliciteerd Marjolein :o

Wat een rust verder hier!

Ik heb 18 augustus j.l. Cappuccino weer naar huis gehaald. Hij had geen klik met de amazone en het heeft in mijn ogen dan geen zin om langer door te gaan. Het is dan voor alle partijen beter om er mee te stoppen. Ik zeg ook eerlijk, het was niet de Cappuccino die ik ken toen ik hem ophaalde. Hij toonde niet vrolijk en er zat totaal geen fut in hem. Maar na een week thuis, is hij weer een heerlijke blije pony die ik ken ... ergens denk ik dat hij ook heimwee heeft gehad.

Voorlopig zal ik hem zelf doortrainen en rijden, er zit weer wel ff wat werk aan hem maar niet iets wat ik niet goed kan krijgen. Het heeft even tijd nodig maar dat komt wel goed.

Helaas ook minder nieuws |(

Cassady heeft als jaarling haar bekken gebroken gehad en dit geeft helaas nu toch te veel problemen. Ze is nu 4 jaar, bloedje mooi maar helaas niet goed. Ik had haar langzaam opgepakt in training, eigenlijk loopt ze vanaf dag 1 al niet correct. Het is niet dat ze echt kreupel liep, maar ze heeft al een hele tijd een apart loopje achter. Maar ik had gehoopt dat ze door langzame training wel zou verbeteren. Maar het verbeterde niet, het verslechterde juist. Dus weer rustig aan gedaan, maar zodra we haar weer iets meer lieten bewegen ging ze weer kreupel. Een tijdje op de wei gedaan in de hoop dat ze zou herstellen. Maar het wordt dus steeds erger.

Nu heb ik haar naar huis gehaald want ze moest ook naar de smid. Nu was ze bij de smid altijd al lastiger sinds haar ongeluk, maar nu is het wel heel erg. De smid vond haar stand ook enorm verslechterd, ook de stand aan de voorbenen. De dierenarts ziet er ook geen verbetering meer in. Ze staat nu constant op de bute. Ik zit er enorm tegen aan te hikken maar eigenlijk weet ik het wel .... het wordt einde verhaal |(

Achteraf hadden we toen beter meteen de beslissing kunnen nemen denk ik wel eens ;(