Topic voor springpaardenfokkerij

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 11:33

Firegirl schreef:
@Gomir balen dat je merrie gust is, wel gefeliciteerd met de nieuwe aankoop en uiteraard veel succes.
@Oehlala is je merrie die onderuit gegaan was weer opgeknapt?

nee, ze loopt echt vet beroerd, lijkt achter in de lendenen, voor het bekken te zitten aan de linkerkant. Ik mag haar achterbenen maar zo zo oppakken, en met masseren slaat ze bijna het licht uit je ogen. Weet alleen niet goed hoe en wat te laten onderzoeken ivm dracht. Dus nu maar eerst rust en massages.

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 11:54

Oehlala schreef:
Firegirl schreef:
@Gomir balen dat je merrie gust is, wel gefeliciteerd met de nieuwe aankoop en uiteraard veel succes.
@Oehlala is je merrie die onderuit gegaan was weer opgeknapt?

nee, ze loopt echt vet beroerd, lijkt achter in de lendenen, voor het bekken te zitten aan de linkerkant. Ik mag haar achterbenen maar zo zo oppakken, en met masseren slaat ze bijna het licht uit je ogen. Weet alleen niet goed hoe en wat te laten onderzoeken ivm dracht. Dus nu maar eerst rust en massages.

Dat klinkt inderdaad niet fijn. Heb je misschien een dierenarts/osteo in jouw regio die je advies kan geven?
Tijdens dracht is best wel wat mogelijk.

Cioccolato

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 11:55

He wat zuur. Helemaal ook met dracht!

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 12:25

dierenarts geeft aan rust, en evt pijnstilling. Osteopaat is huiverig om eraan te zitten ivm de dracht. Het is ook nog maar de vraag of ze zich laat behandelen natuurlijk. Het is een echte Hors la Loi, heeft wel karakter zeg maar O:) Denk er nu over om evt de fysio te laten komen.

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 12:49

Oehlala schreef:
dierenarts geeft aan rust, en evt pijnstilling. Osteopaat is huiverig om eraan te zitten ivm de dracht. Het is ook nog maar de vraag of ze zich laat behandelen natuurlijk. Het is een echte Hors la Loi, heeft wel karakter zeg maar O:) Denk er nu over om evt de fysio te laten komen.

Dan heb je er voor nu alles aan gedaan. Hopelijk trekt ze met rust snel bij. Pijnstilling wil wel helpen om de boel weer in beweging te krijgen, als de dierenarts aangeeft dat het kan ivm dracht.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 20:13

Ik vraag me wat af.
Emerald heeft vorig jaar afscheid genomen van de sport,
Maar is hij dan ook vers beschikbaar, want via euro horse staat dat h ij met diepvries beschikbaar is.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 20:28

Ik vind de informatie rond die hengst zo niet fijn _O-

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 21:08

Cioccolato schreef:
Ik vind de informatie rond die hengst zo niet fijn _O-

Hoe bedoel je?
Volgs mij is ie niet vers beschikbaar. Tenminste niet dat ik gezien heb.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 22:08

De informatie verstrekking.
Ben wel fan van de hengst zelf.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 21:03

Ik ook. Vind het alleen nog wat moeilijk inschatten wat voor merrie hij nodig heeft.

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 09:48

Dakario schreef:
Oehlala schreef:
Mooi dier! Mooie kleur, wat is zijn afstamming?

https://www.hippomundo.com/nl/pedigree/ ... us-dackers

Ons veulen is geselecteerd voor de veiling bij BWP
Voor geïnteresseerden hier de link
https://www.horseman.org/nl-BE/auction/ ... rkenbroeck

Ik ben wel tevreden over die combinatie en vooral hoe leandro de reflexen toevoegd aan mijn merrie. Jammer genoeg was de veulen een hengst, anders had ik die gehouden. Zeker potentieel voor eventing met zijn gangwerk en springkwaliteit.

Proficiat aan andere fokkers met verkoop van jullie veulens. Veel veulens zijn wel mooi uitgegroeid elk met hun eigen karakter.

Emerald ken ik zeer goed en heb hem als jong paard gezien. Was al abnormaal maar brak pas op latere leeftijd door toen hij hoge proeven moest springen. Hij geeft reflexen door maar zou best passen op ranke merries.
Voor vers sperma zou ik gewoon vragen bij eurohorse. Voor hun is diepvries gemakkelijker omdat ze wereldwijd moeten verzenden. En kunnen ze per sprong in kleine dosissen doen.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 12:16

Heel gaaf veulen! Succes met de veiling!

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 12:33

@ dakario hij wordt steeds mooier. Vindt de witte benen ook gaaf!

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 15:55

Dakario schreef:
Emerald ken ik zeer goed en heb hem als jong paard gezien. Was al abnormaal maar brak pas op latere leeftijd door toen hij hoge proeven moest springen. Hij geeft reflexen door maar zou best passen op ranke merries.
Voor vers sperma zou ik gewoon vragen bij Eurohorse. Voor hun is diepvries gemakkelijker omdat ze wereldwijd moeten verzenden. En kunnen ze per sprong in kleine dosissen doen.

Ik denk dat je ook zeker een merrie met veel bloed moet hebben en rank gebouwd idd. Die heb ik helaas niet, ben ook super gecharmeerd van de hengst. Ben ook wel benieuwd wat mijn Le Blue Diamond gaat doen, of dat genoeg bloed is voor mijn merrie.

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 06:54

Veiling was geen succes. Er zijn maar weinig geboden op de veulens. Ik heb dus mijn veulen terug gekocht. Hierbij staat hij dus te koop.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 07:37

Viel toch wel mee? Ik heb even gekeken maar wat een nare site. Sorry _O-

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 07:41

In vond die €4500 echt wel een redelijke prijs. Denk dat het niet makkelijk is om er particulier veel meer voor te krijgen. :o

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 08:16

Jammer dat het veulen niet verkocht is. Als ik de prijzen vergelijk met andere veulenveilingen vind ik het geen gek bod. Er zijn momenteel zo veel online veilingen.
Al snap ik wel dat je hem er niet voor weg doet.
Deze site vind ik trouwens best duidelijk, kom sites tegen met veel slechtere foto's en filmpjes.
Heb vorig jaar een veulen gekocht op basis van 2 foto's en 10 seconden film. Deze viel in het echt heel erg mee, knapper paard dan het leek. Ben er nog steeds erg blij mee.
Vorige week ook online een dressuur paard gekocht. Deze moet ik nog ophalen, maar op basis van de filmpjes en foto's van de huidige eigenaar lijkt deze ook leuker dan op de foto's en filmpjes van de veiling. Had trouwens 5 springpaarden op mijn lijstje en deze ☺️

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 08:19

vind het ook geen gek bedrag, aan de andere kant als je alles gaat tellen, kan het maar zo net net of net niet. Op het moment vind ik zelf dat er veel te veel veilingen zijn. Zag trouwens gisteren de prijzen so far van Waldman en Everse, en daar lagen de prijzen ook tussen de 4000-5000, uitzonderingen daargelaten. Je ziet wel dat het populaire bloed hogere biedingen binnenhaalt (met een 'normaler' paard) dan het minder bekende bloed.

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 08:52

Change3x schreef:
In vond die €4500 echt wel een redelijke prijs. Denk dat het niet makkelijk is om er particulier veel meer voor te krijgen. :o

4500 was mijn tegenbod. Laatste bod was 4000 en daarvan moet ik 250 euro afstaan aan BWP. Dus hou ik 3750 euro over.

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 08:54

Firegirl schreef:
Jammer dat het veulen niet verkocht is. Als ik de prijzen vergelijk met andere veulenveilingen vind ik het geen gek bod. Er zijn momenteel zo veel online veilingen.
Deze site vind ik trouwens best duidelijk, kom sites tegen met veel slechtere foto's en filmpjes.
Heb vorig jaar een veulen gekocht op basis van 2 foto's en 10 seconden film. Deze viel in het echt heel erg mee, knapper paard dan het leek. Ben er nog steeds erg blij mee.
Vorige week ook online een dressuur paard gekocht. Deze moet ik nog ophalen, maar op basis van de filmpjes en foto's van de huidige eigenaar lijkt deze ook leuker dan op de foto's en filmpjes van de veiling. Had trouwens 5 springpaarden op mijn lijstje en deze ☺️

U mag mij altijd contacteren :j

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 08:55

Dakario schreef:
Firegirl schreef:

Ik heb er nu genoeg :o

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 08:56

Firegirl schreef:
Dakario schreef:

Ik heb er nu genoeg

Jammer -O-

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 09:00

Firegirl schreef:

Ik heb er nu genoeg :o[/quote]

haha, zo herkenbaar dit. Ik maak nu alleen nog plek voor een Chilli Willi. :o

Heb je het veulen ook op marktplaats oid gezet? Komt daar helemaal geen respons op?

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 09:05

Oehlala schreef:
Firegirl schreef:

Ik heb er nu genoeg :o

haha, zo herkenbaar dit. Ik maak nu alleen nog plek voor een Chilli Willi. :o

Heb je het veulen ook op marktplaats oid gezet? Komt daar helemaal geen respons op?[/quote]

Ja, zo jammer dat het allemaal zo veel kost.
Hoe is het met die van jou? Weerwat opgeknapt?