Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Roodvos schreef:In de basis geef ik jullie gelijk hoor. Maar die evenementen zijn nagenoeg allemaal op doordeweekse dagen. En zoals iemand hierboven al opmerkt "woensdag is voor mij een werkdag". En maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag zijn voor mij ook werkdagen. Als ik overal vrij voor moet nemen ben ik door mijn vakantiedagen heen. Dat maakt het voor de werkende mens onmogelijk om het goed te volgen.
Citaat:de Everdale x Uptown vond ik het knapste, meest complete, mooiste qua type en fijnste qua beweging. Stak er voor mij met kop en schouder bovenuit.
Timo schreef:Van wat ik van jullie mee heb gekregen, liet hij zich alleen op die zich ene dag niet goed zien. Maar het verrichtingsonderzoek loopt natuurlijk 50 dagen en veel wel een dag hebben gehad waarop ze het gewoonweg niet goed deden. Het zijn pas driejarige paarden en ik denk dat je dan soms een beetje door de vingers moet kunnen kijken.
Toen ik hem woensdag zag leek hij het best spannend te vinden, maar bleef wel braaf doorlopen, ook toen de andere hengst in de baan ervandoor ging.
Indian Rock bijvoorbeeld had woensdag zijn dag niet, maar die heeft ook even stil gestaan en leek pas net weer onder het zadel te lopen. Dus misschien schetst het soms een wat vreemd beeld. Als het continu een rotzak zou zijn, hadden ze dat wel vermeldt (zoals eerder bij anderen is gedaan) of niet eens goedgekeurd. De hengstencommissie zien ze natuurlijk het meeste en de ruiters voelen het het beste aan uiteraard!
Dees schreef:Citaat:de Everdale x Uptown vond ik het knapste, meest complete, mooiste qua type en fijnste qua beweging. Stak er voor mij met kop en schouder bovenuit.
Hengst is in februari 2016 al bij NRPS goedgekeurd, met naam Exclusive.
http://www.horses.nl/fokkerij/nrps-voeg ... eskeuring/
Dees schreef:Roodvos schreef:In de basis geef ik jullie gelijk hoor. Maar die evenementen zijn nagenoeg allemaal op doordeweekse dagen. En zoals iemand hierboven al opmerkt "woensdag is voor mij een werkdag". En maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag zijn voor mij ook werkdagen. Als ik overal vrij voor moet nemen ben ik door mijn vakantiedagen heen. Dat maakt het voor de werkende mens onmogelijk om het goed te volgen.
Ik heb ook een kantoorbaan en kan er lang niet altijd (lees: vrijwel altijd) niet bij zijn. Maar als ik een hengst in het vizier heb, dan ga ik die gewoon bezichtigen. Je kunt ook gewoon een afspraak tot bezichtiging maken op locatie waar het dier woont. Geen hengsthouder die daar moeite mee zal hebben.
Maar ook al heb je zo'n dier nooit in het echt gezien - die rapporten zijn veel te algemeen en m.n. bij WPN teveel naar de goedkeuring toegeschreven om daar als fokker enige waarde aan te hechten. Zelfde bij de afstammelingenkeuring, eigenlijk. Dáár moet je bij voorkeur wel even zelf gaan kijken.