Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
malaca schreef:peetje82 schreef:Charmeur is mij wel opgevallen, denk dat ik mn keuze gemaakt heb!
Twijfel ook nog voor mijn merrie maar zag dat Chagall de hoogste verwachtingswaarde ooit heeft nl.207 en Charmeur maar iets van 165.
Wat betekend dit precies,weet iemand dat??
Kan iemand meer vertellen over het karakter van beide hengsten?
sarabande schreef:janderegelaa schreef:OOSeven en Rubiquil hadden dat destijds ook. En waar staan ze nu?
Ben het niet altijd met je eens, maar hierin wel.
Die jonge hengsten op cijfertjes uitkiezen is echt volledig kul
Gewoon ouderwets gaan kijken naar bloed en exterieur, je merrie kennen en dan kiezen
malaca schreef:Twijfel ook nog voor mijn merrie maar zag dat Chagall de hoogste verwachtingswaarde ooit heeft nl.207 en Charmeur maar iets van 165.
Wat betekend dit precies,weet iemand dat??
Kan iemand meer vertellen over het karakter van beide hengsten?
daffie1986 schreef:Een fokwaarde van een hengst met nakomelingen wordt berekend op de gegevens van desportprestaties van de nakomelingen, de sportprestaties van de hengst zelf en de bloedlijnen. Voor een jonge hengst basseren ze de fokwaarden op de gegevens van de ouders en kijken ze ook nog naar de nakomelingen in de zelfde bloedlijn. Het wordt dan dus een verwachte fokwaarde(oftewel verwachtingswaarde). Echter moet je ook nog kijken naar het betrouwbaarheids %. Soms zie je oudere hengsten met een fokwaarden van 190 en een betrouwbaarheid van 45%, dat is dus een fokwaarde die dan niet heel erg betrouwbaar is. Jazz bijvoorbeeld heeft een fokwaarde 190 en een betrouwbaarheid van 96%, deze hengst heeft dus een uitmuntende fokwaarde met een heel betrouwbare index. Natuurlijk moet je niet niet vergeten dat er met jazz heel veel gefokt is en er dus ook meer paarden zijn die voor de wedstrijdsport gebruikt worden, dus wordt de fokwaarde weer hoger als van b.v totilas omdat daar veel minder nakomelingen van komen en de betrouwbaarheid en fokwaarde dus op minder paarden gecontroleerd kan worden. Ook wordt de fokwaarden en de betrouwbaarheid weer omlaag gehaald door de gefokte veulens die nooit in de sport verschijnen, want ze worden wel meegeteld. Met een fokwaarde boven de 140 en een betrouwbaarheid van meer als 90%, kun je dus een extreem goed sporthengst verwachten.
s0173957 schreef:En wat betreft Sandro Hit, die zal amper GP paarden geven... die paarden kunnen gewoon te weinig sluiten...
Er zullen er wel komen, maar GP toppers zal je met SH nooit kunnen fokken vrees ik.
s0173957 schreef:En wat betreft Sandro Hit, die zal amper GP paarden geven... die paarden kunnen gewoon te weinig sluiten...
Er zullen er wel komen, maar GP toppers zal je met SH nooit kunnen fokken vrees ik.
Sjoert schreef:s0173957 schreef:En wat betreft Sandro Hit, die zal amper GP paarden geven... die paarden kunnen gewoon te weinig sluiten...
Tot op heden ben ik er op uitslagen lijsten 2 tegen gekomen.
1 in Polen en 1 in Australie (uit mijn hoofd)