Ik wil morgen gaan kijken omdat we namelijk zelf volgend jaar onze merrie naar de keuring willen doen. Even kijken hoe dat in zijn werk gaat

En eigenlijk had ik ook springen willen zien (springmerrie), maar dat lukt vandaag niet.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

sarabande schreef:Die van Natasja zijn uit het boekje
Jezzi schreef:Bahmora(United x Ufora(v. Polansky) - stamboek
We schrokken heel erg van de punten in brummen, 65 exterieur en 65 gemiddeld beweging. Terwijl we toch op het terrein veel complimenten hebben gekregen van omstanders en op het harde was de jury ook zeer tevreden.
... De jury was niet zo gul met het geven van punten binnen.
herkansing doen. Wij hadden trouwens hoofdnummer 40, jij 45 toch? Heb nog gekeken of ik je zag, maar tevergeefs

. Hoe ging het met die van jullie binnen en op de training? Ga je nog herkansen of de IBOP doen?
. (Had de avond dr voor nog tot half 8 selectiewedstrijd in Eerbeek). Alle andere paardjes met staart op de rug buiten door al dat lawaai en opgejaag, ziezo stond gewoon in rust te wachten tot ze mocht.
. Wel jammer omdat ze zo fijn gedragen door het lijf kan lopen, maar toen dus even niet.
Bij Brinkman liep ze zo de trailer op(wat ze woensdag niet wou(uur over gedaan)
). Daarna rustig naar Brummen gereden, dekentje af, laatste borstel erover en toen even gaan lopen met 't paard.
, laatste keer was ze 1.68!) en controle aftekeningen. Toen op het harde voorgebracht en de strenge jury keek zowaar blij, ze moest ook best een poos stil staan, kwam die jury helemaal dichtbij om d'r van top tot teen te bekijken 
, toch zeer net voor een 3-jarig paard dat het niet gewend is! Toen naar de binnenbak om los te tonen, ze liep redelijk gespannen in een hoek stonden hindernissen klaar voor de springpaarden met rood-wit lint ervoor en een man ging haar daarvoor met de zweep opjagen en toen staakte ze. 
stamboek dus. We hadden toch meer verwacht
Later bleek dat ze in shock was en dat ze toch weer opgestaan is. Het zag er heel eng uit, ik dacht echt dat ze dood neergevallen was.Tilmar schreef:En er gebeurde nog een ongeluk: de merrie die achter ons klaar stond die steigerde en viel zo achterover op de stenen. Ze schokte nog wat en bleef toen stil liggen op haar zij met de benen stijf. Zo akelig!!Later bleek dat ze in shock was en dat ze toch weer opgestaan is. Het zag er heel eng uit, ik dacht echt dat ze dood neergevallen was.
Ik ben nu trouwens van plan om 20 november naar de IBOP in Bunschoten te gaan. Maar ik ga op 4 september eerst maar eens kijken of we een kansje maken...
Ziezo_X schreef:Ik vind het ook een beetje oneerlijk tegenover sommige jonge paarden. Sommige zijn nog nergens geweest en komen net van het land en dat moet het gebeuren op de keuring. Logisch dat ze dan helemaal mal worden!
frutsels schreef:Vanmorgen even naar de merriekeuring in Wamel geweest. Ik wil misschien ook naar de merriekeuring in Varsseveld gaan kijken, maar dan zou ik graag willen weten wannneer de 8 jaar en ouder stamboekmerries moeten.
Weet iemand het programma?
beetje van de verkeerde kant genomen, maar ze ziet er nog best goed uit frutsels schreef:Overigens heb ik de merrie ook op dekens op de stenen zien liggen. Zat helemaal onder de schaafwonden. Is wel weer opgestaan en daarna in een box gezet.
Wel sneu, denk je naar een keuring te gaan, kom je met een gehavend paard thuis.