merries naar KWPN merriekeuring 2009

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

frutsels

Re: merries naar KWPN merriekeuring 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 09:12

Diega: superbedankt!
Ik wil morgen gaan kijken omdat we namelijk zelf volgend jaar onze merrie naar de keuring willen doen. Even kijken hoe dat in zijn werk gaat ;-)

En eigenlijk had ik ook springen willen zien (springmerrie), maar dat lukt vandaag niet.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:50

sarabande schreef:
Die van Natasja zijn uit het boekje +:)+

Dank... :o :D

Dat krijg je als je jarenlang achttal gereden hebt. Daar heb ik ook nog steeds mijn oneven aantal tik vandaan denk ik. Het moest altijd een oneven aantal zijn.
En als je dan netjes kan vlechten...dan mag je meteen het hele achttal + reserves vlechten.

maw...ik heb geoefend....

jumparound

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 15:41

wow bedankt voor de foto's en adviezen!
hier hebben we wat aan ;p

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 16:33

Bahmora(United x Ufora(v. Polansky) - stamboek

We schrokken heel erg van de punten in brummen, 65 exterieur en 65 gemiddeld beweging. Terwijl we toch op het terrein veel complimenten hebben gekregen van omstanders en op het harde was de jury ook zeer tevreden. ;)

Ziezo_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 19:37

Jezzi schreef:
Bahmora(United x Ufora(v. Polansky) - stamboek

We schrokken heel erg van de punten in brummen, 65 exterieur en 65 gemiddeld beweging. Terwijl we toch op het terrein veel complimenten hebben gekregen van omstanders en op het harde was de jury ook zeer tevreden. ;)

Dat hadden wij inderdaad ook! Aris van Manen kwam nog naar me toe en zei dat ik een beste merrie had en vroeg wat ik met haar wilde doen. Als er iemand verstand van heeft is hij het toch ;) ... De jury was niet zo gul met het geven van punten binnen.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 19:59

Klopt inderdaad!
Brinkman wil haar van ons kopen, wij gaan misschien toch nog naar de volgende ;) herkansing doen. Wij hadden trouwens hoofdnummer 40, jij 45 toch? Heb nog gekeken of ik je zag, maar tevergeefs :)

Ziezo_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 20:14

Ik had 45 ja! (Met dat paard wat absoluut niet gemeten wilde worden =p, maar toen waren jullie denk ik binnen bezig). Zat je 's ochtends in de eerste groep van half 9?

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 20:18

Wij moesten tussen 11 en 12 :j
Die van ons wou ook absoluut niet gemeten! En het geluid van de chip vond ze ook eng. Voor de rest heeft ze zich prima gehouden :+:. Hoe ging het met die van jullie binnen en op de training? Ga je nog herkansen of de IBOP doen?

Ziezo_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 20:28

Buiten was ze super rustig :z . (Had de avond dr voor nog tot half 8 selectiewedstrijd in Eerbeek). Alle andere paardjes met staart op de rug buiten door al dat lawaai en opgejaag, ziezo stond gewoon in rust te wachten tot ze mocht. :P

Alleen toen kwamen de meetmannetjes en dat vond ze wel heel eng. Toen hebben ze haar tegen de muur gezet en gekeken hoe hoog ze kwam en hebben ze de muur maar opgemeten x).

Op de weg ging ze wel lekker. Bij het halthouden hield ze alleen dr hoofd iets laag.
Binnen was ze heel gespannen door al die hindernissen enzo. Ze draafde heel hard en gespannen als een soort racepaard :') . Wel jammer omdat ze zo fijn gedragen door het lijf kan lopen, maar toen dus even niet.

Zit er wel aan te denken om een IBOP te doen, het proberen waard. Alleen is die niet echt in de buurt geloof ik...

Hoe deed die van jullie het?

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 20:35

Even uit ander topic:

wij hadden gisteren merriekeuring in Brummen
Bhamora(UnitedxUfora(v.Polansky)
We hadden haar woensdag naar Brinkman gebracht om geworden te vlochten, geschoren, oortjes uitknippen etc.
Donderdagochtend bij Brinkman opgehaald en het was een heel ander paard! :+: Bij Brinkman liep ze zo de trailer op(wat ze woensdag niet wou(uur over gedaan) :n). Daarna rustig naar Brummen gereden, dekentje af, laatste borstel erover en toen even gaan lopen met 't paard.
Aangemeld voor stokmaat(alweer 1.72m :oo, laatste keer was ze 1.68!) en controle aftekeningen. Toen op het harde voorgebracht en de strenge jury keek zowaar blij, ze moest ook best een poos stil staan, kwam die jury helemaal dichtbij om d'r van top tot teen te bekijken :D
Toen beenbescherming omgedaan en naar binnen gegaan, braaf paard keek helemaal niet naar de binnenbak en liep gewoon braaf :+:, toch zeer net voor een 3-jarig paard dat het niet gewend is! Toen naar de binnenbak om los te tonen, ze liep redelijk gespannen in een hoek stonden hindernissen klaar voor de springpaarden met rood-wit lint ervoor en een man ging haar daarvoor met de zweep opjagen en toen staakte ze.
Commentaar was: te weinig achterbeen gebruik, gespannen in de hals en ingestoken pijp :?
Resultaat: 65 exterieur, 65 gemiddeld beweging :(:) stamboek dus. We hadden toch meer verwacht }:0

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 21:27

hmmm jammer jezzi, altijd toch weer anders op de keuring...

nou donderdag moet onze merrie naar de keuring, maar helaas heb ik geen vrij.. nu hopen dat iemand vor ons het wil opnemen op de video :+

Mariekexzita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 21:29

Hoihoi! ik meld me hier ook is even aan, ik ga as woensdag naar Ede met mijn 5 jarige:) Las dat er hier nog meer gaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 02:42

Ik moet 19juli om9uur in ring 3 met mijn Vivaldi x Contango veulen. Ben benieuwd.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 13:28

Ik meld me hier ook even.. heb zelf een 3-jarige Discovery x Flemmingh. Ik zou naar de keuring gaan op 5 juni, maar ik had geen vervoer. Dus ik heb het afgezegd en volgens mij is dat maar beter ook...
Vandaag ben ik namelijk naar de keuring op de Dalhoeve geweest met een vriendin. Wat een lage punten allemaal zeg!! De prachtigste merries kregen 65 punten voor exterieur. Die van mijn vriendin liep echt heel netjes in de kooi: 65 punten.
Bij allemaal de opmerking dat ze te weinig houding in beweging hadden.

Ik ben bang dat mijne ook geen hoge punten gaat scoren... als ik al die anderen zie..Ik heb een leuk paard, maar ze is niet veel mooier dan wat ik vandaag gezien heb.

En er gebeurde nog een ongeluk: de merrie die achter ons klaar stond die steigerde en viel zo achterover op de stenen. Ze schokte nog wat en bleef toen stil liggen op haar zij met de benen stijf. Zo akelig!! ;( Later bleek dat ze in shock was en dat ze toch weer opgestaan is. Het zag er heel eng uit, ik dacht echt dat ze dood neergevallen was.

Ik ben nu trouwens van plan om 20 november naar de IBOP in Bunschoten te gaan. Maar ik ga op 4 september eerst maar eens kijken of we een kansje maken...

jumparound

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 14:12

Mariekexzita schreef:
Hoihoi! ik meld me hier ook is even aan, ik ga as woensdag naar Ede met mijn 5 jarige:) Las dat er hier nog meer gaan?

klopt wij gaan met onze vierjarige paddox ;)

Ziezo_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 15:20

Tilmar schreef:
En er gebeurde nog een ongeluk: de merrie die achter ons klaar stond die steigerde en viel zo achterover op de stenen. Ze schokte nog wat en bleef toen stil liggen op haar zij met de benen stijf. Zo akelig!! ;( Later bleek dat ze in shock was en dat ze toch weer opgestaan is. Het zag er heel eng uit, ik dacht echt dat ze dood neergevallen was.

Ik ben nu trouwens van plan om 20 november naar de IBOP in Bunschoten te gaan. Maar ik ga op 4 september eerst maar eens kijken of we een kansje maken...

Oh wat naar zeg! Ik zou ook echt zo erg schrikken als ik zo iets zou zien... of stel dat het je eigen paard is.

Ik vind het ook een beetje oneerlijk tegenover sommige jonge paarden. Sommige zijn nog nergens geweest en komen net van het land en dat moet het gebeuren op de keuring. Logisch dat ze dan helemaal mal worden!

frutsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 15:43

Vanmorgen even naar de merriekeuring in Wamel geweest. Ik wil misschien ook naar de merriekeuring in Varsseveld gaan kijken, maar dan zou ik graag willen weten wannneer de 8 jaar en ouder stamboekmerries moeten.

Weet iemand het programma?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 15:46

Ziezo_X schreef:
Ik vind het ook een beetje oneerlijk tegenover sommige jonge paarden. Sommige zijn nog nergens geweest en komen net van het land en dat moet het gebeuren op de keuring. Logisch dat ze dan helemaal mal worden!

Ik kan me niet voorstellen dat iemand naar een keuring gaat met een merrie die daar niet op voorbereid is en net van het land komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 15:49

Dat is een aantal jaar geleden wel geweest maar tegenwoordig kan dat echt niet meer.

Wij hadden een appart geval op de keuring hier. Een oude opa met een 3jarige, werd aan een gewoon halsterje voorgesteld. Opa had nog geen voorbrenger, dus bind buiten het paardje vast aan een ander stuk touw, dier bleef staan als een dooie kameel. Opatje voor brenger gezocht. Zo schattig!

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 16:07

frutsels schreef:
Vanmorgen even naar de merriekeuring in Wamel geweest. Ik wil misschien ook naar de merriekeuring in Varsseveld gaan kijken, maar dan zou ik graag willen weten wannneer de 8 jaar en ouder stamboekmerries moeten.

Weet iemand het programma?

de 8 jaar en oudere merries hebben als aanvang 9.00 op donderdag, dus dat wordt vroeg opstaan dan ;)

claudianoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 16:24

Bo loopt goed, mischien gaan we woensdag toch naar ede. Ster word ze niet, maar heb wel al betaald en het is weer een mooie oefening. Het kreupel lopen kwam door te kleine ijzers, nu andere hoefsmid en ze loopt niks meer kreupel. Heeft ze ook 2 maanden bijna stil gestaan. Ook voor niks 500 euro lichter, na steeds dierenarts en foto's.
Dan krijg ik ook meteen te horen waar we voor volgend jaar aan moeten werken. kan zo al en hele lijst opnoemen. hihi!

Ik hoor wel veel lage punten en weinig ster of meer. Jammer hoor, helemaal als je zelf verwacht dat je een mooie merrie hebt.

bo kan nu echt niet ster worden, maar volgend jaar of de ibop.
Afbeelding beetje van de verkeerde kant genomen, maar ze ziet er nog best goed uit

frutsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 19:28

En de 4 tot 7 jarige stamboekmerries vrijdag in Varsseveld?

frutsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 19:29

Overigens heb ik de merrie ook op dekens op de stenen zien liggen. Zat helemaal onder de schaafwonden. Is wel weer opgestaan en daarna in een box gezet.

Wel sneu, denk je naar een keuring te gaan, kom je met een gehavend paard thuis.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 19:30

nee, donderdag zijn de springpaarden, en vrijdags de dressuurpaarden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 19:43

frutsels schreef:
Overigens heb ik de merrie ook op dekens op de stenen zien liggen. Zat helemaal onder de schaafwonden. Is wel weer opgestaan en daarna in een box gezet.

Wel sneu, denk je naar een keuring te gaan, kom je met een gehavend paard thuis.

Inderdaad, vorig jaar was er bij ons een paard op de keuring dat in de trailer helemaal geflipt was, die heeft daarmee zijn heup gebroken en is dus afgemaakt.