Het Dikke Buiken Topic 2026

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lyona
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Re: Het Dikke Buiken Topic 2026

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:56

Oh dat ziet er bekend uit, pallets pavo merriebrok :') Ik koop altijd zulke pallets uit Nederland, veel goedkoper dan hier

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:04

Dit maakt mij wel nieuwsgierig hoe jullie zo veel opslaan? Gewoon op de pallet of alsnog een muizenvrije oplossing?

Hier ook flink brok ingeslagen. Ze krijgt nu 2 volle scheppen per dag en dat heeft ze ook echt nodig.
Loopt ongeveer gelijk op met de merries van kabayo.
Gekke merrie slaapt alleen nog steeds buiten op het zand ipv binnen >;)

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:15

Opslaghok met betonnen bodem en ijzeren wanden :')

Lyona levert NL hier dan? PAVO is duur hier ja, gelukkig heb ik een deal met ze :')

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:17

Hoi allemaal, ik kom even binnen vallen :)
Aangezien er hier veel fokkers mee praten heb ik een vraag.
Ik heb sinds ruim een week een veulentje staan van bijna een half jaar oud die (wit) zand eet.
Ik heb ze op de paddock staan omdat die omheind is met hout (sinds een week, veulentje liep door de draden heen dus snel planken tegenaan gemaakt) en wil ze liever niet meer op de wei hebben omdat er weinig gras staat en het al een deel kapot is gelopen door mijn andere paarden en ben bang dat ik ze dan van de weg kan plukken omdat ze weer door de draden gaat.
Het veulentje staat momenteel samen met mijn 3 jarige wat goed gaat, ze krijgt onbeperkt hooi, 1 kilo veulenbrok en vitaminebrok.
De mest is sinds een paar dagen wat slap en na een testje zit er wel degelijk zand in.
Ik heb iov met de dierenarts psyliumvezel besteld en een supplementje voor de maag/darmen ter ondersteuning.
Hebben jullie tips om het zand eten te verminderen?
Of moet ze gewoon even wennen? Eerder stond ze wel op de wei met moeders.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:14

Hier 1,5 week geleden verhuisd van stalling.... op onze nieuwe stal kunnen we iig weer lekker het rijden oppakken (reining). iig voor zolang als dat kan ;)

Nu staan we terug op de stal waar Frosty in 2019 geboren is dus de cirkel is weer rond :D

Frosty was afgelopen zaterdag 160 dagen en ze ziet er supergoed uit (vind ik ;) )
Afbeelding
Afbeelding

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:43

Ooohh al die mooie buikjes, genieten he <3

Een veulen wat zand eet. Hmm.. heeft het veulen contact met anderen en is er een beetje vermaak? Dat het niet uit verveling komt?

Rosa groeit ook prachtig door, die zit vandaag op dag 192.

Ze lijkt hier ook echt moddervet vind ik zelf, maar dat valt best wel mee (zie foto 2 :') )
Afbeelding

Afbeelding

Makani tikt vandaag 133 dagen aan :j

Afbeelding

Afbeelding