Heeft iemand de springhengsten gezien? Of was dat niet vandaag?
EllyGesth
Geplaatst: 09-11-16 21:44
zjeeel schreef:
Mag ik vragen wat jullie van Intro K vinden? De apache x rousseau. Is namelijk een bijna volle broer van mijn merrie en ben wel benieuwd hoe die het doet
Ik vond Intro K een gaaf dier met een goede galop en een draf met veel schwung, de stap was wat gehaast.
Bedankt voor de foto's, wat vond je van de Bon Bravour en de Furstenball Elly?
GJ9
Geplaatst: 10-11-16 09:43
Aimee schreef:
Heeft iemand de springhengsten gezien? Of was dat niet vandaag?
Die zijn altijd op dinsdag
EllyGesth
Geplaatst: 10-11-16 10:00
Elisa2 schreef:
Bedankt voor de foto's, wat vond je van de Bon Bravour en de Furstenball Elly?
De Bon Bravour vond ik ook een mooie hengst die soepel kon bewegen en een goede galop had. De Fürstenball vond ik ook een prachtige hengst die met schwung door de baan draaft met een goede galop en stap.
Hoe was de Charmeur verder? (behalve dus heel stout). Het valt me op dat zowel EllyGesth als Fokfanaat zulke foto's van hem vanuit diverse hoeken hebben gemaakt, dus het staakgedrag bleef niet bij 1 keer?
EllyGesth
Geplaatst: 10-11-16 10:07
Cayenne schreef:
Hoe was de Charmeur verder? (behalve dus heel stout). Het valt me op dat zowel EllyGesth als Fokfanaat zulke foto's van hem vanuit diverse hoeken hebben gemaakt, dus het staakgedrag bleef niet bij 1 keer?
De BB is erg groot en daardoor (denk ik) ook nog slap en traag, paard met veruit het meeste massa van allemaal.
De Charmeur bleef idd aan het staken, als ze hem van de plek af wilde krijgen ging hij rechtop. Ze had geen zweep en ik denk dat ze hem voor het publiek niet zo hard mag aanpakken, toen is ze de bak uit begeleid en later kwam ze terug met zweep en een voorwaarts paard, dat zichzelf overigens nog steeds niet lekker los liet in de rug. 2 weken geleden heb ik ook genoteerd dat ik hem souplesse vond missen.
De Furstenbal is denk ik de kleinste, maar qua bewegen niet de minste, actief lopen.
De bb vind ik traag, maar liet zich wel fijn rijden.
De furstenball vond ik wel echt een minder actief achterbeen hebben. Verder heel knap paard, wat ook wel een fijn voorbeen heeft in draf en goede stap en galop.
Een vriendelijk paard in de zin van zwaaien Maar hij is niet de enige hoor die dat doet. Ik vind hem steeds wat hoog in de croupe blijven, al was dat gisteren wel minder dan de vorige keer.
Bedankt allemaal! dat trage vind ik niet zo erg als ze op die manier wel draagkracht en souplesse hebben. Vind de meeste BB's en Fustenballs erg fijn bewegen dus die hebben sowieso een streepje voor.
Dat kan ook natuurlijk...als dat zo is dan heb je er niets aan in de fokkerij.
Als hij dat soort gedrag vertoont vanwege pijn is hij ook niet geschikt voor de fokkerij toch. Maar goed, het is wel een Charmeur x Balzflug, dus ik sluit karakter niet uit.
petraaken
Ja ik ben gisteren geweest. Helaas de helft van de hengsten gemist door de files. Weet in ieder geval dat de everdale x johnson een andere naam heeft. Van ivano lh naar inverness
Ja ik ben gisteren geweest. Helaas de helft van de hengsten gemist door de files. Weet in ieder geval dat de everdale x johnson een andere naam heeft. Van ivano lh naar inverness
Wat vond je?
Eindpresentatie nadert al snel, nog maar een beoordeling voor die tijd...