Kletstopic 2024 veulens

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-25 09:16

Cielo is echt flink veranderd in die paar maanden. Leuk om dat te zien!

Toushie wat is de kleur grappig zo. Hoofd, manen en staart zijn vos en de rest een stuk bleker. Mooie stevige billen ook al.

Kvikur een heerlijk blij ei is het <3

Anso die bips is al bijna even hoog. De voorkant is nog wel echt jaarling.

Dit soort groeifases zijn leuk, je ziet ze gewoon veranderen van baby naar paard.

Wij hadden afgelopen week een fotoshoot met de paarden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ook even met moeder erbij. Jammer dat de kleur van mn jurk zo weggevallen is maar de foto vind ik wel erg leuk.
Afbeelding
Afbeelding

Art_Ificious

Re: Kletstopic 2024 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 09:37

Oh kvikur, mijn jongste hond ging ook als pup mee. Is geboren bij de fokker van mijn paarden. Maar als zo'n paard je de wei uit jaagt als pup zijnde... Tevens mijn is ook kruising boerenfox maar vader is Duitse Staande korthaar :+
Afbeelding

Wat een mooie foto's muronia.
Die 2 zijn wel echt reuzen naast jou :+

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 10:17

Kvikur: ow wel een hele leuke hond!
Ja is de bedoeling, ze mag zeker 10cm groter worden dan der moeder.

Muronia: Hele leuke foto's! Ik vind der hoofdje echt zo gaaf!

Art_Ificious: toevallig zeg ook kruising boerenfox. Hier een beagle en een corgi
Afbeelding

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 10:27

Leuk al die honden :) wij hebben geen hond, soms wil ik er wel een en soms denk ik, ik ben al zo druk haha.

En zo leuk te zien dat alle naarlingen steeds meer echt paard /pony worden *\o/*

Muronia wat een prachtige paarden heb je toch. Ze kijken zó vriendelijk uit de ogen <3 (hoewel ik me mini zal voelen als ik ze in het echt zou zien haha).

Ik heb weer mestonderzoek gedaan, zucht toch weer wormen bij His. Dus hup weer ontwormen :Y)

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 15:55

Hier kunnen de honden niet bij de paarden helaas.

De 2-Utjes :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 16:56

Wat een mooi groen gras.

Hier blijft het nog steeds droog. Af en toe een buitje maar dat is op de droge zandgrond niet voldoende.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 16:57

Zo droog bij jullie? Wij hebben hier heftige buien, er staan nog steeds plassen in het weiland.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 17:01

We hebben flinke warmte gehad maar ook regenbuien. Dus gras kon mooi groeien.

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 17:07

Bij ons ook hoor. Het regent net niet genoeg om het mooi te laten groeien. Zo goed als alles op hier en dor helaas.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 18:09

AnsoDM schreef:
Bij ons ook hoor. Het regent net niet genoeg om het mooi te laten groeien. Zo goed als alles op hier en dor helaas.

Ook Belgisch Limburg toevallig?

De buien hier zijn net genoeg om stof even weg te spoelen. Maar in de droge grond trekt het ook direct weg. Plus mijn weide is hellend, daar is veel meer regen voor nodig wil de grond mooi nat worden.

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 18:35

Nee west Vlaanderen. De laatste dagen zo wel af en toe eens een bui maar echt niet genoeg. Ze geven wel wat meer regen uit komen de dagen maar denk dat dat wel weer zal overwaaien. Alleen het gras in onze tuin is weer wat groen maar waar de paarden staan is het echt niet te doen.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 18:56

Wij zitten ook een beetje op een helling dus hier altijd snel droog op zandgrond.
Vooral handig in de winter.. in de zomer moet ik de bak echt sproeien anders wordt hij te zwaar..

In het begin ging de hond ook in de wei maar tegenwoordig blijft ze uit de buurt van de jaarlingen want die gaan achter haar aan. Bij de dames loopt ze wel gewoon er tussen. Niks aan de hand. Op stal daarentegen durft ze wel bij Cover in de stal. En dan doet hij niks.

Ik heb toch maar een vliegen kap opgedaan want in het hoekje van zijn oog werd het wit. Leek net of pigment weg was. Dus wil geen verdere irritaties dus toch maar gedaan. Ben benieuwd hoelang hij het overleefd. De slierten gingen niet.. waren eruit getrokken en van het halster af

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 18:58

Ook helling hier :D

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 22:56

Wie zou die slierten uitgetrokken hebben Kiko :+ wie is partner in crime?

Heb eigenlijk ook die slierten nooit zo goed gevonden. Mijn 4 jarige heeft een voorpluk tot over zijn ogen en nog zitten er vliegen aan de ogen, dus zal dat met zo slierten ook wel zijn.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 23:23

Zijn maatje Udo heeft dat gedaan.
Het verbaast mij dat de vliegen kap nog leeft. Ik hoop dat hij heel blijft. Zijn oog ziet er nu al rustiger uit dus het werkt wel.
Kap vind ik fijner dan slierten..
Afbeelding

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-25 07:02

Ik kom graag meekletsen :)
Ik heb een paar weken geleden een jaarling aangekocht: Ufo S (Messini de F x Rascin)
Ik hoop dat hij op termijn de opvolger van mijn huidige rijpaard mag worden.

Afbeelding

Hij is al best flink aan de maat, dus ben benieuwd hoe hij uit gaat groeien. Hij staat in een kleine ruinenkudde van vijf met drie pony’s en een paard. Hij is erg relaxed en niet snel onder de indruk, dus ik hoop dat het een brave wordt O:)

Afbeelding

Dit is mijn eerste paard dat ik zo jong heb aangekocht, dus hoop in dit topic wat ervaringen te kunnen lezen. :j

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-25 07:05

Ik moet ook nog nodig alles bijlezen :') eventjes weg geweest. Veel grondwerk aan het doen, ze is zo slim dat het gewoon leuk is om het te doen. Zelf leer ik ook veel bij. Na de laatste keer liep ze gewoon mee achter mij rondt de piste zonder touw. Ik moet maar wijzen en ze snapt wat ik bedoel. Goud paardje <3 ze is helemaal opgeknapt van vorig jaar.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 12:19

Prachtige foto's Muronia!! Grappig om te zien hoe ze in de ene foto al vrij volwassen oogt, en de andere foto ineens weer puppypaard!

Leuke honden komen er voorbij <3

Welkom Shirley!!

Hier Pietje weer ontwormd! Laatste was een maand geleden en ondanks dat we wel vooruitgang zagen, heeft hij nog steeds een enorme buik en dikke ruwe vacht. Maand geleden met strongid-P, nu met Eraquell. Heb ook probiotica besteld voor hem en hoop dat die snel binnen gaan komen. Castratie is allemaal goed verlopen, wond is mooi dicht! Over iets meer dan een maand gaan de jongens samen verhuizen naar hun vaste plekje.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 17:01

Uranus heeft ook nieuwe kap.
Afbeelding

anoushka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 18:44

Ik heb een rot middag achter de rug met Unique. Ik zou haar vandaag initieel bezoeken met een vriendin en haar zoon, maar kreeg bericht dat haar zoon toch niet wou omdat ik geen rijpaard meer daar heb staan. We zouden daarom wat anders gaan doen. Ik was daardoor van plan om morgen naar Unique te gaan. Plots toch besloten even wortels te halen en haar even te bezoeken. Kom ik daar, zoals altijd roep ik haar en komt ze ook aangelopen, maar toen ze eenmaal bij me was en ik de worteltjes aan het gegeven was ontdekte ik een giga wond aan haar achter been. Wond dat zeker niet vandaag ontstaan is en echt super diep. Kon heel duidelijk het bot zien. Wonderbaarlijk genoeg leek ze er niet heel veel last van te hebben. Direct dierenart gebeld, ook gemeld dat ik verwacht dat ze gelijk door kon naar de kliniek en daarna haar mn ex gebeld (eigenaar van Unique). Ik zag het al gebeuren dat ik haar kon laten inslapen terwijl ze nog zo happy erbij stond. nou dierenarts gekomen, ze heeft alles echt super goed toegelaten (happy me dat ik haar best veel in de hand heb gehad) en idd direct door naar kliniek. Dus kunnen wachten met gezwachteld paardje tot ze eindelijk met trailer kwamen zodat we haar weg konden brengen.

Op kliniek ook super braaf, makkelijk mee naar de stal, in de stal ook rustig. Dierenarts daar wou pas de wond zelf zien als ze voor de röntgen ging, zodat het niet steeds opnieuw gezwachteld hoefde te worden (ik had beeld materiaal laten zien). met de beelden heeft hij ons de verwachte schade uitgelegd en vertelde dat dit geopereerd kon worden, maar moet ze zeker 2-3 weken op de kliniek blijven en eerste tijd hiervan in het gips. Met röntgen goed nieuws dat kootgewricht niet aangetast is en dat er voldoende ruimte ook zit van letsel tot gewricht. Ze hebben haar gesedeerd en meegenomen naar ok.
Zojuist eindelijk het verlossende nieuws gekregen dat de operatie goed is gegaan en dat ze wakker is. Morgen kunnen we bij haar op bezoek.

Ik ben echt zo extreem blij dat ik vandaag toch naar stal ben gegaan. Volgens dierenarts van de kliniek zat de wond er makkelijk al 2 dagen... Ze hebben gewoon niks opgemerkt op de stal. Ik had al wat wantrouwen door een eerder letsel, maar dat is nu nog erger geworden. ongelukken kunnen gebeuren, maar ik verwacht wel dat het opgemerkt wordt...

Mensen, sorry voor de lap tekst, maar ik moest het even van me af gooien.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 18:52

Oh wat naar Anouska en slecht dat ze het niet gezien hebben :\
Hopelijk herstelt ze snel. :(:)

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 18:54

Stille meelezer wil je heel veel sterkte wensen en gelijk waarschuwen. Ik wilde eerst een pb sturen, maar misschien hebben anderen er ooit ook iets aan; zorg voor een hele rustige opbouw van het hooi en voer. Hele kleine beetjes verspreid over de dag. Liefst ook licht verteerbaar. Het darmenstelsel heeft stil gelegen en moet tijd krijgen om weer naar behoren op te starten. Ik heb er met mijn pony een half jaar problemen mee gehad, omdat we geen nazorg instructies kregen van de dierenarts. En nog een tip als je mag gaan smeren; honingzalf!

Heel veel succes en sterkte :(:)

anoushka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 19:17

Mirjamalvaro: Dankjewel. Hopelijk helpt het jong zijn bij een vlot herstel. Ik vind nu mijn vertrek over 1.5 des te lastiger, ik hield nu nog een beetje een oogje in het zijl. Wel al minder sinds mijn eigen paard al verhuisd is, maar dat wordt straks helemaal lastig op +2000km.

DeniseSilver: dank voor de tip. Ze blijft de komende weken op de kliniek, dus het starten met voeren gaan zij allemaal doen. Honing zalf is echt een wonder middel, ik gebruik meestal zelf manuca honing op de wonden.

Afbeelding
Voor het onderzoek op stal bij de kliniek. Kliniek was gelukkig echt dichtbij (3.5km afstand van de stal)

Ik wou nog met zo'n linkje (verstopt) een foto van de wond plaatsen, maar ik zie niet hoe dat moet. Dus die bespaar ik jullie voor nu

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 19:19

[spoiler][/ spoiler]

Zonder de spatie na /

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 19:55

Oh wat heftig Anoushka, sterkte.