Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Nana_x0x schreef:Ik heb vorig jaar mijn merrie actief gereden tot 3 maand ongeveer voor bevalling. Daarna nog lichtjes laten draven aan de longe, naar wat ze zelf aan kon. Nu staat ze stil, maar dat is eerder uit tijdsgebrek want ik wil haar eigenlijk wel graag wat in het werk houdenRijden jullie nog met de merrie tijdens de dracht of gewoon lekker rust?
Lotte_Wessel schreef:Ik ken zelf meerdere merries die allen zelf veulens hebben gehad en vervolgens 1.40-1.60m sprongen (ik werkte op internationale spring en fokstal voor tijd). Zelfs aantal merries die eerst veulens hebben gehad, toen geleerd als 5-6 jarige en vervolgens jaar erop Z sprongen. Geen verlies van vermogen of kracht waargenomen maar je moet ze wel gewoon goed trainen. Heb je natuurlijk ook met mensen, bevallen en daarna wel weer top sporters. Zolang je de merrie tijd geeft om te herstellen en vervolgens goed traint lijkt me dat het best mogelijk is om 1.30 te springenmaar dit is mijn ervaring in ieder geval.