2e en 3e Bezichtiging KWPN Hengstenkeuring Den Bosch!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 00:02

Nou, het was een lange dag, maar lekkere dag. Ik ga slapen.

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 00:03

Pfff... Ik word er niet goed van. Zovéél paarden die niet stil kunnen staan en zelden dat ze dat kunnen. Een paard kan weleens een off-day hebben, maar ik vind het langzamerhand wel héél opvallend iedere keer.

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 00:04

Jazz kon wel mee doen met kogelstoten, wat slaan met z'n hoofd naar achteren. Maar verder wel mooi:D

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 00:04

Gelukkig nog een stukje Parzival en Jazz kunnen zien. Jeetje wat een stoer paard die Jazz en dan met 18 jaar nog zo door de baan! Petje af :)
Lekker slapen nu :Z

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 00:05

hns schreef:
Pfff... Ik word er niet goed van. Zovéél paarden die niet stil kunnen staan en zelden dat ze dat kunnen. Een paard kan weleens een off-day hebben, maar ik vind het langzamerhand wel héél opvallend iedere keer.

HNS, dat zijn typisch dressuurpaarden, zijn weinig gewend. Bij de springhengsten, zie je dat stukken minder.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 00:05

hns schreef:

Ja ben ik wel met je eens, van een jong paard verwacht je niet anders maar van zo'n ouwe rot als Jazz mag je toch verwachten dat ie eens een keer geleerd heeft om stil te staan bij de prijsuitreiking.
Denk dat het ook gemak is van de ruiters hoor, piaffe en passage kunnen ze ze ook leren dus moet stilstaan ook kunnen maar daar ligt de prioriteit natuurlijk niet ;)

Conny_

Re: 2e en 3e Bezichtiging KWPN Hengstenkeuring Den Bosch!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 00:06

haha, toch nog iets wat mijn paard hetzelfde heeft.. Had net ook nog privé les en hij kon ook totaal niet stil staan :+

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 00:11

ayo schreef:
Ik vind het wel goed wat ze laat zien, maar het paard vind ik niet spectaculair in zijn bewegingen of uiterlijk. Met name die hals, ik hou er niet van...

Die hals viel mij idd ook tegen, van foto's lijkt ie mooier.
Maar man, wat een mooie piaffe zeg en hij komt geen milimeter van zijn plaats af!

Ik vind het juist een heel fijne combi, juist omdat ze echt bij nul zijn begonnen, Adelinde is ook niet ervaren op dit niveau en het ziet er zo makkelijk uit allemaal. Ik vind haar ook gewoon super fijn rijden, geen geprik en getrek, geen flapperende benen en ze zit heel netjes rechtop en stil.

Wel heel jammer dat ze Jazz niet iets langer laten zien, sjonge, is ie net in de baan, ff piaffe en passage en weg is ie weer, komt ie daar nog voor van stal?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 00:13

Ik geniet in Den Bosch! Heb de hengsten van Lilliputer en Mriell op de foto staan. Die komen later dit weekend. Vivaldi, Wynton, Zizi Top terechte winnaars!! Ik had ze ook allemaal op nr 1 staan!

Nu naar bed..morgen half 9 in den bosch!

Ik heb nog 2 kaartjes over dus als iemand nog zin heeft...

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 00:13

kimberley12 schreef:
hns schreef:

HNS, dat zijn typisch dressuurpaarden, zijn weinig gewend. Bij de springhengsten, zie je dat stukken minder.

Typisch? Nouja, laten we maar liever geen disscussie in dit gezellige topic voeren. Ik heb ervaren dat veel springende dressuurpaarden met een goede en geduldige training wel degelijk kunnen leren stilstaan. Dat is mijn ervaring, uitzonderingen zullen er altijd zijn (paarden zijn allemaal individueel). Ik vind het alleen erg opvallend en storend steeds.

PearllG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 00:15

Ik heb helaas Vivaldi gemist.... ;(
Weet iemand of je het nog ergens kan terugkijken? (of eventueel morgen)

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 00:19

En ik heb springpaarden compleet met martingaal en slof de ereronde zien rijden.

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 00:41

Conny_ schreef:
het ziet er ook wel mooi en goed uit, dat is het niet.. Maar weet niet, ik word er niet extra warm voor.. Okee ik zou er geen moeite mee hebben om dit paard bij mij op stal te hebben staan, maar ik word warmer van jazz zelf..

bij mij is het net andersom ;)
Parzival is misschien niet zo spectaculair, maar wel beter in de beweging vind ik. Veel beter zelfs.
Dat achterbeen van Jazz.. die is echt niet goed, die sleept ie soms (vaak) gewoon wat mee.
Jammer is dat.. Het front en het voorbeen zijn wel erg mooi van Jazz.

Ik vind Adelinde wel gigantisch in het zadel bonken.. Parzival loopt zó ontzettend makkelijk, jammer dat zij er dan niet makkelijker op zit, ze hangt ook best een beetje aan de teugels.. Maar misschien komt het nog!

kimberley12 schreef:
hns schreef:

Ik denk dat het er niet zozeer aan ligt dat ze weinig gewend zijn. Meer aan het fokken.
Ik heb 2 merries, 1 dressuur gefokt en 1 spring gefokt. Die spring gefokte is heel relaxed en makkelijk, die dressuur gefokte heel sensibel en veel sneller onder de indruk van dingen.
Nou zal het niet bij elk paard zo zijn, maar ik denk echt dat het voor een groot deel aan het fokken ligt.
En dat hete wat die paarden laten zien bij de prijsuitreiking, dat hebben ze tijdens de proef juist nodig. Daardoor zijn ze zo fijngevoelig, voelen de ruiter aan en reageren op de kleinste hulpen.
Ik houd ervan, alleen zou ik dan liever geen prijsuitreikingen hebben :o

Er was toch een bericht van op bokt?
[VN] Dressuursport verkeert in een spagaat?
Citaat:
De dressuursport verkeert in een spagaat. Enerzijds wordt alles gedaan om de sport aantrekkelijk te maken voor een groot publiek, want men wil meer sponsoring, prijzengeld en publiciteit. Anderzijds kun je er niet omheen dat dressuur een concentratiesport is, die eigenlijk niet thuishoort in de onrustige entourage van een groot publieksevenement.

En daar ben ik het mee eens. De dressuursport is zó gigantisch mooi! En die sensibele paarden maken dat je kippenvel krijgt. Ze maken de sport echt heel mooi. Mits de ruiter het paard leer om de energie ed. positief te gebruiken.
De ererondes zijn erg mooi, vind het zelf leuk om er te rijden, maar eigenlijk houd ik er niet zo van.. Zelf mijn ontzettend brave en relaxte pony werd druk tijdens de ereronde. Waarom zouden de paarden er niet gespannen van mogen worden?

Maar dit is mijn mening, en zo heeft iedereen een mening :)

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 00:50

WAT een dag!!! De spanning was gewoon niet te houden en de zenuwen gierden door ons lijf! Je eigen hengst daar in het middelpunt zien staan was gewoon geweldig. De 3e bezichtiging hadden we heel stiekem op gehoopt, maar toen de 3e zelf... ik verging bijna van de spanning :D En toen het verlossende woord: AANGEWEZEN!! *D *D Jullie snappen wel dat wij helemaal in de wolken zijn en ozne dag never nooit meer stuk kan! Hier doe je het toch min of meer voor en dan is dit echt super. Bravour moet zich nog in Ermelo gaan bewijzen, maar dit is al helemaal super! Sjoert bedankt voor de mentale steun en de aankomende super gave foto's!!!! :D En Santvoortje, was erg leuk om je op de hk tegen te komen!!

Ga nu even alle reacties doorlezen :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 00:51

0ojannekeo0 schreef:
Ik geniet in Den Bosch! Heb de hengsten van Lilliputer en Mriell op de foto staan. Die komen later dit weekend. Vivaldi, Wynton, Zizi Top terechte winnaars!! Ik had ze ook allemaal op nr 1 staan!

Nu naar bed..morgen half 9 in den bosch!

Ik heb nog 2 kaartjes over dus als iemand nog zin heeft...

Vond vandaag echt heel gezellig Janneke, morgen kan helaas niet ben ik bang, mag ik je anders nog bellen? ;)

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 00:51

nogmaals gefeliciteerd liliputter! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 00:52

liliputter schreef:
WAT een dag!!! De spanning was gewoon niet te houden en de zenuwen gierden door ons lijf! Je eigen hengst daar in het middelpunt zien staan was gewoon geweldig. De 3e bezichtiging hadden we heel stiekem op gehoopt, maar toen de 3e zelf... ik verging bijna van de spanning :D En toen het verlossende woord: AANGEWEZEN!! *D *D Jullie snappen wel dat wij helemaal in de wolken zijn en ozne dag never nooit meer stuk kan! Hier doe je het toch min of meer voor en dan is dit echt super. Bravour moet zich nog in Ermelo gaan bewijzen, maar dit is al helemaal super! Sjoert bedankt voor de mentale steun en de aankomende super gave foto's!!!! :D En Santvoortje, was erg leuk om je op de hk tegen te komen!!

Terecht ook, echt een plaatje is het! Op deze prestatie kan je al heel erg trots zijn!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 00:52

Zouden al die mensen op de tribune, die nu na 15 jaar eindelijk besluiten om óók maar eens een keer met Jazz te gaan fokken, al weten dat de cijfers van het dekgeld zijn omgedraaid dit jaar?

2150 ipv 1250 .......... :Y)

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 00:53

Lilliputter: gefeliciteerd

Lilliputter

Dank je!!!!!! Elke hengst heeft zo zijn plus en min punten, maar wij zijn super trots op onze Bravour!!

Eydis

Gefeliciteerd nogmaals liliputter! :)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 00:54

liliputter schreef:

Nogmaals gefeliciteerd, ik vind het echt super voor je!!

Hoop dat Sjoert ook foto's van jou heeft gemaakt op het moment dat je hoorde dat hij naar het verrichtingsonderzoek mocht. :D
Nu morgen lekker genieten van de presentatie!

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 00:56

hahaha hoop van niet :D Kon de spanning amper aan haha, iedereen super bedankt voor de mentale steun, support en lieve reacties!! Bravour was in de 2e inderdaad beter, maar het was daar binnen zo ontzettend warm voor de hengsten. Hadden er een hele hoop last van al is dat natuurlijk geen excuus..

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 00:57

Lilliputter ik was je profiel eens aan het lezen, maar is Bravour van jou zelf of inmiddels verkocht aan ips horse group? :)
En zij volle broers/ zussen uit dezelfde moeder hoe doen die het?

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 00:59

Bravour is inderdaad van IPS, maar dat contact is erg goed dus het voelt als een eigen hengst! Wij hebben nog een volle zus (bijna 2 en al dik 1.65) en een volle broer (jaarling) in de opfok thuis.