Kletstopic 2024 veulens

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LaDonna75

Re: Kletstopic 2024 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-25 10:53

Fijne plaatjes van Y’ur, wat is hij toch sterk. Knappe vent.

Mooney hopelijk lukt het volgend jaar om je pony’s drachtig te krijgen van hem, zou wel een leuke combinatie zijn.

Wauw, wat wandelen jullie veel met jullie jonkies. Ik doe dat eigenlijk nooit, enkel de verzorgster van de schimmel wandelt af en toe met hem (ze mag van mij niet in haar eentje rijden, dus doet dan grondwerk, longeren of wandelen met hem). De jonkies staan alleen in de wei gras te eten, verder doen ze weinig. Ja in en uit de stal gecombineerd met wat basis grondwerk. En af en toe wat oefenen voor de keuring. Dat is het wel haha. Ik ben drukker met de rijpony’s enz.

Kvikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-25 14:26

lonniejj wat is hij gegroeid zeg! Mooie foto's en fijn dat het afspenen zo goed gaat!

Mooney wat leuk dat hij 2 merries van jouw mag gaan dekken! Hele familie kudde dan straks <3

Jaa, ik ga graag rondjes met Fiore wandelen. Is de bedoeling dat ik later lekker buitenritten met haar ga maken. Toch fijn als ze dan nergens meer van opkijkt. _/-\o_ en voor de leuk wil ik ook wel wedstrijdjes gaan doen. En misschien ook een veulentje van haar. :j

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-25 19:45

Vandaag voor het eerst een volledige ronde met Cielo gedaan.
Maar denk volgende keer halverwege om te keren. Eenmaal in het bospad roepen dat ik een orkest kreeg van terugroepende paarden en doof werd van Cielo, voor mij willen lopen ipv netjes naast/achter me te blijven.
Heb uiteindelijk halstertouw over de neus moeten doen, want hij bleef voor mij lopen en proberen weg te rennen.
Met halstertouw over de neus bleef hij weer braaf achter mijn schouder.

Oh en blaffende honden zijn zeer eng :')

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-25 20:38

Ik zou juist huiverig zijn met omdraaien. Eens een paard gehad wat ik nooit alleen mee kon nemen want we draaiden eerder altijd na x meter om.

Maar wel leuke foto's!!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-25 21:43

Ik zou gaan tot hij zich veilig voelt en iedere keer stukje verder, maar dat ben ik :')

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-25 21:49

Ja het is wat zoeken. 't is immers zo dat we nergens een weg eerder in kunnen voor een kortere route.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-25 22:06

Ik ben in het begin ook elke keer een stukje verder gegaan. Maar als ik een rondje wil doen ben ik sowieso al 3km onderweg.

Bij cover zit het tussen golfballetjes en biljartballen in denk ik. Ze zijn niet groot maar ook niet klein meer.

We kwam vandaag terug van vakantie en hij hinnikte naar mij toen ik hem riep vanuit de auto. Dat was wel een leuk thuiskomen. Zijn moeder keek niet.. te druk met eten en mijn shet keek even op en ging weer verder eten.
Ben nog bij de fokker van zijn moeder geweest. Ze hadden weer prachtige veulens. Was erg nieuwsgierig naar de Obsession Taonga veulens en de las Vegas. Ze waren erg knap allemaal.

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 07:23

@lonniejj nog altijd best verschoten. Ik meer dan Milkyway. :')

Ook gisteren nieuws gehad dat ze eindelijk worm vrij is *\o/*

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 08:45

Ik had wel snoepjes meegenomen en elke keer als hij braaf volgde gaf ik een snoepje. Alleen als hij te gespannen was nam hij het niet aan (zoals de blaffende hond, en ineens een paard op een weide links boven ons hoofd. De weg achter onze weide is een holle weg dus onze weide ligt dan op hoofdhoogte en ik wist niet dat tegenover onze weide nog een weide lag met een paard erop, ik denk wel dat ik weet welk paard daar staat aan de hinnik te horen :+

Ahja en associale automobilisten heb je idd ook. Ben 4 auto's tegen gekomen, 3 ervan reageerden perfect op mijn teken om even te wachten zodat ik ergens een oprit op kon gaan (gracht beide kanten van de straat) en reden dan ook rustig verder (toevallig ook m'n weidebaas) maar 1 vond het nodig om toch gewoon in volle snelheid door te rijden, ik stond wel al aan de kant, maar Cielo vond het eng.
In het bospad reed er ook even een auto achter ons, maar die bleef mooi op afstand en na 20 meter draaide die een oprit op.

Volgende keer een rode lint in de staart doen en zelf een fluohesje aandoen denk ik.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-25 09:46

Y'ur groeit echt heel mooi uit. Wat een enorm verschil met dat hummeltje die hij was. Microballetjes of niet, ik vind hem stoer!

Mooney oefening baart kunst dus dat zal volgend jaar vast goedkomen.

Ik vind het ook knap dat jullie er zo mee gaan wandelen hoor. Ik kan zelf niet ver lopen, dat is mn probleem helaas. Anders leek mij dat ook erg leerzaam.

Ik heb Syl gisteren even weer gemeten... 1.63 is ze nu. Gemiddeld komt er nu nog 1 cm per maand bij. Als ze zo doorgaat dan is ze met 2 jaar al 1.70. Dan mag ze er ook wel mee stoppen van mij. Groeien kost veel energie, dat zie ik ook een beetje aan haar. Ze is niet mager, maar ik heb ze graag iets voller. Weinig aan te doen want ze eet als een slootgraver.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 12:13

Ook mijn probleem Muronia, zou wel willen maar ben bang dat ze mij dan op gegeven moment moeten dragen. :')

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 16:17

M'n mannen hadden vandaag weer een ruw speelmoment.
Levert toch altijd fijne beelden op
Afbeelding

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-25 16:28

Ik ben een merriemens, ik zou mn hart vasthouden als ze hier zo zouden spelen :+ . Maar het is wel een mooi gezicht. Wat is je wei dor, is het daar zo droog?

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 16:33

Ik moet hoognodig bijlezen. Maar mijn knapperd is ondertussen 1.40m
Ik ben vooral heel druk geweest de laatste tijd , met nogal wat slaaptekort :z

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 17:05

Die weide is volledig uitgebloeid. Maar idd ook droog, zandgrond en hellend. Ik ben dus ook blij met elk beetje regen :+

Andere deel is wel groen, is pas geklepeld en bemest.
Vandaag mochten ze 3uur op dat groene grazen terwijl ik de wei uitmest.

Foto van gisteravond
Afbeelding

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 19:43

Ik reageer even kort op een aantal want op de telefoon lukt het moeilijk. Wilde eigenlijk al eerder antwoorden maar iedere keer als ik begon kwam er wat tussen waardoor ik daarna geen energie meer. Maar goed bij deze dus.

Het is echt ongelooflijk dat dat inimini veulentje nu toch een mooie knappe jaarling is! Ik vind het prachtig!!!

Mooney! Leuk dat hij 2 merries mag dekken! Hopelijk gaat dat van eerste keer helemaal goed!

Art: ze kunnen lastig zijn hé als ze opgefokt zijn! Maar het moet nog altijd veilig blijven.
Die foto van die spelende paardjes eng maar wel gaaf!

Wat balletjes betreft Jach daar geen ervaring mee. Lang leven merries.

Muronia: wow 1,62 al. Dat is echt groot! Die word echt een reus!

Toushi: die foto’s zijn echt knap!!!!

Vandaag lange dag gehad! (Gisteren ook maar had Nx met paarden te maken :+ ) vroeg met Mira op pad gegaan om naar Nova te gaan. We hebben foto shoot gedaan! Vond het wel spannend. Eerste keer dat Moeder en dochter die elkaar terug zien na het spenen en voor Nova eerste keer op verplaatsing terug. Op wat steigeren in de camion in het begin na was ze echt super flink ze is heel snel gekalmeerd. Fijn dat Mira er niet op reageerde. En daarna in het bos gewoon op foto halster. Echt mega trots! Had deze shoot gepland met dat ik 5 min van waar Nova staat een wedstrijd had dus daarna mocht Mira nog even op een aparte wei tot dat we konden klaar maken en vertrekken naar de wedstrijd. Om naar leuke plaatsjes te gaan had ze wel gewoon haar halster aan best ook want ze heeft 2x in de lucht gegaan gewoon uit het niets. Waren eigenlijk zo goed als op het einde. Maar gelukkig ook mooi afgesloten. Nu ben ik zooo benieuwd naar de foto’s

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 08:44

Wat knap, Anso! Dat worden vast prachtige foto's.

Wel indrukwekkend die steigerfoto's Art.

Mooi foto's Toushi!

Wow Muronia, wat een joekel. Zijn die van jou altijd zo groot?

Nox is nu ongeveer 1.50. Ik ben benieuwd hoe groot hij wordt.
Ik ben van de week voor het eerst een rondje met hem wezen wandelen, samen met mijn oudere ruin. Mijn oudere paard was na 50 meter zo onder de indruk van de alpaca's van de buren dat hij niet verder wilde, stoere Nox was niet onder de indruk en ging voorop alsof hij nooit anders gedaan heeft. Heerlijk dier.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 08:50

Die ruwe spelletjes duren gelukkig ook maar max 5 min :+ en zolang ze elkaar niet verwonden laat ik ze gewoon doen.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 22:08

Ok Cielo is echt wel veel veranderd. Z'n manen vallen zelfs nu meer de goede kant op
Bovenste foto is van mei
En de onderste vandaag
Afbeelding

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 22:15

Er is dus nog hoop dat Piet ooit op een paard gaat lijken, fijn _O-

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 22:20

Haha echt wel.
Dit verschil is maar 3 maanden tijd :')
Ben benieuwd over nog eens 3 maanden

Kvikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 08:34

Art_Ificious wat een mooie foto's als ze zo samen spelen! En dat verschil van 3 maanden! Van voor bijgegroeid en al meer een paardenmodel.

Toushie wat is ie knap! Ook echt een leuke kleur <3

AnsoDM Wat ziet ze er goed uit! En precies hetzelfde hoofd als haar moeder heel leuk om te zien.

Niwla altijd fijn als de baby stoerder is dan het oudere paard. <3

Gisteren even samen wat in de bak gedaan voor de leuk. :):) ze kan zo soepel door haar lijf lopen. Koda mijn bordercollie kruising staat ook altijd erbij op foto's.. :=

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 08:47

Die ziet er ook al heel erg paard uit. Zekee geen naarling :)
Fijne hond. Mijn honden zijn bang van paarden, maar wat wil je ook, die 4 jarige van mij jaagt achter de honden.

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 08:54

Ik ga echt wat proberen meer mee te praten ik doe mijn best :)

Art_Ificious: Amai die is idd heel veel veranderd in 3 maand tijd! Hier vallen de manen van nova nog steeds alle kanten uit :+

Kvikur: Die van jou ook al zo knap!! En dankje. Ja die twee lijken echt enorm op elkaar. Zelfde hooft en zelfde borst ook! Wat een knappe hond ook. Met wat gekruist? Hier ook twee honden dol op paarden. Alleen de stalhond waar Mira staat komt alleen overeen met teefjes. dus die gaan zelden mee.

Flubberboot: dat komt wel goed!! alles op zijn tijd!

Ik had nog deze foto gekregen van de fotograve die achter ons liep. Hier zie je toch het beste dat ze niet veel meer schelen van elkaar.

Afbeelding

Kvikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-25 08:58

Art_Ificious, ja mijn paarden jagen wel achter vreemde honden aan, ik heb er 3 die kennen ze en dan doen ze niks. En mijn honden gaan al van puppy af aan mee naar de paarden dus zijn het ook helemaal gewend. :)

AnsoDM hij is gekruist met een boerenfox, zijn moeder was een bordercollie die was weggelopen en kwam terug met het baasje van de boerenfox die erop was gesprongen.. :=
Ooh ja nog een klein stukje en ze is even groot! Zal ze wel wat groter worden dan dr moeder denk ik toch?