Kletstopic dressuurfokkerij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 18:05

Is daar al eens verkocht...
Voor 380 000 zelfs dacht ik.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 18:07

Ons fokproduct Floris BS hoort ook bij de collectie :)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 18:09

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 18:10

Waarom kan die veilig dan niet meer serieus genomen worden?

JeanneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 18:32

_San87_ schreef:

O:) Toch schattig als je met die leeftijd nog zo naief bent _O- _O-

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 18:41

JeanneV schreef:
_San87_ schreef:

Nou, leg het dan even uit in plaats van zo flauw te doen. :roll:

Waar ik aan denk met jullie opmerkingen is dat het doorgestoken kaart is? Op voorhand al verkocht? Zoiets?
Misschien voor een enkeling maar vast niet voor allemaal. Noem me maar naïef :')

Fellini was toen een jonge hengst, 380k voor een aandeel. Nu als ruin/sportpaard. Ben benieuwd wat dat met de, kunstmatig gecreëerde of niet, prijs doet.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 19:23

JeanneV schreef:
_San87_ schreef:

Volwassen antwoord +:)+.

Ik ben totaal niet thuis in de veilingwereld en ben dus benieuwd wat het probleem is.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 19:35

Ik ben bijna thuis in de veilingwereld. Heel veel veulens en paarden worden ook daadwerkelijk verkocht. Ik schat...ongeveer 60%. En zelfs voor de prijs die wordt bekend gemaakt. Maar wat ik voor 100% zeker weet, is datgene wat ik zelf heb verkocht en op m'n bankrekening wordt bijgeschreven. Verder een flinke dosis gezond wantrouwen. Vooral bij de veilingtoppers.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 19:37

misterA schreef:
Ik ben bijna thuis in de veilingwereld. Heel veel veulens en paarden worden ook daadwerkelijk verkocht. Ik schat...ongeveer 60%. En zelfs voor de prijs die wordt bekend gemaakt. Maar wat ik voor 100% zeker weet, is datgene wat ik zelf heb verkocht en op m'n bankrekening wordt bijgeschreven. Verder een flinke dosis gezond wantrouwen. Vooral bij de veilingtoppers.

Ah dat sowieso. Ik heb niks met veiligen, doe er ook niet aan mee. Ik snap alleen nog steeds niet helemaal waarom het een probleem is dat een eerder geveild paard opnieuw ter veiling komt zes jaar later.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 20:01

ja ze zeggen wel vaker, dat je alleen de bedragen hoort die zij willen dat je hoort. Zeker bij de grotere bedragen.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 20:25

_San87_ schreef:
misterA schreef:

Ah dat sowieso. Ik heb niks met veiligen, doe er ook niet aan mee. Ik snap alleen nog steeds niet helemaal waarom het een probleem is dat een eerder geveild paard opnieuw ter veiling komt zes jaar later.

Hij is ooit al eens voor een forse prijs daar afgeslagen. Stel hij zou nu minder opbrengen, is dat natuurlijk niet echt reclame voor een veiling.
Maar, is het realistisch dat hij meer dan die 380k oplevert straks? Fijn paard, maar dat zijn er wel meer die in het verleden niet die 380k aantikten.

JeanneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 20:33

er is eerder iemand (misterA) die je letterlijk verteld hoe veilingen werken en nog snap je het niet... :roll: :roll: :roll:

dat paard is nooit verkocht op die veiling. die 380 000 is een veiling truukje om de prijzen kunstmatig hoog te houden. goeie head lines, hoge gemiddelde prijs en je imago van elite veiling blijft in stand.

als je even zelf B-) research B-) doet zie je ook dat fellini daarna door witte (die hem zogenaamd "verkocht" had) naar helgstrand is gestuurd om te verkopen.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 20:40

JeanneV schreef:
er is eerder iemand (misterA) die je letterlijk verteld hoe veilingen werken en nog snap je het niet... :roll: :roll: :roll:

dat paard is nooit verkocht op die veiling. die 380 000 is een veiling truukje om de prijzen kunstmatig hoog te houden. goeie head lines, hoge gemiddelde prijs en je imago van elite veiling blijft in stand.

als je even zelf B-) research B-) doet zie je ook dat fellini daarna door witte (die hem zogenaamd "verkocht" had) naar helgstrand is gestuurd om te verkopen.

Het spijt me echt dat je met zulke domme mensen dit topic moet delen.
Manmanman.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 20:40

JeanneV, waarom doe jij altijd zo vreselijk neerbuigend als mensen gewoon een vraag stellen?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 20:45

MariekeS_ schreef:
_San87_ schreef:

Hij is ooit al eens voor een forse prijs daar afgeslagen. Stel hij zou nu minder opbrengen, is dat natuurlijk niet echt reclame voor een veiling.
Maar, is het realistisch dat hij meer dan die 380k oplevert straks? Fijn paard, maar dat zijn er wel meer die in het verleden niet die 380k aantikten.

Ja dat is zo.

JeanneV schreef:

Sorry dat ik dom ben. Gelukkig hebben we jou.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 22:14

Maak je niet zo druk. Sommige mensen vinden l*llig doen gewoon stoer ofzo..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 22:17

Vulina schreef:
Maak je niet zo druk. Sommige mensen vinden l*llig doen gewoon stoer ofzo..

Ik maak me niet druk hoor :D.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 22:39

JeanneV schreef:

Ja, je zult wel gelijk hebben. Maar ik zit niet de godganse dag research te doen achter de p.c. Het boeit me ook niet. Het enige wat ik wil zeggen, staat er. En dat zijn mijn eigen ervaringen.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 22:43

En over die ervaringen wil ik wel wat zeggen. In de eerste editie een jong sportpaard, niet verkocht. Enkele maanden later via bemiddeling verkocht. Loopt nu Inter II.
In de veiling van vorig jaar een jonge hengst verkocht . In de veuleneditie van zowel 2018 (Ermelo) als 2019, ( Delft) een hengstveulen verkocht. En ook echt verkocht hoor. +:)+ Zelfs voor de prijs van de laatste bieder. Ik ben blij met de veilingen. Een goede manier om marktconform te kunnen verkopen.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 23:30

Er worden wel degelijk gewoon paarden op de veilingen verkocht en ook gewoon voor de geboden bedragen, ook de veiling toppers. :j

Wel worden er af en toe prijs afspraken gemaakt en zijn er genoeg die eigenlijk voor de veiling al verkocht zijn. Vaak ook de duurdere paarden.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 23:47

Fijn om te lezen misterA +:)+

Ik volg de veulenveilingen al een aantal jaar en kijk vooral naar de gemiddeldes (en verwaarloos dan soms de paar uitschieters) om een beeld te krijgen van marktconform.

Overigens zie ik inderdaad genoeg van de veulentjes later terug bij hele 'normale' mensen die gewoon blij zijn met hun aankoop.

Wat er allemaal bij de grote namen onderling gebeurt hoeft niet te betekenen dat de hele veiling een wassen neus is...

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 01:39

misterA schreef:

Ik weet in elk geval heel zeker dat Four Legends destijds al voor de veiling verkocht was en zeker niet voor de 600.000 ofzo waarvoor hij afgeslagen werd.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 08:51

Tuurlijk zijn er die normaal verkocht worden...
Maar dus lang niet allemaal!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 10:02

Ik vraag me eigenlijk af waarom Fellini weer verkocht wordt..geruind om te focussen op de sport. Maar kennelijk niet goed genoeg om zijn sportbelofte waar te maken?

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 12:15

En zoals Michelle in Allo Allo zegt, "" I Shall Say Zis Only Once" :D
Nog een paar zeer belangrijke voordelen om via een veiling te verkopen,
Je word "ontzorgd" De veilingorganisatie zorgt voor alle faciliteiten, met name de financiële afwikkeling. Indien van toepassing, de BTW, de betaling, geen gedoe meer met grote contante betalingen, vrijwaring, duidelijke afspraken over de levering en dat geeft ook veel zekerheid voor de koper.
Dus doe mij maar verkoop via een veiling.
Een belangrijke ontwikkeling is het organiseren van online veilingen, met veelal dezelfde voordelen. En met meer transparantie.