Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
s0173957 schreef:Is daar al eens verkocht...
Voor 380 000 zelfs dacht ik.
JeanneV schreef:_San87_ schreef:Waarom kan die veilig dan niet meer serieus genomen worden?
Toch schattig als je met die leeftijd nog zo naief bent
![]()
misterA schreef:Ik ben bijna thuis in de veilingwereld. Heel veel veulens en paarden worden ook daadwerkelijk verkocht. Ik schat...ongeveer 60%. En zelfs voor de prijs die wordt bekend gemaakt. Maar wat ik voor 100% zeker weet, is datgene wat ik zelf heb verkocht en op m'n bankrekening wordt bijgeschreven. Verder een flinke dosis gezond wantrouwen. Vooral bij de veilingtoppers.
_San87_ schreef:misterA schreef:Ik ben bijna thuis in de veilingwereld. Heel veel veulens en paarden worden ook daadwerkelijk verkocht. Ik schat...ongeveer 60%. En zelfs voor de prijs die wordt bekend gemaakt. Maar wat ik voor 100% zeker weet, is datgene wat ik zelf heb verkocht en op m'n bankrekening wordt bijgeschreven. Verder een flinke dosis gezond wantrouwen. Vooral bij de veilingtoppers.
Ah dat sowieso. Ik heb niks met veiligen, doe er ook niet aan mee. Ik snap alleen nog steeds niet helemaal waarom het een probleem is dat een eerder geveild paard opnieuw ter veiling komt zes jaar later.
JeanneV schreef:er is eerder iemand (misterA) die je letterlijk verteld hoe veilingen werken en nog snap je het niet...![]()
![]()
![]()
dat paard is nooit verkocht op die veiling. die 380 000 is een veiling truukje om de prijzen kunstmatig hoog te houden. goeie head lines, hoge gemiddelde prijs en je imago van elite veiling blijft in stand.
als je even zelfresearch
doet zie je ook dat fellini daarna door witte (die hem zogenaamd "verkocht" had) naar helgstrand is gestuurd om te verkopen.
MariekeS_ schreef:_San87_ schreef:
Ah dat sowieso. Ik heb niks met veiligen, doe er ook niet aan mee. Ik snap alleen nog steeds niet helemaal waarom het een probleem is dat een eerder geveild paard opnieuw ter veiling komt zes jaar later.
Hij is ooit al eens voor een forse prijs daar afgeslagen. Stel hij zou nu minder opbrengen, is dat natuurlijk niet echt reclame voor een veiling.
Maar, is het realistisch dat hij meer dan die 380k oplevert straks? Fijn paard, maar dat zijn er wel meer die in het verleden niet die 380k aantikten.
JeanneV schreef:er is eerder iemand (misterA) die je letterlijk verteld hoe veilingen werken en nog snap je het niet...![]()
![]()
![]()
dat paard is nooit verkocht op die veiling. die 380 000 is een veiling truukje om de prijzen kunstmatig hoog te houden. goeie head lines, hoge gemiddelde prijs en je imago van elite veiling blijft in stand.
als je even zelfresearch
doet zie je ook dat fellini daarna door witte (die hem zogenaamd "verkocht" had) naar helgstrand is gestuurd om te verkopen.
![]()
![]()
als je even zelfresearch
misterA schreef:Ik ben bijna thuis in de veilingwereld. Heel veel veulens en paarden worden ook daadwerkelijk verkocht. Ik schat...ongeveer 60%. En zelfs voor de prijs die wordt bekend gemaakt. Maar wat ik voor 100% zeker weet, is datgene wat ik zelf heb verkocht en op m'n bankrekening wordt bijgeschreven. Verder een flinke dosis gezond wantrouwen. Vooral bij de veilingtoppers.