Merriekeuring KWPN 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:18

enjoy staat sinds gister lekker op de wei, ik was het zat om op droog weer te wachten (woon op veen grond dus grond blijft heel lang nat) dus heb ze maar gewoon lekker op de wei gezet haha
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Afbeelding

Afbeelding

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:20

@ Essiesilly : Oh heerlijk in het land :j ! En wat een reus is het ook, jeetje ! Nu mag ze lekker bijkomen, laat je haar nog dekken dit jaar of niet ? (Heb er geloof ik overheen gelezen)
EDIT : Ik lees het al in je onderschrift, gedekt door don Schufro :+ Mijn neus is gelukkig niet zo lang , ik kan nog verder kijken :o
Laatst bijgewerkt door Cheytjuh op 07-05-12 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:21

ja idd, hopen dat ze daar wat van aankomt want ze heeft weer een "ik eet m n brokken niet" moment.. :S
ja ze word gedekt door don schufro :)

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:23

Ze staat op dieet en ik laat haar elke dag een uur werken, ze lijkt al wat op te drogen. Ze krijgt nu 2x p/dag een klein halfje onderhoudsbrok, minder hooi en ze mag niet te lang op de wei!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:27

hahahaha had ik t maar, was een stuk goedkoper geweest :')

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:33

fijne foto's komen hier weer voorbij.
Mora; leuk paard en idd nog wel wat kilo's die er vanaf moeten. Met dit rantsoen moet dat toch lukken
Cheytjuh; je vos is idd al goed opgeknapt
Marieke; spannend he, dat is voor ons allemaal hetzelfde.
Essie; lekker in de wei, een mooi gezicht. Hoe krijg jij toch die gouden glans erop joh. Gaaf.

Die van mij krijgt achter geen ijzers. Voorijzers worden 2 weken voor de keuring nog even gecheckt en indien nodig vervangen.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:39

haha *D *D geheim van de smid :P
nee hoor, het is wel een beetje haar kleur en daarnaast goed voeren, olie erbij, genoeg afspuiten, goed poetsen, werken, en in het zonnetje zetten :D met de keuring zal ze helemaaaal glimmen dan heeft ze al genoeg zon gehad en paar keer wassen met goede shampoo

xlisza

Re: Merriekeuring KWPN 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 16:22

Cheytjuh die ziet er al goed uit, goed opgeknapt !:)
Fijn Essie de paardjes weer in de wei.
Mijne gaat dit jaar toch maar niet naar de keuring, heb definitief besloten dr thuis te houden helaas. Ze is nog net wat overbouwd en aangezien ik voor 't stamboek toch beter de IBOP kan doen, ga ik daarvoor hopelijk dit najaar al :) Ze heeft nu enkele keren ohz gelopen en pakt het fijn op, eergisteren wel even een bokje maar dat was meer uit frisheid denk ik.:)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:54

Die van mij loopt ook op de wei. Lekker hoor.
Woensdag komt mijn vriendin en ga ik erop aan de longe! Spannend!

Marie72

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 19:50

Wat ontzettend leuk om te lezen hoe druk iedereen met zijn/ haar paardjes is, maar zo'n keuring (en alles wat erbij komt kijken) is ook wel spannend vind ik!

Even een paar foto's van mijn merrie. Wij zitten op zandgrond, dus ze kan eigenlijk altijd naar buiten. Dit was één van de eerste keren dit voorjaar 'zonder jas', helaas is het nu weer zo wisselvallig dat ik continu met dekens aan het trekken ben. Hebben meer mensen dat? Het lijkt alsof het ook veel langer duurt voordat ze door de haren is, maar ja, veel poetsen dus maar :D
Afbeelding

En hier een plaatje 'op stand' van onze merrie. Het is dus een vierjarige Sorento x Fidermark, uit de moederlijn van Westpoint. Vorig jaar was ze nog heel bloot en overbouwd (ze is ook wel 1,75 m), maar nu begint ze uit de kluiten te komen, zoals wij dat hier zeggen ;)
Afbeelding

Over de ijzers: ze heeft onlangs voor de tweede keer voor ijzers gekregen, met het idee om vlak voor de keuring haar nogmaals te laten beslaan. Maar de smid wil het even aankijken, want volgens hem moet zo'n groot paard als deze niet te 'korte' hoeven hebben, dat is niet in verhouding.

Verder heb ik wel eens gehoord dat je twee weken voor de keuring beter niet meer kunt rijden (mocht je paard al zadelmak zijn), omdat de rug ed dan beter uit zou komen. Heeft een van jullie dit wel eens gehoord??

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 20:19

@marie72 Is ze koffievos? :D

Ik wil je paard absoluut niet afkraken, maar ik denk dat ze op de keuring wel wat gaan zeggen dat ze wat op de voorhand gebouwd is, ook zou ze in verhouding een wat langer voorbeen mogen hebben.

Voor de rest vind ik het een aanspreken paard.
Goeie stokmaat :+

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 20:27

@manueeltje84

Hoe is het met je veulen?

Marie72

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 20:35

@Manueeltje84, ja ze is koffievos. Vind het zelf erg mooie kleur :) . Zijn trouwens behoorlijk wat vossen in omloop van Sorento volgens mij.

Wb op de voorhand: misschien wel iets ja, maar ik heb het idee dat ze nog niet helemaal is uitgegroeid, dus misschien wordt het nog wat beter. Wel vind ik dat ze zich in beweging erg opwaardeerd en we hebben haar voornamelijk voor het rijden, dus dat scheelt alweer. Ben ook benieuwd wat ze zeggen op de keuring!

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 20:46

Nou ik denk dat dat nog wel mee gaat vallen met dat groeien Marie, zo te zien is de schoft namelijk al heel erg ontwikkeld en erg hoog.
Haar romp is zo te zien gewoon neerwaarts gebouwd.
Het kan best zo zijn dat als je haar iets rechter voor de lens zet dat het meevalt hoor, maar dit is zoals het nu te zien is.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 21:21

Marie72 schreef:
@Manueeltje84, ja ze is koffievos. Vind het zelf erg mooie kleur :) . Zijn trouwens behoorlijk wat vossen in omloop van Sorento volgens mij.

Wb op de voorhand: misschien wel iets ja, maar ik heb het idee dat ze nog niet helemaal is uitgegroeid, dus misschien wordt het nog wat beter. Wel vind ik dat ze zich in beweging erg opwaardeerd en we hebben haar voornamelijk voor het rijden, dus dat scheelt alweer. Ben ook benieuwd wat ze zeggen op de keuring!

@ kaja met Hummer gaat het goed
ff spammen... :P
Afbeelding

@marie 72 Ik vind koffie vos ook mooi.

Exterieur is wel een heel belangrijk punt op de merrie keuring, ze is achter vrij hoor, en de romp is idd neerwaarts gebouwd.
Ik zou er voor zorgen dat ze goed opgesteld word voor de jury op de keuring

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 21:23

Fijn dat het goed gaat... Heeft hij er niets aan over gehouden?

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 22:06

Helma_Amber schreef:
Heb ook al even een enkelgebroken geprobeerd, maar daarbij deed ze het ook, dus ik heb de dubbelgebroken er weer aan gedaan. Zit te overwegen om een Happy Mouth te proberen. Of misschien een gecombineerde neusriem ipv de lage neusriem.

Nou ze heeft het licht gezien. Het gaat nu wel goed.

Mijn merrie staat ook al weer lekker in het gras.
Afbeelding

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 21:20

Ramzi schreef:
Afbeelding

Dit is onze 3-jarige. ( Eindelijk een foto kunnen maken ) Niet zo'n goede kwaliteit maar dan heb je een idee.
Ze meet 1.62/1.63, madame vond de stok eng.. :P

Die van ons krijgt pas in de zomervakantie een zadel op. Vind haar nog veel te jeugdig in alles.

Even een update van die van mij, ergens in maat heb ik gereageerd met de reden dat we niet mee zullen doen.
Al is er nu lichte twijfel.. Of toch wachten? Hij is hier in de omgeving al erg vroeg las ik ( Veghel) Dus om die reden zou ik niet gaan.
Kunnen we ook ergens anders heen gaan?

Afbeelding

Ik hoor wel wat jullie er van denken, ik lees wel mee, vind het wel leuk al die verhalen!
Ze meet nu officieel 1.63- 1.64.. Die meetstok blijft eng. :')

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 22:31

Zo, die is wel mooi gegroeid de laatste maanden! Van een foto is het natuurlijk lastig te zeggen, maar vind de tweede foto niet gek lijken. Je kunt ergens anders heen, in Drenthe is het begin juli pas, klein stukje rijden ;)

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 22:32

Die is inderdaad mooi gegroeid! Deed de mijne dat nu ook maar vast!

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 22:39

Ik wacht met de 3 jarige, ze is nog te veel aan het groeien. De toekomstige eigenaren mogen het met haar proberen, want ze gaat ergens in juni de verkoop in. Hopelijk pakt ze wel haar PROK certificaat, maar dat is nog even afwachten :)

De 6 jarige neem ik wel mee, die is beduidend aan het veranderen in het lijf en krijgt een steeds sterkere bovenlijn. Ik hoop dat ze 70 pakt op exterieur, dan is ze er ook met een punt in het Z2. Of ze het haalt weet ik niet, maar we gaan het gewoon proberen. Voor de eigenaren is het hun 1e paard en dus ook de 1e die naar de keuring gaat, voor hen ook eens leuk om mee te maken :) .

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 23:56

zetten jullie je merrie ook rondom op ijzers?
zo ja,hoe lang van te voren? als je paard nu nog op blote voeten loopt bedoel ik.
en net zo met opscheren...die van mij heeft trouwens 3 hoge witte benen.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 00:13

@liss: ik zou het zelf wel doen, staat toch mooier. Volgens mij trekken ze er bij het kwpn niet een cm vanaf als ze op ijzers staan (toch?) dus dat is ook een voordeel.

Ik wilde eerst ook met mijn eerste eigen kwpn merrie naar de keuring maar heb besloten dat het toch niet zo veel nut heeft: ze heeft een stokmaat van 1.59 cm.. Fotos:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zijn er hier toevallig mensen die wel met een paard met stokmaat van rond de 1.60 heen gaan?

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 00:23

ik doe het zowiezo,alleen ze loopt nu nog niet op ijzers, wil eigenlijk weten hoeveel weken van te voren de ijzers er onder zetten.

ik ken genoeg merries van 1.60 die ingeschreven staan.

hoe oud is je paard?

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 00:32

Kijk, nog een nachtbraker *\o/*

Ik zou niet weten hoeveel weken van te voren het beste is om te beslaan. Zou het zelf zo een week van te voren doen, maar mss als je er een cmtje bij wil krijgen dat je hem dan wat verder van te voren wil beslaan?

Ze is nu 3, maar ze groeit amper. Misschien dat ze nog naar de 1.61/1.62 kruipt maar groter zal ze nooit worden. Ik vind dat zelf geen probleem maar voor kwpn normen is dat officieel te klein toch? Moet zeggen dat ik op keuringen weinig kleine paarden zie, en ook hier in het topic heb ik nog niet iemand gevonden.