Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Kabayo schreef:Even een vraag tussendoor
Hebben jullie ervaring met oedeem halverwege de dracht? Kan zoiets ook placentitus betekenen of staat dat er wel los van?
Ze is verder fit en zichzelf. Geen koorts of ander ziektebeeld. Uier is niet dikker of voller dan normaal. Alleen haar buik heeft vocht
Ik bel morgen naar de dierenarts voor advies. Ze lijkt er geen last van te hebben.
Ze staat overigens elke dag van 8 tot 5 buiten in de paddock samen met 2 anderen. Hooi is altijd hetzelfde, al is deze portie veel korter. Misschien ligt het daar aan? Het is wel mooi droog hooi. Ze krijgen 4x per dag ruwvoer en ‘s avonds een schep brokjes (voermeesters sereen)
[ Afbeelding ]
Ze is verder niet aan het werk. Ze is 5,5 maanden drachtig (166 dagen)
. Ene x is ze super lief en knuffelig en de andere x zou ze mij willen opvreten, zo chagerijnig is ze

Wat doen die merries dit jaar
ook al vocht onder de buik. Fijn dat het weer weg trekt, dit lijkt bij zilver inderdaad ook te gebeuren

Myrthee_ schreef:Geen verdikking/afwijking in de placenta. Veulen is in orde. Wel wat troebele vloeistof bij/in de baarmoeder van wat ik begrijp, dus voor de zekerheid nu op de regumate en antibiotica. Over 2 weken opnieuw scannen.

Oh wat erg zeg van je vorige veulen, lijkt mij heel naar. Ik gun je al het geluk! 
Zijn ze zussen? Of toevallig beide zelfde opa. Ze lijken veel op Wimer zeg, allebei
tijd gaat idd hard he. De eerste hier zit dit weekend ook op 200 dagen. Fijn dat je vader de kabels gaat leggen voor cameras. Als je idd fokt is dat het handigste. Wellicht is de weerstand wat omlaag gegaan door de dracht? Fleur heeft dr eerste dracht enorme mok gehad. Ook door verminderde weerstand. Extra vitamine kunnen wellicht helpen?
. 
maar ook haar veulen heb ik voelen schoppen dus ben zeker dat hij/zij nog veilig in de buik zit.
. Maar ook al een mooi buikje
haar veulen moet ik nog voelen.
Kabayo schreef:Nowylover wat leuk! Sowieso leuk dat er meer Friezen fokkers zich in het DBT melden! Na zoveel jaar de enige met een Fries geweest te zijn haha! Knappe dame heb je daar
Jael89 welkom! Wat een mooie dieren zeg. Je bent zeker niet laat, er komt vaak in het voorjaar ook nog een groepje bijOh wat erg zeg van je vorige veulen, lijkt mij heel naar. Ik gun je al het geluk!
Myrthe oh bah wat eng zeg! Hopelijk blijft het goed gaan tot het eind. Gelukkig hoef je niet tot juli te wachten
Friesfanaat wat zijn ze knapZijn ze zussen? Of toevallig beide zelfde opa. Ze lijken veel op Wimer zeg, allebei
![]()
Retlaw wat glimt ze mooi en wat fijn dat ze het zo goed doet! Had ze gister Ibop?
Hier gaat het wat door, zilver knapt op. En nu Minthe ineens natte mok en dik been. Zucht. Ook dat knapt nu weer op, 2x per dag druk mee. Wil geen einchuss dus ben streng op de verzorging. Wel gek, ze hebben nooit mok. Maar ze kwakkelen beide even met de weerstand. Komt wel weer goed. Volgende week weer hoefsmid geplant. Dat was lastig een goede te vinden dus uit nood ging ik steeds naar de kliniek. Nu komt er dinsdag een nieuwe hier thuis, scheelt toch weer rijden. Ben benieuwd!

Ze zijn ook altijd wel vrolijk en fit. Alleen nu dus beide wat weerstand problemen. Wel lijken het kleine problemen en genezen ze ook alweer. Maar leuk is anders. Zou goed kunnen van de dracht. Van zilver ben ik het niet gewent. En voor Minthe is het natuurlijk de eerste keer. Ze krijgen inderdaad extra vitamines!