Kletstopic 2024 veulens

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Flubberboot

Re: Kletstopic 2024 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 11:34

Nou, Piet is gecastreerd! Hij had echt mini balletjes, iedereen die ze bekeek zei “Awwhhh wat schattig” of “Ze zijn wel heel klein” Het is goed dat ze dat niet verstaan _O- Hij had ook een naar wondje op zijn bil, die is meteen gehecht dus dat is ook fijn!

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 12:19

Arme Piet.. haha.. is voor zijn eigen bestwil! Hier gaan ze denk ik van het voorjaar. Alles groeit dus die balletjes ook! Eerst dacht ik er zit niks maar nu wel :j

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 13:18

Cielo heeft er 1 zichtbaar en ook niet erg groot, de andere nog niet, maar voel ik wel dus zit niet heel erg hoog verstopt.

Zijn beide halfbroers hebben echter wel al goed hun zaakje hangen :') en Cielo is 2 a 3 weken ouder.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 13:44

Grappig dat dat zo kan verschillen.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 23:22

Ik heb dus 2 hengstjes, die hebben dezelfde vader en de moeders zijn zussen (zelfde moeder, andere vader), maar die zijn echt heel anders. Mijn eigen gefokte heeft echt alles groot en wat grof. Zijn zaakje is ook veel groter allemaal. Dat is echt een significant verschil. Hopelijk past dat straks gewoon goed als ze volwassen zijn, dat het gewoon mooi passend is.

DGM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 07:02

Flubberboot schreef:
Nou, Piet is gecastreerd! Hij had echt mini balletjes, iedereen die ze bekeek zei “Awwhhh wat schattig” of “Ze zijn wel heel klein” Het is goed dat ze dat niet verstaan _O- Hij had ook een naar wondje op zijn bil, die is meteen gehecht dus dat is ook fijn!

Dat kreeg die van mij ook te horen :')

Fijn dat alles goed is gegaan! Geef je ook AB?

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 11:28

DGM schreef:
Flubberboot schreef:

Dat kreeg die van mij ook te horen :')

Fijn dat alles goed is gegaan! Geef je ook AB?

Hij heeft op kliniek een spuit AB gekregen. DA zei dat meer niet nodig was. Nu goed in de gaten houden kwa temperatuur, zwelling en bloeden.
Temperatuur was vanochtend 38.5. Hij eet als een malle en oogt verder super fit dus so far so good!

Ik heb zijn ballen niet gevoeld moet ik zeggen, heb wel even gekeken of ze al hingen en zag mooi twee kleine knikkertjes :')

DGM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 11:30

Ik kon kiezen. Of alleen de AB spuit of 5 dagen AB. Ik had even ervoor mijn oude pony moeten inslapen dus was wat paniekerig, dus hij heeft 5 dagen AB gehad.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 11:32

Ohja, kan me voorstellen dat je dan het zekere voor het onzekere neemt! Nog sterkte met het verlies van je oude pony!! Blijft naar zoiets...

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 15:56

Ik heb eigenlijk bij elk paard na castratie 5 dagen nog AB poeder in het voer moeten doen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-25 16:09

Flubberboot _O- het is maar goed dat ie dat niet heeft begrepen inderdaad!

Mijn ervaringen met castreren zijn van jaaaaaren geleden. Waar ik nu woon hou ik geen hengsten, simpelweg geen ruimte om ze apart van de merries buiten te hebben. Maar vroeger gebeurde dat bij ons liggend in de wei. En ik mocht zelf assisteren bij de castratie. Erg interessant.

Syl en ik hebben gisteren een fotoshoot gehad. Ik ben heel trots op haar geduld erbij. Heel knap voor een jaarling.

Kvikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 17:08

Gefeliciteerd Muronia! (Denk dat je jarig bent met t cadeautje achter je naam *\o/* )

Ik heb zelf geen hengst dus hoef ook niet te castreren :=

Vandaag voor het eerst sinds een dikke maand Fiore uit de wei gehaald vast gezet gepoetst hoefjes uitgekrabt en een rondje gaan wandelen. Ze doet het voorbeeldig. Ze wilt alleen in sommige situaties heel hard gaan rennen maar ze luisterd toch snel dat dat niet de bedoeling is. := ik vind vooral haar hoofd groeien nu, opeens een heel ander hoofd.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 20:44

Heerlijk zo'n rondje wandelen.
Roept Fiore dan ook op andere paarden? Of zijn merries toch sneller zelfstandig? :+
Bij Cielo wordt ik gewoon doof, die roept zo vaak %)

Heel benieuwd naar de foto's Muronia

Kvikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 20:46

Art_Ificious jaa, haar moeder die hinnikt dan wel eens dan hinnikt ze terug. Vandaag had ze maar 3 keer gehinnikt dus ging super goed! Andere paarden is ze heel nieuwsgierig alleen als die gaan rennen denkt ze dat ze mee moet rennen

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 21:05

Oh super leuk Kvikur!! Mag ik vragen hoe groot het rondje ongeveer was? Wil langzaam het wandelen met Piet een dezer weken gaan oppakken maar geen idee wat voor rondjes ze kunnen hebben?

Ja inderdaad goed dat ze ons niet helemaal kunnen verstaan soms _O-
Oh wat leuk! Heel benieuwd naar de foto's Muronia!!

Kvikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 21:17

Flubberboot vandaag was ongeveer 20 minuten, wel af en toe even gestopt en wat gras laten eten. Ik ga soms ook een rondje van 1 uurtje, ze loopt altijd wel goed door maar is ook goed voor mijn eigen conditie. :)

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-25 09:27

Dank! Denk dat ik dan wel wat routes kan bedenken! Eerst even de boxrust afwachten en dan langzaam opbouwen!!

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-25 11:16

Hier gaan we tot nu toe ongeveer 4-6 km wandelen aan de hand. Maar dat staat nu even enkele maanden weer on hold door het hondenaccident. Ik kan nu alleen pistewerk of trailer laden wanneer het geen nat weer is...

Mss toch eens gaan kijken naar hoefschoenen die een ronde meekunnen voor niet teveel geld zodat we het asfalt terug opkunnen. Ze kreeg er zowiezo tegen dat ze 3 was en mee aan de hand gaat. Maar ja even vervroegen mss met 2 jaar :')

Hoelang je paard kan op wandeling hangt eerder af van je paard. Broeger was ze al op na een kilometer of 2 en nu kunnen we zeker rondt de 8 a 10 aan. (Niet dat we dat doen)

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-25 23:01

Ik ga helemaal stuk over de kleine balletjes _/-\o_
Y’ur heeft namelijk ook echt micro knikkers hangen. T is bijna schaamtevol :o :') :')

Fijn dat de castratie goed is gegaan!

Ik las iets over een nare ervaring buiten, wat zuur zeg.. beetje van bijgekomen inmiddels Sentir?

Wat zijn alle kinders knap hier <3 <3 Kan ik van y’ur niet helemaal zeggen, die vind ik echt in een slungel fase zitten :')

En wat lopen jullie al eindjes met ze zeg! Knap _/-\o_ dat wil ik straks ook met Y’ur gaan doen als hij wat langer zonder zijn mama kan :j heerlijk lijkt me dat

We zijn inmiddels vandaag begonnen met langzaam afspenen. Ik merk dat Rosa stiekem een klein beetje begint af te vallen. Tijd om meneer eraf te halen en Rosa alle energie in haarzelf en de nieuwe baby te steken.
Ik had bombarie verwacht van hem, nu hij niet met z’n mama mee naar de eigen paddock mocht en hij tussen zijn grote zus en bonte vriendin moest blijven.
Maar niks is minder waar. Dat joch vermaakt zich al een paar uur smakelijk zo :))
We gaan rustig aan afspenen, steeds wat langer van zijn mama af.
Al lijkt Rosa dit ook wel heeeeel erg prettig te vinden, even “me-time” :')

Y’ur moest vandaag eventjes op de foto. Ze belden vanuit de kliniek dat ze graag hem weer wilden plaatsen op de socials, of ik dat leuk vond en of ik nog leuke plaatjes had. Dat regelen we wel even :))

Vriendje <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-25 23:39

Knappe Y'ur die is echt mooi bijgetrokken.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:55

Y'ur is idd super bijgetrokken zeg!! Heel mooi om te zien!!

En die kleine balletjes, tja :') Ik moet er wel om lachen _O-

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:36

Wat een verschil zeg.. hij is echt goed bijgetrokken! En geweldige foto’s.. ik vind het zo’n leuk ventje

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:49

Haha allemaal knikkers, hier zijn het toch wel flinke biljartballen aan het worden :') Volgend jaar hopelijk twee mooie baby's maken, hij deed nu al wel pogingen maar de zwemmers doen het nog niet denk ik.

Wat ziet Y'ur er goed uit zeg!

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:52

Biljartballen _O- _O- _O-

Ben heel benieuwd mooney!! Hij is super leuk en ben benieuwd wat voor mooie kinders hij gaat maken! Wie mocht hij dekken?

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:44

Hij heeft dit jaar geoefend ( :') ) met Nim, hij staat nu bij Relp en die valt blijkbaar niet op jonge mannen haha. Volgend jaar zou hij Relpda en Nim mogen dekken (Nim even onder voorbehoud dat hij niet mega meer groeit, als hij veel groter wordt dan verwacht is ze te klein voor hem), als dat is gelukt castreren we hem en dan kan het hopelijk weer 1 grote familiegroep worden en heb ik mijn kudde wel compleet. Vu doet ook erg haar best om een baby te mogen, maar die mag niet :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding