Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
lisch schreef:GJ9.. dat was ook mijn gedachten
GJ9 schreef:lisch schreef:GJ9.. dat was ook mijn gedachten
Tja.. mooier dan het is kunnen we het nu niet maken.
Was je er vanochtend ook?
Ik vraag me wel steeds meer af wat de zin is van selecteren van 2.5 jarige hengsten in een kooi, thuis allemaal op hun eigen manier klaargemaakt, en hoeveel dat zegt over hoe ze het later onder het zadel doen.
En hoeveel die er op de 1e uitgaan worden later wel hele fijne sportpaarden.
SophievdV schreef:GJ9 schreef:
Tja.. mooier dan het is kunnen we het nu niet maken.
Was je er vanochtend ook?
Ik vraag me wel steeds meer af wat de zin is van selecteren van 2.5 jarige hengsten in een kooi, thuis allemaal op hun eigen manier klaargemaakt, en hoeveel dat zegt over hoe ze het later onder het zadel doen.
En hoeveel die er op de 1e uitgaan worden later wel hele fijne sportpaarden.
Dat blijft sowieso lastig toch? Het selecteren van jonge paarden valt nog niet mee. Heb je ook een idee hoe je het anders zou willen? Meer op basis van eigen prestaties? Of allemaal op dezelfde manier klaar maken?
GJ9 schreef:Ja daar ken ik er meer van. Vooral de grote paarden (die nog in de groei zijn) tonen heel anders als ze onder het zadel aan elkaar gereden worden.
En ik weet 99% zeker dat een paard als Valegro er op de 1e bezichtiging eruit was gegaan bij het KWPN, zo'n paard toont niet los (en past misschien ook niet in het ideaalplaatje waar ze nu op keuren).
Jester_ schreef:Maar aan de andere kant, als ik zo'n paard met cornage had so be it. Het beste paard van de wereld heeft cornage en er dus geen last van?
misterA schreef:Jester_ schreef:Maar aan de andere kant, als ik zo'n paard met cornage had so be it. Het beste paard van de wereld heeft cornage en er dus geen last van?
Maar zou je ook zo reageren als ik je een paard van 3 jaar te koop aanbied mét cornage en hier of daar een ocd'tje? Ik raak ze echt aan de straatstenen niet kwijt. Het gaat hier wel over fokkerij. Het fokken van gezonde paarden! Dat doen we dus met het allerbeste uitgangsmateriaal, zonder concessies aan gezondheidskenmerken.