@ anne-gti : ik snap de link niet helemaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Pipo schreef:Er is vanuit Duitsland ook het nodige commentaar op de manier van beoordelen van het losspringen in Nederland.
ART_UMA schreef:iemand een idee waarom Agaatopaal (731 Uphill x Cabochon x Saros) wel naar de 3e bezichting door was maar niet aangewezen (is hij niet op komen dagen??) want ik dacht eigenlijk dat alles door was maar hij staat niet op de eindlijst??
Pipo schreef:ART_UMA schreef:iemand een idee waarom Agaatopaal (731 Uphill x Cabochon x Saros) wel naar de 3e bezichting door was maar niet aangewezen (is hij niet op komen dagen??) want ik dacht eigenlijk dat alles door was maar hij staat niet op de eindlijst??
Veterinair probleem waarschijnlijk?
krackertje schreef:Misschien omdat hij minder was dan de andere Uphil x Cabouchon,
Pipo schreef:Er is vanuit Duitsland ook het nodige commentaar op de manier van beoordelen van het losspringen in Nederland.
sprakeloos schreef:Pipo schreef:Er is vanuit Duitsland ook het nodige commentaar op de manier van beoordelen van het losspringen in Nederland.
Je doelt op het commentaar van één persoon, Marahrens van het Westfaler stamboek..dat valt mijns inziens niet onder 'het nodige commentaar'.
Je kan ook het nodige commentaar op het duitse systeem hebben. Er is wellicht meer rust, maar geeft een dergelijke manier ook meer informatie?
krackertje schreef:Geef daar eens zelf antwoord op, ik ben niet al te bekend in de springwereld maar wil graag bijleren.
sprakeloos schreef:krackertje schreef:Geef daar eens zelf antwoord op, ik ben niet al te bekend in de springwereld maar wil graag bijleren.
Paarden moeten zelf denken, en het zelf oplossen als het niet past.
Met het duitse systeem heb je gegarandeerd een prima uitsprong, maar de wijze waarop paarden de insprong nemen en zichzelf evt kunnen corrigeren zegt veel meer over de kwaliteit dan een oxer op 8 meter plaatsen...
petraaken schreef:Geef mij maar het duitse systeem. Blijkbaar is dat systeem mijn inziens beter aangezien de duitse stamboeken nog altijd bovenaan de indexlijsten staan.
weule schreef:petraaken schreef:Geef mij maar het duitse systeem. Blijkbaar is dat systeem mijn inziens beter aangezien de duitse stamboeken nog altijd bovenaan de indexlijsten staan.
Ik meen dat het KWPN-stamboek op de WBFSH lijst bovenaan stond?
[***] schreef:In mijn verhaal heb ik het natuurlijk wel over het goed toepassen van beide systemen.Van zelf naar de sprong lopen is anders niet veel sprake. Als ze een in het lijntje om niks een flinke mep hebben gehad of de pas afgesneden worden wil de helft van de paarden het lijntje al niet meer in of niet meer over de oxer, omdat ze dat associeren met slaan. Vervolgens worden ze weer gemept en ik vind de paarden vervolgens moeilijk te beoordelen en wat voor info je eruit haalt?! Op de tribune werd al gezegd dat de hengstenhouders thuis maar moesten gaan oefenen op slaan, zodat ze dat tenminste gewend zijn...