Kletstopic 2024 veulens

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:29

Jaa Elonia is altijd prachtig geweest <3 Al lijkt Syl imo op de foto’s ook echt prachtig! Maar kan zijn dat het beeld vertekend natuurlijk! Ben ook mijn kleine uk gewend dus dat helpt misschien iets :')

Gefeliciteerd Ladonna!!

Wat is Cover al knap zeg!!

Oh heerlijk Sanet!!

Oohh Qiur wat is spookje prachtig zeg!! Wauw! Nu al!!

Oh wat schrikken Sentir! Gelukkig nog redelijk goed afgelopen! Naar dat ze zo aso zijn!

Hier net aan DA gevraagd of ze resultaat van mestonderzoek van twee weken terug door wilden sturen. Heb al wel contact met ze gehad maar niet een EPG waarde gekregen, alleen de melding “Hij heeft een fikse besmetting, hier MOET je iets mee doen nu.” Blijkt de EPG dus 2900 te zijn… Arm dier… Hij is twee weken terug ontwormd met Strongid-P na het eerste mestonderzoek. Morgen weer nieuw onderzoek doen om te kijken wat de waarde nu is en hoe verder. Als iemand hier ervaring mee heeft of tips? Alle hulp en eventuele geruststelling is welkom!

kiko

Re: Kletstopic 2024 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:38

Flubbberboot dat is echt mega hoog. Wat slecht dat ze niet hebben doorgegeven. Ik krijg meestal dezelfde dag nog de uitslag. Ze bellen je altijd netjes op.

Jaa Cover is een heerlijk ventje! Gek op aandacht en mensen inderdaad. Scheelt toch denk ik als je ze aan huis hebt. Elke dag binnen en buiten zetten.
Cover gaat vrijwillig onder/in de sproeier staan als het warm is en ik ze aanzet. Hij geniet daar zo van.. ben blij dat ik afspuiten vorig jaar aangeleerd heb toen het zo warm was.
Vanmorgen nog even geknuffeld en foto gemaakt toen hij bij mijn shet stond. Was net te laat want had hele mooie hals erop

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:38

Kiko; Hij is zo knap! <3 Hij is echt heel goed gelukt!! :D Wat fijn ook dat hij afspuiten niet eng vindt, ideaal met het warme weer ook.

@ Flubberboot; dat is serieus een hoge score. Goed ontwormen en misschien esparcettebrok toevoegen aan zijn dieet. Goed uitmesten zodat de infectiedruk zo laag mogelijk is. Veel meer kan je niet doen vrees ik :=

@ Sentir: wat een rotervaringen op de weg! Er zitten echt idioten tussen ;( gelukkig ging het trailerladen wel goed :j

@Kvikur: wat een lieve foto van moeder en kind <3

@Sanet; Ze komen vrijwillig een douche nemen :')

@ Quir; Spook is echt zo knap! Jij hebt alleen maar mooie pony's, maar Spook spant de kroon voor mij <3

@ Muronia; Syl vindt het afspuiten nog niet zo geslaagd zo te zien :') Hoe is het met de jeuk trouwens? Is dat weer helemaal over/rustig nu?

@ LaDonna75; gefeliciteerd, wat een mooie uitslagen!! *\o/*

Hier spuit ik Quinta altijd af na de les en Lunera komt er dan express naast staan. Ze likt Quinta helemaal af en ondertussen krijgt ze zelf ook een douche. Vindt ze allemaal prima :') Het is ook zo'n makkelijk dier <3

Afbeelding

Afbeelding

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:06

Ik mest de jongens zo goed als dagelijks uit! Had al vermoeden dat hij wormen had dus zo vaak mogelijk drollen weghalen. Red het net niet elke dag ivm werkuren.
Kliniek had ook gebeld, alleen de EPG niet door gecommuniceerd. Had gevraagd uitslag via mail te krijgen, maar kreeg telefoontje dat er met spoed wat aan gedaan moest worden.

Cover lijkt al een heel paard joh!! Knap ook! Piet is echt nog veulen om te zien :')

Fijn dat ze zo makkelijk is Dais!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:58

Dan kan je verder weinig doen behalve goed ontwormen. En kijk zelf ook mee naar het type ontworming dat je krijgt. Ik kreeg tegen bloedworm, maar je wilt ook de ingekapselden meepakken en daar heb je weer een andere voor. Maar die werkt in een bepaalde tijd van het jaar weer beter.
Heel gedoe dat ontwormen hoor.

Hier waren ze op basis van mestonderzoek nu 2x schoon, maar de dierenarts wilde preventief toch ontwormen tegen spoelworm want het was al van november '24 geleden dat ze daar iets tegen hebben gehad aangezien we ons vol op die bloedworm hadden gestort nav mestonderzoek.

Ik had bijna alles uitgemest en geen enkele worm gevonden, dus ik was al heel blij, maar toen kwam ik bij de allerlaatste drol en daar lag 1 spoelworm naast :r

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:22

Ze zijn ook allemaal hetzelfde. Hier staan ze ook erbij als je de mest uit de wei haalt en soms moet je nog opletten ook want anders gaat de kruiwagen om.. Of lekker gaan klooien met zijn tweeën rondom de kruiwagen.. maar het is altijd gezellig!

Hier mesten we elke dag de wei uit en mijn eigen stallen mest ik 2x per dag uit. Cover heeft tot nu toe geen wormen gehad. Die ander heb ik nu hopelijk onder controle. Bij de laatste wormenkuur kwam er bijna niks uit. Heb 4 bloedwormen gevonden terwijl de vorige keer veel meer erin zat.

Flubberboot soms kan Cover ook echt nog als een veulen eruitzien. Hij is alleen al erg groot.

Dais ben ook best wel trots. Het is mijn eerste veulen en is goed uitgepakt. Iedereen ging toen voor extreme en toen ben ik voor one million gegaan. Was een gok maar denk wel een goede.