Kletstopic dressuurfokkerij II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 23:37

Vinvino (vitalis x sir donnerhal) overleden na molen ongeluk.
Triest, zo jong.

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 08:13

Quinn G was wel de terechte winnaar bij de 5 jarige.

Afbeelding

Afbeelding

https://youtu.be/WYZjz214N6g

Als jong paard. Zo zie je maar dat een goed paard zeker geen opvallend paard moet zijn als hij jong is.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 08:33

Grappig dat filmpje, hebben jullie hem gefokt? Zou daar inderdaad niet zeggen dat hij ooit kampioen zou worden bij de vijfjarigen op het WK.

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 08:45

Nee heb dit alles online gevonden. Is in Denemarken gefokt.

Redd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 10:10

Leuk om te zien idd!

Heeft iemand een idee waar ik een filmpje van de proef van Opoque kan terug zien? :D

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 10:30

tammiebels schreef:
c_alsemgeest schreef:
Zijn er trouwens nog mensen van hier op de halve finale van de Pavo volgende week donderdag?

Ja waarschijnlijk ga ik er heen, nakomeling van mijn merrie mag geloof ik starten en dit is aardig dichterbij dan zijn woonplaats. Vind het leuk om ze zo af en toe weer terug te zien

Ga toch niet. Ons fokproduct start niet, ze waren wel een beetje klaar met de corruptie (hebben ook wk selectie tot laatst gereden)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 10:33

Leuk om te zien. Toch heeft hij daar van nature al een hele fijne tact. En een mooi knietje in het lopen met een ondertredend actief achterbeen. En het belangrijkste, hij lijkt me enorm braaf en bewerkbaar.
Maar inderdaad zie je er geen WK kampioen aan af. Aan Opoque zag je dat wel als 2,5 jarige.

Queen123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 11:33

Redd schreef:
Leuk om te zien idd!

Heeft iemand een idee waar ik een filmpje van de proef van Opoque kan terug zien? :D

Op het YouTube kanaal van de FEI zijn alle rubrieken terug te kijken. Zijn wel streams van een paar uur, dus dan zul je zelf even moeten zoeken wanneer Opoque ongeveer moest starten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 14:16

Queen123 schreef:
Redd schreef:
Leuk om te zien idd!

Op het YouTube kanaal van de FEI zijn alle rubrieken terug te kijken. Zijn wel streams van een paar uur, dus dan zul je zelf even moeten zoeken wanneer Opoque ongeveer moest starten

Ik kan alle rubrieken vinden, behalve de 4 jarigen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 14:22

Op ClipmyHorse staan die wel, van de vierjarigen.

De Livestream is ermee uitgescheden helaas..zal wel te nat zijn geworden vrees ik..

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 15:10

Op cmh niet

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 15:13

Nu doet ie het weer, was een storing met de electriciteit en een kabel op het terrein begreep ik.

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 09:49

Wij hebben gisteren een leuke dag gehad in Ermelo. Het was wel heel koud en nat! Veel mooie paarden gezien. Hopelijk volgend jaar beter weer.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 11:50

Ik had echt medelijden met de ruiters..was eigenlijk wel blij niet op de tribune te zitten..wat een weer joh. Maar fijn dat jullie het leuk hebben gehad, er liep ook echt veel kwaliteit rond..vond dat ook leuk om te zien.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 19:45

Er was inderdaad een totale blackout.
Uiteindelijk met de agrigraten van de veewagend het hoofd deel draaiend weten te krijgen.
Maar we konden helaas geen bitterballen meer bestellen aan tafel :+
Maar voor de eetstands op het strodorp was het wel bagger.

Daarom vond ik het ook echt knap gereden van HP. Door gedoe met stroom en ook voor de jury's qua onderlinge communicatie en scores bijhouden die uit vielen duurde het best lang voordat hij erin kon. En echt drama qua regen... door en door nat die twee. En echt een hele nette proef neer gezet. Vond het een erg fijn paard om naar te kijken die My Toto.
Soms in stap bijna te veel achterbeen. Maar dat was in de proef zelf nu wel beter.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 08:44

Ja paard heeft echt een fijn achterbeen, als ze die heel houden dan wordt het een leuk dier voor later in de GP denk ik. Ik vond Massimo ook echt geen slecht paard.

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 12:02

Me eens. Al had ik wel het gevoel had dat hij veel getrixt me wordt. Soms had ie bewegingen die niet natuurlijk zijn.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 12:50

Dat denk ik ook, zag sowieso paarden bij wie de rijderij ze maakten of breekten. Dat speelt bij zo,n WK ook een hele grote rol. Het is niet altijd ook het beste of meest talentvolle paard die wint.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 15:37

Phonix schreef:
Me eens. Al had ik wel het gevoel had dat hij veel getrixt me wordt. Soms had ie bewegingen die niet natuurlijk zijn.

Mwah vond ik niet eigenlijk.
Had vooraf wat beelden gezien van dit paard los... toen vond ik de stap en andere zaken dus vrij extreem.
Sommige momenten met losrijden aan het begin ook een beetje, maar daarna veel beter en stabieler. En meer rust... vond hem juist opwaarderen in de proef en minder extreem, dus het getrixte idee had ik niet zo om eerlijk te zijn.
In de proef vond ik hem juist rustiger, beter afrollen en lopen en meer ontspannen overkomen.
Heb ook alleen de finale proef gezien, wellicht dat het op de andere dagen een ander beeld was.

Xritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 21:01

Kunnen jullie mij helpen met het vinden van de startlijst voor de Pavo cup. Ik wilde misschien gaan kijken, ik kan niet de hele dag. Dan pik ik er een dagdeel uit aan de hand van wie wanneer moet starten. Ik kijk waarschijnlijk met mijn enigen dicht, maar zie nergens de startlijst.

Redford

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 21:22

Xritt schreef:
Kunnen jullie mij helpen met het vinden van de startlijst voor de Pavo cup. Ik wilde misschien gaan kijken, ik kan niet de hele dag. Dan pik ik er een dagdeel uit aan de hand van wie wanneer moet starten. Ik kijk waarschijnlijk met mijn enigen dicht, maar zie nergens de startlijst.

https://online.equipe.com/nl/competitions/56967

Xritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 22:00

Redford schreef:
Xritt schreef:

https://online.equipe.com/nl/competitions/56967

Super dank je wel!

Ik zie dat je ook online kan kijken. Misschien dat ik dat wel doe.
Zijn er meer dingen te doen die dag. Is er bijv ook een strodorp met leuke kraampjes?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 22:01

Ja op clipmyhorse

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 08:36

Er staan altijd wel kraampjes inderdaad.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 08:41

Hele leuke en succesvolle dag gister gehad in Ermelo.
Vriendin van mij door naar de finale bij de 4 jarigen met de Toro jr hengst. En de combi waar ik groom van was door met 84pnt naar de finale 5 jarigen met de Incognito hengst. *\o/*
Dus zaterdag weer op pad :D