Topic voor springpaardenfokkerij

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

gomir

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 19:16

Ik ben bijna 2 jaar terug met Lonnie in Ermelo geweest. Heb hem begin oktober denk ik naar huis gehaald, nadat hij op de opfokstal al wel 2x goed los had gesprongen en op de foto was geweest.
Eerst thuis wat basis bijgebracht, na een week of 4 besloten dat hij goed genoeg ontwikkelde en hem naar een hengstenhouder gebracht voor de voorbereiding in de laatste maand. Stond er top voor in Ermelo en sprong super, maar werd helaas op 1.59 gemeten (thuis 1,615) en dan houdt het avontuur alsnog op.
Hij heeft daarna even rust gehad, is gecastreerd en in de loop van het jaar zadelmak gemaakt. Nu heeft hij net zijn eerste BB-rondjes in de benen.

Ik ga misschien volgend jaar de Dakar x Up to date nog wel klaarmaken als ik denk dat het zin heeft, die komt uit een volle zus van het paard hierboven en dat is wel een interessant lijntje.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 19:20

Als je wat adressen hebt: ga kijken en vraag echt alles wat je wilt weten. Richt je op de voorbereiding voor de HK maar bedenk ook dat je er misschien zelf mee verder moet. Gebruik je eigen gezonde boerenpaardenverstand. Het moet ook goed voelen...

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 19:39

Hier wordt mijn Jardonnay klaargemaakt voor die najaar. Eind augustus gaat hij uit de opfok. Wordt klaargemaakt door goede vriend die vaker doet en hengsten heeft.
Heb eerder een No Limit voorgebracht en zelf klaargemaakt. Maar was ook klein zat. Net 1,60m toen. Gewoon echt te klein.
Ik vond het een leuk avontuur.
Heb met dat paard nog internationaal eventing gereden uiteindelijk. Was een serieus goed paard uit een fantastisch lijntje. Uit z’n moeder springt echt alles internationaal.

Doe het nu niet zelf. De Jardonnay is veel mans en heb op stal vaak m’n kinderen mee. En ga niet kloten met jonge hengst en kinderwagen in de buurt. Plus dat een prof gewoon handiger is.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-20 23:06

Interessant, de ervaringsverhalen over een hengst voor de keuring doen.

Mijn Goodtimes merrie is gelukkig vandaag drachtig gescand van Impressive VDL. Ik ben erg blij dat het toch nog gelukt is. De merrie is altijd wat recreatief gereden en we zijn (Lees: laten) haar nog uitbrengen. Ze is inmiddels L2 dressuur en nu die basis er wat in zit, zijn we begonnen met het springen. Ik hoop dat ze nog Z dressuur gaat lopen en M+5 springen. In september nog voor de keuring. Nu ze drachtig is, heeft het allemaal gevoelsmatig ook meer zin.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 23:11

Ambitieuze doelen zeg, voor een korte tijd! Edit. Het wordt gedaan, dan is her een ander verhaal :+ lezen is soms moeilijk
Gefeliciteerd met de dracht!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 00:24

Gefeliciteerd Lante!

Inderdaad leuk om te lezen hoe het hele traject voorafgaand aan de keuring verloopt en hoe dit wordt aangepakt!

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 08:00

Hier 0 ervaring en nog minder motivatie voor de hengstenkeuring. Maar wel super interessant!

Lante van harte met de dracht!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 08:41

Gefeliciteerd met je een aankoop Julia, een knap Pokertje :D

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-20 19:04

Cioccolato schreef:
Ambitieuze doelen zeg, voor een korte tijd! Edit. Het wordt gedaan, dan is her een ander verhaal :+ lezen is soms moeilijk
Gefeliciteerd met de dracht!

Nog steeds ambitieus zat hoor! Ook al laat ik het doen, haha! Maar het is nu of nooit. Merrie is 17 en nu nog in topvorm, zou mooi zijn als het nog lukt. :D

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 01:26

Lijkt mij ook heel gaaf zo'n hengstenkeuringstraject! Maarja ik ben dan ook weer zo als mijn dier niet door zou mogen naar Den Bosch zou ik weer zwaar teleurgesteld zijn dus weet niet of het zo'n goed idee is voor mij :+

Ik weet niet of ik het al had vermeld, maar onze Vigaro x Ramiro merrie is drachtig gescand van O'neil van t Eigenlo (BWP kampioen) *\o/* Echt heel leuk, het is nog een jonge hengst maar maakt tot nu toe zijn verwachtingen waar en de veulens lijken tot nu toe ook echt goed. Ze zijn nog niet oud genoeg om ohz te beoordelen dus ben benieuwd...!
Onze Vigaro merrie heeft zelf alle predicaten en springt hopelijk dit outdoor seizoen nog 1.40m. Haar eerste nakomeling van Highlander (Numero Uno... dus ja ik ben fan van NU bloed ;) ) heeft deze maand 75/80 punten gekregen op de keuring in de Middenbeemster. Had daarmee ook de hoogste score van de springpaarden, wij waren blij! Die heeft echt een heel fijn karakter, denk ook wel dat ze dat van moeders heeft meegekregen. Is al zadelmak ook. Degene die ermee moest lopen op de keuring was helemaal verbaasd dat ze voor een Numero Uno zo nuchter was. Nou volgens mij staat ie echt niet goed te boek bij ons in de buurt maar hij past gewoon ontzettend goed op onze Vigaro merrie dus wellicht volgend jaar zelf met hem dekken.

Onze 3 jarige Highlander:
Afbeelding

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 10:00

Super VValar!!! haar hoofdstel nummer is mooi passend ;) nr1 ! :D

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 19:21

Prachtige merrie ook! <3 Gefeliciteerd met de mooie punten!

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 19:34

Gefeliciteerd! Mooie punten (en mooi paard!).

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 00:05

Nana_x0x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 15:14

zo wat een achterbeen gebruik! ziet er netjes uit!

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 16:54

Nana_x0x schreef:
zo wat een achterbeen gebruik! ziet er netjes uit!

Ah ja ben ook erg blij met haar! Denk dat ze een leuke wordt wanneer ze ouder is :)

Nana_x0x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 09:10

mijn merrie was weer niet drachtig |( we gaan nog 1 keer proberen en dan is het maar zo. Ze is wel net hoefbevangen geweest. nu is ze niet meer mank en voelt zich duidelijk top. Waarschijnlijk voelde ze zich toch niet zo best hiervoor en misschien daarom niet drachtig?
Hopelijk 3de keer goede keer! _/-\o_

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 13:10

Ik duim voor je Nana!

Mijn Marius Claudius x prestatie v. Niveau merrie alweer meer dan 3 maanden drachtig, gaat echt snel!

Mijn Dourkhan veulen is vandaag alweer 2 weken oud, het is echt een plaatje, heel lief en heel stout. Heerlijk ding. :)

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 17:55

Wat foto’s van vandaag :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 18:06

Echt een knap ding Change!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 12:39

Thanks! Zeer blij mee.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 14:23

Venthe schreef:
Vannacht geboren, merrie veulen van Kallas uit onze Nassau.
Echt een giga veulen! Heeft ook even de tijd nodig gehad om te gaan staan. De 2 voorgaande veulens van deze merrie waren echt klein
[ [url=m/uIZswB.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/JomhvP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/BllgHh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Venthe heb je nog nieuwe foto’s van jullie Kallas? Ik ben erg benieuwd hoe deze is opgedroogd!

Nana_x0x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 19:55

@ change3x ik hoop het, want wat een mooi veulen heb jij! het was de laatste keer dat we konden dekken.. hij is nu op training (zeer toevallig bij mijn lesgever :+ )

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 21:26

Geloof dat het ons wel gelukt is om een springer te fokken :D Wat een portret is die kleine Phinne van ons! Nu 7 weken oud en ze springt over alles wat ze tegen komt heen! v. Ibolensky

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 15:19

Deze foto is wel toepasselijk bij de titel van dit topic :')

Poker de Mariposa x Indoctro
Springt nu al zowat over z'n mama van 1,74
Afbeelding