Najaarsonderzoek 2008

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bambam99

Re: Najaarsonderzoek 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 21:50

Rhea schreef:
ik weet niet of ik eerder dit jaar onder een steen heb gelegen of zo maar kan iemand mij vertellen of de Painted Black x Jazz zijn verrichting gelopen heeft??

Deze halfbroer van Zhivago is niet aangeboden in Ermelo; zou te weinig hengst zijn. En dat vond ik al op de show bij Van Uitert..

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 22:21

Fijne observaties, daar kunnen we wat mee, dank jullie wel! Lachen

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 22:32

bambam99 schreef:
Rhea schreef:
ik weet niet of ik eerder dit jaar onder een steen heb gelegen of zo maar kan iemand mij vertellen of de Painted Black x Jazz zijn verrichting gelopen heeft??

Deze halfbroer van Zhivago is niet aangeboden in Ermelo; zou te weinig hengst zijn. En dat vond ik al op de show bij Van Uitert..

Inderdaad, maar qua beweging mocht hij er toch wel zijn! Ach.. Er komen nog genoeg goede Painted blacks Knipoog

saaraah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 22:41

zerena schreef:
Is er ook iemand die foto's heeft van nr 20/375 Alonso (v.Utrillo van de Heffink x Cavalier)?
En eventueel van de andere springhengsten??

Ik heb alleen een hoofdfoto toen van toen hij nog thuis was.

Voor zover ik weet is deze hengst heel makkelijk in de mond. Hij heeft wel een grof hoofd en een dikke nek. En een heel apart oog. En toch ben ik helemaal verliefd op hem Haha!

Afbeelding

Dit is m (L) Ik ken ook z'n moeder en ik heb mooie foto's van z'n vader. (Misschien wat voor in de wiki?)

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 08:30

Dank je Saaraah hij lijkt zo een wat lang hoofd te hebben.
Maargoed ben nog steeds erg benieuwd naar de rest van zijn lichaam, zijn hoofd vind ik niet zo heel belangrijk Haha!
Denk dat ik maar naar de eindbeoordeling ga.

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 10:59

Ga dit topic ook even volgen.

Weltevreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 11:09

vraag me af waarom die Tuchinski is teruggetrokken door de eigenaren...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 11:22

Weltevreden schreef:

Wellicht even 2 pagina's terug de verslagen nalezen Scheve mond

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 11:58

_Pien_ schreef:
gelukkig zit CAMPBELL VDL Cassini I x Carpaccio nog in het onderzoek.
erg mooie hengst met veel vermogen.

Ja helemaal mee eens, en basisgangen zijn ook ruim voldoende

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 12:10

saaraah schreef:
zerena schreef:
Is er ook iemand die foto's heeft van nr 20/375 Alonso (v.Utrillo van de Heffink x Cavalier)?
En eventueel van de andere springhengsten??

Ik heb alleen een hoofdfoto toen van toen hij nog thuis was.

Voor zover ik weet is deze hengst heel makkelijk in de mond. Hij heeft wel een grof hoofd en een dikke nek. En een heel apart oog. En toch ben ik helemaal verliefd op hem Haha!

Afbeelding

Dit is m (L) Ik ken ook z'n moeder en ik heb mooie foto's van z'n vader. (Misschien wat voor in de wiki?)

En dit jaar komt er als het goed is ook een up to date(nationaal veulenkampioen) uit dezelfde moeder op de hengstenkeuring. Goed stammetje dus

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 12:17

Ok ben heel benieuwd, straks moeten we nog kiezen uit 2 broers haha...

Vind het wel grappig dat ze bij 2 verschillende schimmelhengsten 2 bruine nakomelingen geeft..

Ja ik heb ook het merrieveulen gezien die wel schimmel is Knipoog

Anne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 13:35

De Utrillo Cavalier heeft helemaal geen lang hoofd! Juist een heel chique compact maar wel stoer hoofd. En dat oog van hem, echt precies Cavalier!

Z'n broerjte Belmondro is ook echt prachtig. Die word op dit moment klaargemaakt voor de hengstenkeuring.

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 14:34

wow nr 35 en 37 echt prachtige paardjes Haha! leuk om ze te zien met die fotos erbij en de uitleg Lachen

Weltevreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 14:41

sarabande schreef:
Weltevreden schreef:

Zo gezegd zo gedaan,
Volgens Mister A: 38- Tuchinsky x Negro. Iets klassiek type, normaal ontwikkeld. Niet altijd even meewerkend.
draf achter kan wat actiever en voor met meer ruimte. galop goed. Hij moet wat beter de aanleuning zoeken.

Volgens Tickels: nr 38/699 Amarillo (v.Tuschinski x Negro)
veel karakter, niet altijd meewerkend (bokken), klassiek type (heeft NIETS van Tuschinski meegekregen), houd zich nog wat strak, wil hand niet goed volgen, mag meer berop bewegen, negro-galop.

Wat wordt er dan bedoeld met "Negro Galop"? Blond En wellicht ben ik een leek, maar hoe "modern" wilt men een paard hebben als je nr 38 een (iets) klassiek type vindt?!
Laatst bijgewerkt door Weltevreden op 06-11-08 14:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 14:45

Citaat:
wow nr 35 en 37 echt prachtige paardjes leuk om ze te zien met die fotos erbij en de uitleg

nr 37? Nors opkijken Is die niet laatst verkocht op een veiling voor veel geld?
zit in ieder geval niet meer in het onderzoek
Laatst bijgewerkt door Frenka op 06-11-08 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 14:48

Anne_ schreef:
De Utrillo Cavalier heeft helemaal geen lang hoofd! Juist een heel chique compact maar wel stoer hoofd. En dat oog van hem, echt precies Cavalier!

Z'n broerjte Belmondro is ook echt prachtig. Die word op dit moment klaargemaakt voor de hengstenkeuring.

Op de foto lijkt het wel enigsinds zo maar mooi dat het niet zo is!!
Ben ook benieuwd hoe Belmondro het doet, vond het een prachtig veulen!
Maar qua bloedlijn spreekt Alonso me wat meer aan, maar laten ze eerst maar goedgekeurd worden.

saaraah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 16:35

Anne_ schreef:

Hij heeft geen lang hoofd nee, maar wel wat grof in de kaak en inderdaad heel stoer Haha! Dat oog is idd erg grootvader.

Belmondro is overigens zwart en ook van die hengst heeft mijn persoontje een foto Haha!

MeMar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:37

Ik ga het hier ook eens volgen Knipoog

De hengst die ik persoonlijk ken is de Heartbreaker x Calvaro Z nr.22
Wat ik van het weekend hoorde was dat hij het goed deed, dus hopen dat hij erin blijft!

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 20:00

Inderdaad, nr 37 is een erg leuke, maar nog jeugdige hengst. Zit nog wel ´in´ het onderzoek, deze hengst is alleen door verwezen naar het voorjaarsonderzoek.

HocusTivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 07:58

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 01:10

Zo gezegd zo gedaan,
Volgens Mister A: 38- Tuchinsky x Negro. Iets klassiek type, normaal ontwikkeld. Niet altijd even meewerkend.
draf achter kan wat actiever en voor met meer ruimte. galop goed. Hij moet wat beter de aanleuning zoeken.

veel karakter, niet altijd meewerkend (bokken), klassiek type (heeft NIETS van Tuschinski meegekregen), houd zich nog wat strak, wil hand niet goed volgen, mag meer berop bewegen, negro-galop.

Wat wordt er dan bedoeld met "Negro Galop"? Blond En wellicht ben ik een leek, maar hoe "modern" wilt men een paard hebben als je nr 38 een (iets) klassiek type vindt?![/quote]

Te weinig sprong en weinig bewerkbaar.

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 18:23

[/quote]

Wellicht even 2 pagina's terug de verslagen nalezen Scheve mond[/quote]

Zo gezegd zo gedaan,

Wat wordt er dan bedoeld met "Negro Galop"? Blond En wellicht ben ik een leek, maar hoe "modern" wilt men een paard hebben als je nr 38 een (iets) klassiek type vindt?![/quote]

Op pagina 7 had ik al antwoord gegeven...
Amarillo galopeert als Negro zelf, heeft niets van Tuschinski meegekregen.

Weltevreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 11:38

TICKELS schreef:

Zo gezegd zo gedaan,

Wat wordt er dan bedoeld met "Negro Galop"? Blond En wellicht ben ik een leek, maar hoe "modern" wilt men een paard hebben als je nr 38 een (iets) klassiek type vindt?!

En zoals je op pagina 7 zelf ook zegt: niet echt duidelijk. Vandaar mijn vraag wat er nu bedoelt wordt met een Negro galop, want naar mijns inziens is Negro één v/d weinige hengsten met een krachtige en ruime galop. De galop van Tuchinski vind ik sommige momenten haast "krabbelig" te noemen.

Weltevreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 11:44

Weltevreden schreef:
TICKELS schreef:

Zo gezegd zo gedaan,

En zoals je op pagina 7 zelf ook zegt: niet echt duidelijk. Vandaar mijn vraag wat er nu bedoelt wordt met een Negro galop, want naar mijns inziens is Negro één v/d weinige hengsten met een krachtige en ruime galop. De galop van Tuchinski vind ik sommige momenten haast "krabbelig" te noemen.

Krackertje schreef:
Te weinig sprong en weinig bewerkbaar.

Te weinig sprong omdat de ruiter het er niet uit kan rijden wat dus recht tegenover je volgende opmerking staat: weinig bewerkbaar. In welke context moet ik je opmerking "weinig bewerkbaar" plaatsen? Weinig bewerkbaar omdat het paard niet de capaciteit heeft of weinig bewerkbaar door zijn karakteristieke gedrag?

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 13:18

Negro heeft een prima galop, een echte Ferro.
Dat zag je dus nog terug aan nr. 38, Amarillo.