Gitta1977 schreef:Ik ken wel betere vossen dan die in het rijtje hierboven...
Sja de vossen in mijn rijtje zijn paarden die ik een paar keer in de week zie ( salinero uitgezonderd

Maar ik vind dat dus echt hele fijne paarden.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Gitta1977 schreef:Ik ken wel betere vossen dan die in het rijtje hierboven...
MissJ schreef:Gitta1977 schreef:Ik ken wel betere vossen dan die in het rijtje hierboven...
Cabochon
youngster schreef:Geen idee, misschien wel.
Maar ik ben niet de enige die het opvalt.
Kijk naar een vorst D, een davidoff een nimbly, en Salinero ( die koffievos schijnt te zijn).
Bedoel dat zijn gewoon kwaliteitsbewegers.
sarabande schreef:Lijkt me niet wetenschappelijk te staven dat zwarten poppetjes zijn en vossen geweldig kunnen bewegen.
Zou dat zo zijn dan zou de vraag naar vossen niet aan te slepen zijn.
Zouden jullie vanuit het eigen perspectief waarnemen
MissJ schreef:Cabochon
sarabande schreef:Het gaat over fokken, niet over wat er 15 jaar geleden gefokt werd, daar zal die diversiteit nog wel opgaan.
Het fenomeen zwarte en zwartbruine dressuurpaarden is iets van de laatste jaren, ook in Duitsland.
youngster schreef:Ja tinkers vliegen als warme broodjes de schappen uit ( lekkere uitdrukking i know). Maar ik hoef dat echt niet.
Aimee schreef:Toch zijn de paarden die in Duitsland écht boven komen drijven overwegend voskleurig.
MissJ schreef:youngster schreef:Ja tinkers vliegen als warme broodjes de schappen uit ( lekkere uitdrukking i know). Maar ik hoef dat echt niet.
Niet?Ook voor bonte rijpaarden lijkt een steeds grotere groep liefhebbers te ontstaan.
fokfanaat schreef:Aimee schreef:Toch zijn de paarden die in Duitsland écht boven komen drijven overwegend voskleurig.
maar komt dat omdat ze vos zijn of door hun afstamming.
dusse als ik bv twee volle broertjes heb, een vos en een zwarte, zou de eerste dan beter bewegen?
MissJ schreef:youngster schreef:Ja tinkers vliegen als warme broodjes de schappen uit ( lekkere uitdrukking i know). Maar ik hoef dat echt niet.
Niet?Ook voor bonte rijpaarden lijkt een steeds grotere groep liefhebbers te ontstaan.
sarabande schreef:Goed ik ga eens wat doen. Het is nooit mijn bedoeling geweest om van dit topic een kleurentopic te maken.
Voor mij is discusieren over kleuren niet relevant en ik zie dat niet als een discussie over fokkerij
Het positieve is dat er wat los komt
Ik hoop dat de mods de belangen van de geintereseerden in fokkerij nu net zo snel ter hand nemen als van de liefhebbers van kleuren.
fokfanaat schreef:imo staan beweging en kleur volledig los van elkaar, wel valt een vos meer op in de dressuurring, een schimmel nog meer.
YWC schreef:'k zou die wens toch maar even anders formuleren, als ik jou was ; want de belangen van de kleurenliefhebbers zijn ook nog altijd niet ter hand genomen...![]()
Ik hoop echt voor jullie dat jullie belangen sneller ter hand genomen zullen worden dan dat hij bij ons al duurt.
anneliesdj schreef:Als het nou over bonten ging, krijg wel het idee dat die paar bonten die je op concoursen ziet ver boven gemiddeld bewegen maar daar zit een vrij simpele verklaring achter; De gemiddelde prof is eerder bereid een zwarte met matige beweging mee te nemen dan een bonte, die moeten wel boven gemiddelde prestatie's laten zien voor ze die meenemen. Ik denk dat je dat niet over vossen kunt zeggen, tenminste, ik krijg niet het idee dat die zo ongeliefd zijn als bv bonten.
fokfanaat schreef:maar komt dat omdat ze vos zijn of door hun afstamming.
dusse als ik bv twee volle broertjes heb, een vos en een zwarte, zou de eerste dan beter bewegen?
youngster schreef:Klopt ook in duitsland willen ze ze het liefst donker zien met weinig wit.
Maar toch ging daar een bonte in de veiling weg voor veel geld.
meen op de veiling van vechta.
.