IBOP!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mnonn

Re: IBOP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 12:21

eilander schreef:
Weet iemand al wanneer de eerste IBOB's in 2009 in het Noorden zijn???

Ik weet niet hoever in het Noorden maar 18 nov. en 2 dec. springen en 20 nov. en 4 dec. dressuur in Tolbert

replaym

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 15:15

Ik heb ook een paar vraagjes. Bloos ...
- Kun je wanneer ze dit jaar geen ster wordt tijdens de ibop volgend jaar nog naar de keuring gaan?
- Kun je ook nu een IBOP doen voor dressuur en dan haar op de keuring volgend jaar als springpaard opgeven, gelden dat de punten ook voor een eventuele keur?
- Hoe gaat de IBOP dag in zijn werk; incl. de stamboek keuring voor opname (cq. ster)
- en kan ik ook naar de IBOP in Tolbert (gr.) gaan terwijl ik in Drenthe woon i.v.m. regio ofzo?

Alvast bedankt

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 15:25

Mnonn schreef:
eilander schreef:
Weet iemand al wanneer de eerste IBOB's in 2009 in het Noorden zijn???

Ik weet niet hoever in het Noorden maar 18 nov. en 2 dec. springen en 20 nov. en 4 dec. dressuur in Tolbert

Ik bedoelde voorjaar 2009!!! Knipoog

Mnonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 19:37

Ow sorry Bloos niet zo goed gelezen Clown

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 18:32

Weet iemand of ze in Gelderland ook een oefenavond organiseren voor de IBOP? En zoja, wanneer en waar en hoe kan ik me inschrijven?

Ik heb namelijk nog nooit een IBOP iets gereden, dus ik wil graag weten wat me staat te wachten Tong uitsteken

Mnonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 09:32

Ik ook nog nooit, zou eerst 20 nov. heen maar ga dan ff heen te kijken en dan ga ik ehm in dec. rijden Knipoog

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 10:01

Ik ook nog nooit. Op de site van KWPN staat wel hoe de lijntjes gebouwd worden, die oefen ik thuis wel. Verder zie ik wel wat er op mijn dak komt Bloos

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 12:45

replaym schreef:
Ik heb ook een paar vraagjes. Bloos ...
- Kun je wanneer ze dit jaar geen ster wordt tijdens de ibop volgend jaar nog naar de keuring gaan?
- Kun je ook nu een IBOP doen voor dressuur en dan haar op de keuring volgend jaar als springpaard opgeven, gelden dat de punten ook voor een eventuele keur?
- Hoe gaat de IBOP dag in zijn werk; incl. de stamboek keuring voor opname (cq. ster)
- en kan ik ook naar de IBOP in Tolbert (gr.) gaan terwijl ik in Drenthe woon i.v.m. regio ofzo?

Alvast bedankt

Een merrie kan tijdens een keuringsseizoen 1x deelnemen aan een keuring en 1x aan een IBOP of EPTM, tenzij ze natuurlijk voor een hoger predikaat gaat.
Als jou merrie tijdens de komende IBOP geen ster wordt mag ze volgens mij hetzelfde seizoen niet ook nog naar de keuring, maar dat weet ik niet 100% zeker. Dus ik zou even informeren bij het KWPN of de regio inspecteur

Als een merrie ster wordt als dressuurpaard cq springpaard is het normaal gesproken wel de bedoeling dat ze dan ook in deze richting getest wordt. Maar ik ken ook wel paarden die als springpaard gekeurd zijn en tijdens de IBOP/EPTM geslaagd zijn als dressuurpaard op advies van de jury. Dus volgens mij ben je hier als eigenaar vrij in.

Op een IBOP dag waarbij je de merrie ook aanbied voor stamboek opname rijd je eerst de IBOP proef. Heeft de merrie hiervoor voldoende punten kan ze worden aangeboden voor het sterpredikaat. Hierbij wordt ze dan net als op de keuring beoordeeld op het straatje. Dan krijgt ze punten voor exterieur en voor het springen/bewegen wordt het cijfer van de IBOP genomen.
Voor merries die de IBOP niet halen geldt volgens mij hetzelfde, krijgen ze een cijfer voor exterieur maar worden ze dus geen stet.
Merries die voor graadverhoging komen krijgen alleen nieuwe bovenbalk cijfers als de IBOP voldoende is. Dus haalt je stamboekmerrie de IBOP niet hoeft ze ook niet opnieuw opgenomen te worden.

De IBOP is niet regio gebonden. Wij zijn dit jaar zelf ook met een merrie naar de IBOP in Friesland geweest terwijl ik zelf in Groningen woon. Plaatsgebondenheid zou ook niet reeel zijn aangezien heel veel mensen hun paard professioneel laten rijden voor de IBOP.

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 13:37

Wij gaan 28 november met onze merrie naar de IBOP keuring in Wormerveer Lachen

mylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 17:04

Ik heb ook nog een vraag. Als je merrie vorig jaar ibop dressuur heeft gelopen en niet gehaald kan je haar dan dit jaar voor ibop springen aanbieden ?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 18:16

Ik vraag me af wanneer ik bericht krijg van de IBOP... met de keuring afgelopen jaar ging dat allemaal veel vlotter.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 08:01

En ondertussen heb ik nog steeds niks gehoord of ontvangen... Ik ga maar eens mailen.

edit: ik zie nu dat de startlijsten een week van te voren op de site van het KWPN komen te staan. Nu maar hopen dat mijn inschrijving goed is gegaan Scheve mond

Marloe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 11:39

Iemand de 14 november in Uden?
Wij waarschijnlijk wel als Zianne het gaat halen. Heeft een lange tijd stil gestaan en heeft nu in 2 maanden tijd heel veel moeten leren. Gelukkig pakt ze het allemaal goed op dus duimen maar.

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 12:29

Ik heb ook nog niets gehoord.. Niet of de inschrijving goed is gegaan of iets, dus hoop maar dat het goed is gegaan Nagelbijten / Gniffelen

Ik moet 9 december in Wamel bij de dressuurpaarden met mijn 4 jarige merrie Lachen
Nog meer mensen die naar Wamel gaan de 9e?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 11:08

Ik moet de 29e om 09.20 als tweede. Ik wordt nu al zenuwachtig Scheve mond Zie allemaal bekende ruiters/amazones de paarden voorrijden. Kom ik aan als amateur.
Om 10.20 moet ze vrijspringen.

Mim11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:54

Ik moet ook 9 december in Wamel! De merrie die ik rij is 6 jaar oud. Rowo, ik ben ook maar een amateur, dus ik knijp 'm ook wel 'n beetje...

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 17:51

Mimpje schreef:
Ik moet ook 9 december in Wamel! De merrie die ik rij is 6 jaar oud. Rowo, ik ben ook maar een amateur, dus ik knijp 'm ook wel 'n beetje...

Leuk Haha!

Heb jij al iets gehoord van het KWPN, een bevestiging ofwat?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 10:41

Nou gister een rekening van KWPN gekregen... voor de IBOB. Zo'n bericht wou ik nou net niet Knipoog

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 10:44

hoeveel is het? (hebben het nog niet binnen volgens mij)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 10:45

53 euro.

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 10:46

ooh valt me mee Lachen

Mim11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:50

Antoontje schreef:
Leuk Haha!

Heb jij al iets gehoord van het KWPN, een bevestiging ofwat?

Nee nog niks gehoord via post of e-mail. Het bedrag wordt trouwens niet bij mij afgeschreven, dus ik heb geen idee of er al gecasht is door het KWPN. Maar €53,- valt ook mij mee! Ik dacht dat het €75,- was... Verspillen we iets minder geld Koe

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:37

Oke, dan ben je even ver als ik Vork

Ik weet ook niet echt wat ik moet gaan verwachten op de IBOP. Ik moet alleen nog even hard werken aan het wijken, 5 meter gaat goed, maar die 10 meter Nagelbijten / Gniffelen

pajidin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:55

Mijn 3 jarige merrie gaat 2 december meedoen in Tolbert met springen....wordt ook hard oefenen, want ze heeft nog maar 3x onder het zadel gesprongen in haar hele leven.

Ben benieuwd hoe de punten zullen zijn! Mijn merrie gaat na afloop ook voor de stamboekopname.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:59

Ik moet over 2 dagen Scheve mond Spannend!!