naar een merriekeuring, hoe en wat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikenindi

Re: naar een merriekeuring, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 10:03

0ojannekeo0 schreef:
Ja paspoort mag je helemaal niet op sturen! Voor geen enkele reden! Als je je paard gechipt hebt is het het makkelijkst om bij een veulen controleur oid langs te gaan, die hebben een stempel thuis.

Laatst toevallig nog over gebeld omdat een vriendin haar paard over wou laten schrijven, ook daarvoor moet je naar het stamboek bellen of een brief sturen, later krijg je dan nieuwe naamstikker thuis die je er zelf in kan plakken.

echt wel, ik moest hem ook opsturen het paspoort. dan niet naar kwpn, maar wel naar knhs. dit om de naam over te zetten...

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 16:10

@ feelsoproud... de keuring is in tweeen gesplitst he ... moet nu vrijdag de 27e al :| haha nou succes doegg

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:18

ikenindi schreef:
echt wel, ik moest hem ook opsturen het paspoort. dan niet naar kwpn, maar wel naar knhs. dit om de naam over te zetten...

Die snap ik even niet... Clown
Welke naam moest je overzetten?? Die van je paard? wilde je een andere sportnaam?
Of die van jezelf?? had je het paard gekocht?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 19:44

Haha! haha zal de eerste zin wel zijn denk Knipoog
iemand nog nuttige tips ipv alleen maar over t paspoort Tong uitsteken?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 19:50

_10_ schreef:
ikenindi schreef:

Die snap ik even niet... Clown
Welke naam moest je overzetten?? Die van je paard? wilde je een andere sportnaam?
Of die van jezelf?? had je het paard gekocht?

van mezelf Knipoog

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 20:07

@ikenindi, Dus het paard moest op jou naam komen te staan???
Snap alleen niet waarom je het pp dan moest opsturen Bloos

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 20:15

omdat in t paspoort nog de verkeerde eigenaar stond. dan moet ik t opsturen en dat schreven ze het over. maar zoals ik al zei was dan bij de knhs. niet bij kwpn. maar dan nog, t ging even (tijdelijk) over of je een paspoort wel of niet op mocht sturen. ik zei: ik MOEST t zelfs Knipoog

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 20:38

essiesilly schreef:
@ feelsoproud... de keuring is in tweeen gesplitst he ... moet nu vrijdag de 27e al :| haha nou succes doegg

Ja,ik heb de brief ook gehad.Ik heb nogal moeten regelen om vrij te kunnen krijgen de 27 ste.Hoop dat ze zich een beetje aan het tijdschema houden,want ik moet smiddags nog gaan werken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 22:16

ikenindi schreef:
omdat in t paspoort nog de verkeerde eigenaar stond. dan moet ik t opsturen en dat schreven ze het over. maar zoals ik al zei was dan bij de knhs. niet bij kwpn. maar dan nog, t ging even (tijdelijk) over of je een paspoort wel of niet op mocht sturen. ik zei: ik MOEST t zelfs Knipoog

Je hoort een sticker te krijgen die je over de naamstikker van de vorige eigenaar kunt plakken, ik heb dit pas uitgeplozen bij het kwpn.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 14:48

Feelsoproud schreef:
essiesilly schreef:

Ja,ik heb de brief ook gehad.Ik heb nogal moeten regelen om vrij te kunnen krijgen de 27 ste.Hoop dat ze zich een beetje aan het tijdschema houden,want ik moet smiddags nog gaan werken!

oei nou dan moet je idd wel opschieten!! hoelaat moet je dan? ik pas 11.20 dus das mooi Haha!

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 15:57

Ik moet smorgens al,in de 2de groep,om 9u.
Dus normaal gezien kan ik vrij snel terug weg.Dat denk ik toch,je krijgt toch meteen de uitslag,niet?Of moet je daarop wachten?

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 16:07

Aan het einde van de groep waarin je ingedeeld bent, komen alle merries van die groep terug in de ring en moet je rechtsom ! rondstappen. dit owrdt door een ringmeester geregeld dus gewoon hem in de gaten houden.
Om de beurt worden de merries naar voren geroepen, meestal op nummervolgorde en dan volgt een korte toelichting van de jury en wordt meteen gezegd of ze in het stamboek opgenomen wordt, ster wordt of niet opgenomen wordt. Daarna kan het scoreformulier bij het secertariaat ophalen en kan je gaan.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 19:22

hoe moet ik dat trouwens doen aan het einde als je moet stappen mag dan je veulen wel bij je of niet?? anders word het waarschijnlijk... miss paniek hhahah

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 14:39

ZAROLA is STER geworden!!!! joepiiiee en 19 juli de centrale keuring in vechel Haha! wihoee

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 14:40

Gefeliciteerd, en heb je nou een antwoord op je vraag van hierboven??

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 14:45

dank je haha ja Haha! hij mocht er zelfs bij los, en ook aan de hand gewoon mee lopen (voordeel is dat ie netjes mee loopt aan n halster)
alleen als iemand toevallig weet wie daar foto s maakte vandaag hoor ik t graag(in de haast vergeten te kijken)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 15:25

Feelsoproud schreef:
Dus normaal gezien kan ik vrij snel terug weg.Dat denk ik toch,je krijgt toch meteen de uitslag,niet?Of moet je daarop wachten?

ik heb geen belg gezien?! hihi hoe ging het?

ps ik verwacht het niet maar als ze in veghel voorlopig keur word is ze automitisch voorlopig elite :|:|

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 16:21

essiesilly schreef:
Feelsoproud schreef:

ik heb geen belg gezien?! hihi hoe ging het?

ps ik verwacht het niet maar als ze in veghel voorlopig keur word is ze automitisch voorlopig elite :|:|

Ik was aanwezig hoor,smorgens vroeg al.
Was een beetje zoals verwacht,wél stamboekopname,geen ster.65 punten op exterieur,70 op beweging.Voor een 15 jarige zo slecht nog niet,vind ik zelf.
En gegroeid is ze ook:mijn merrie is al jaren 1m62,vandaag opeens 1m65!!Had het veulen op de trailer gelaten en ze was een beetje opgefokt,denk dat de kerel met zen meetstok niet dichterbij durfde komen....zo van ver...mmm....ja....1m65!!
Heb jou merrie ook gezien essiesilly,proficiat hé!Veulentje was ook knap:qua exterieur sprak hij me niet echt aan,maar als ie begint te draven....mooi!!
Uiteindelijk toch een hele dag vrij kunnen nemen dus ben blijven kijken.

www.annemiekeliem.com was degene die foto's nam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 23:38

Die kerel met die meet stok is anders zo bang niet. Knipoog

Maar gefeliciteerd met de resultaten, met sterren zijn ze erg zuinig.

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 16:26

essiesilly gefeliciteerd, ik ben net terug uit Didam, mijn merrie was helaas 2cm te klein anders had ze ook ster geweest

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 19:05

[/quote]

Ik was aanwezig hoor,smorgens vroeg al.
Was een beetje zoals verwacht,wél stamboekopname,geen ster.65 punten op exterieur,70 op beweging.Voor een 15 jarige zo slecht nog niet,vind ik zelf.
En gegroeid is ze ook:mijn merrie is al jaren 1m62,vandaag opeens 1m65!!Had het veulen op de trailer gelaten en ze was een beetje opgefokt,denk dat de kerel met zen meetstok niet dichterbij durfde komen....zo van ver...mmm....ja....1m65!!
Heb jou merrie ook gezien essiesilly,proficiat hé!Veulentje was ook knap:qua exterieur sprak hij me niet echt aan,maar als ie begint te draven....mooi!!
Uiteindelijk toch een hele dag vrij kunnen nemen dus ben blijven kijken.

http://www.annemiekeliem.com was degene die foto's nam.[/quote]

ok! ja had niet ECHT opgelet Bloos beetje druk... maar jammer maar zo slecht nog niet he de punten! wel veel gegroeid! haha mijne niks.. ja die kan idd erg goed draven Haha!hihi ben er ook erg blij mee:)
dank je ik ga de site van haar even in de gaten houden voor de foto s

jammer areke, een extra dik ijzer mis?:D hihi grapje

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 19:07

Ja denk dat ik maar plateauzolen ga halen en dr opnieuw laat meten Tong uitsteken

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:57

Is het de bedoelin dat ik haar zelf opjaag in de ring als ze los mag? Of staan er mensen die dat doen.
Wordt er gebruik gemaakt van zwepen of van rammeldoosjes?

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 17:31

Meestal zijn er aanjagers.

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 08:22

Bij het losbewegen/-springen staan er aanjagers met zwepen.