Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Albert schreef:ja natuurlijk
In de top van de mensport lopen vrij veel paarden met behoorlijk wat Gelders bloed, neem bijv. het span van Boyd Exell.
http://www.boydexell.com
Leonora schreef:Aimee: vooral uit de parcival- en koss-hoek komen paarden, die zonder problemen op hoog niveau kunnen meelopen; bijvoorbeeld Udolein, Victoria, Widor, Wilma, Vasco, Vostella, Vidieni en zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar juist die paarden zijn een beetje de 'jazz-en' onder de Geldersen
Albert schreef:Maar we dwalen nu wel erg ver van de Trakehners af
Aimee schreef:Leonora schreef:Aimee: vooral uit de parcival- en koss-hoek komen paarden, die zonder problemen op hoog niveau kunnen meelopen; bijvoorbeeld Udolein, Victoria, Widor, Wilma, Vasco, Vostella, Vidieni en zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar juist die paarden zijn een beetje de 'jazz-en' onder de Geldersen
Op welk niveau lopen deze paarden dan? Ik zit me nu af te vragen of ik dat ook onder 'hoog niveau' versta![]()
En waar ligt dat dan aan? Omdat het de 'Jazz-en' onder de Geldersen zijn qua karakter, of presteren ze ondanks dat karakter vanwege andere eigenschappen?
Albert schreef:Ik heb het ook over paarden met behoorlijk wat Gelders bloed en daar bedoel ik ook het Gelders tuigpaard bloed mee.
Boyd gebruikt erg veel Fabricius bloed en daarin zit toch een aardig deel Gelders bloed...
Ook Ustinovs moeder was Gelders tuigpaard gefokt (Donau x Maurits x Hidalgo).
Lisa gaat de volgende keer naar Sander, ook een tuigpaard met behoorlijk wat Gelders bloed (Fabricius x Harald x Unitas).
Ook Uromast (Manno x Indiaan x Kroonprins) spreekt me erg aan.
Maar we dwalen nu wel erg ver van de Trakehners af
Aimee schreef:Albert schreef:Maar we dwalen nu wel erg ver van de Trakehners af
Ja, da's waarGelukkig maar, want ik ken Trakehners alleen als stugge trekbokken die niet willen werken en vreselijk te rijden zijn
Mag toch hopen dat mijn Gelderse vos straks fijner is dan dat.
Leonora schreef:Albert schreef:Ik heb het ook over paarden met behoorlijk wat Gelders bloed en daar bedoel ik ook het Gelders tuigpaard bloed mee.
Boyd gebruikt erg veel Fabricius bloed en daarin zit toch een aardig deel Gelders bloed...
Ook Ustinovs moeder was Gelders tuigpaard gefokt (Donau x Maurits x Hidalgo).
Lisa gaat de volgende keer naar Sander, ook een tuigpaard met behoorlijk wat Gelders bloed (Fabricius x Harald x Unitas).
Ook Uromast (Manno x Indiaan x Kroonprins) spreekt me erg aan.
Maar we dwalen nu wel erg ver van de Trakehners af
Fabricius toevoegen is hetzelfde als met rijpaard dekken; hackney levert een stukje kwaliteit in hoofden en fundament en is natuurliijk de volbloed onder de tuigpaarden 8-)
Leonora schreef:net voorbij het brave zit een stukje vechtlust en als je dat voor je kunt laten werken, heb je wereldpaard aan deze dieren, hoog niveau daar bedoel ik dus mee van Z2 tot ZZ-Zwaar (verder durf ik niet te zeggen). Deze dieren zijn nu allemaal nog jong, maar hebben in mijn ogen heel veel potentie
shan schreef:
Albert schreef:Daar heeft Trakehnen al wat op gevonden, een heuse Trakhener veredeler
http://www.trakehneronline.de/shop/trak ... edeler.wmv
Albert schreef:Daar heeft Trakehnen al wat op gevonden, een heuse Trakhener veredeler
http://www.trakehneronline.de/shop/trak ... edeler.wmv
linky schreef:Filmpje niet gezien zeker???![]()
![]()