Trakehner = Gelders, KWPN-taboe

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Aimee

Re: Trakehner = Gelders, KWPN-taboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 20:19

Wanneer werd er goed geld geboden voor Ustinov dan? Als veulen of jong paard op basis van belofte, of toen ie eenmaal onder het zadel was een een fijn paard bleek?

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 20:30

Zowel als veulen als als volwassen paard (zelfs nog toen hij met een gebroken neus op de kliniek stond).
Als jong dier stond hij niet thuis maar in de opfok.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 20:34

Maar werd geboden op basis van papier of omdat het een fijn paard was? Volgens mij was dat echt wel een paard waar het Gelderse type vanaf te zien was en niet direct een Duitser.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 20:44

Omdat het een leuk paard was, er is altijd eerst gevraagd of hij te koop was en dan pas naar het papier.
Vooral in de mensport was er veel belangstelling, het was zeker een potentieel WK paard.
Papier van een ruin is sowieso totaal niet interessant Haha!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 20:47

Aha... dus als je net zo'n fijn paard kunt fokken met een volledig Gelders papier, is het dier net zo verkoopbaar?

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 20:52

ja natuurlijk Ja
In de top van de mensport lopen vrij veel paarden met behoorlijk wat Gelders bloed, neem bijv. het span van Boyd Exell.
Afbeelding
www.boydexell.com

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 20:54

Vingers aflikken

Lijkt me dus een mooi fokdoel Haha!

Leonora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 21:23

Albert schreef:
ja natuurlijk Ja
In de top van de mensport lopen vrij veel paarden met behoorlijk wat Gelders bloed, neem bijv. het span van Boyd Exell.
Afbeelding
http://www.boydexell.com

afgelopen zomer heb ik met over zijn span gepraat en toen kwam naar voren dat het voornamelijk tuigpaardenbloed was wat er in zat, over Gelders was hij niet zo heel positief en dat hoor ik bij meerdere sportpaardenmensen, ze missen de 'ausdauer', een scheut volbloed in de fokkerij wordt momenteel daarom erg gepropageerd, misschien was de F1 wel de perfectie combinatie Pling

Van Ustinov snap ik dat, vond het een heel stoer paard zo op de foto!
dus nu maar duimen dat ons Jazz-je ook gezond blijft en er zo uit ziet Haha!

Aimee: vooral uit de parcival- en koss-hoek komen paarden, die zonder problemen op hoog niveau kunnen meelopen; bijvoorbeeld Udolein, Victoria, Widor, Wilma, Vasco, Vostella, Vidieni en zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar juist die paarden zijn een beetje de 'jazz-en' onder de Geldersen Haha!

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 21:41

Ik heb het ook over paarden met behoorlijk wat Gelders bloed en daar bedoel ik ook het Gelders tuigpaard bloed mee.
Boyd gebruikt erg veel Fabricius bloed en daarin zit toch een aardig deel Gelders bloed...
Ook Ustinovs moeder was Gelders tuigpaard gefokt (Donau x Maurits x Hidalgo).
Lisa gaat de volgende keer naar Sander, ook een tuigpaard met behoorlijk wat Gelders bloed (Fabricius x Harald x Unitas).
Ook Uromast (Manno x Indiaan x Kroonprins) spreekt me erg aan.
Maar we dwalen nu wel erg ver van de Trakehners af Haha!
Laatst bijgewerkt door Albert op 08-12-07 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 21:47

Leonora schreef:
Aimee: vooral uit de parcival- en koss-hoek komen paarden, die zonder problemen op hoog niveau kunnen meelopen; bijvoorbeeld Udolein, Victoria, Widor, Wilma, Vasco, Vostella, Vidieni en zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar juist die paarden zijn een beetje de 'jazz-en' onder de Geldersen Haha!

Op welk niveau lopen deze paarden dan? Ik zit me nu af te vragen of ik dat ook onder 'hoog niveau' versta Bloos
En waar ligt dat dan aan? Omdat het de 'Jazz-en' onder de Geldersen zijn qua karakter, of presteren ze ondanks dat karakter vanwege andere eigenschappen?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 21:58

Albert schreef:

Ja, da's waar Haha! Gelukkig maar, want ik ken Trakehners alleen als stugge trekbokken die niet willen werken en vreselijk te rijden zijn Bloos Mag toch hopen dat mijn Gelderse vos straks fijner is dan dat.

Leonora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 22:13

Aimee schreef:
Leonora schreef:

Op welk niveau lopen deze paarden dan? Ik zit me nu af te vragen of ik dat ook onder 'hoog niveau' versta Bloos
En waar ligt dat dan aan? Omdat het de 'Jazz-en' onder de Geldersen zijn qua karakter, of presteren ze ondanks dat karakter vanwege andere eigenschappen?

net voorbij het brave zit een stukje vechtlust en als je dat voor je kunt laten werken, heb je wereldpaard aan deze dieren, hoog niveau daar bedoel ik dus mee van Z2 tot ZZ-Zwaar (verder durf ik niet te zeggen). Deze dieren zijn nu allemaal nog jong, maar hebben in mijn ogen heel veel potentie Pling

Leonora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 22:14

Albert schreef:
Ik heb het ook over paarden met behoorlijk wat Gelders bloed en daar bedoel ik ook het Gelders tuigpaard bloed mee.
Boyd gebruikt erg veel Fabricius bloed en daarin zit toch een aardig deel Gelders bloed...
Lisa gaat de volgende keer naar Sander, ook een tuigpaard met behoorlijk wat Gelders bloed (Fabricius x Harald x Unitas).

Fabricius toevoegen is hetzelfde als met rijpaard dekken; hackney levert een stukje kwaliteit in hoofden en fundament en is natuurliijk de volbloed onder de tuigpaarden Cool

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 22:15

Aimee schreef:
Albert schreef:

Ja, da's waar Haha! Gelukkig maar, want ik ken Trakehners alleen als stugge trekbokken die niet willen werken en vreselijk te rijden zijn Bloos Mag toch hopen dat mijn Gelderse vos straks fijner is dan dat.

Bloos!

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 22:16

Leonora schreef:
Albert schreef:

Fabricius toevoegen is hetzelfde als met rijpaard dekken; hackney levert een stukje kwaliteit in hoofden en fundament en is natuurliijk de volbloed onder de tuigpaarden 8-)

Ja

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 22:19

Leonora schreef:
net voorbij het brave zit een stukje vechtlust en als je dat voor je kunt laten werken, heb je wereldpaard aan deze dieren, hoog niveau daar bedoel ik dus mee van Z2 tot ZZ-Zwaar (verder durf ik niet te zeggen). Deze dieren zijn nu allemaal nog jong, maar hebben in mijn ogen heel veel potentie Pling

Okee, potentie is wel wat anders dan daadwerkelijke prestatie Bloos
Maar om over braaf en vechtlust door te gaan. Zoek eens op de berichten van bokker Vido. Ze rijdt Grand prix met het oerend brave paard dat ze ooit kocht omdat hij zo braaf was en wel een fijne M-proef zou moeten kunnen lopen. Het karakter bracht hen echter verder, terwijl het dier ook zo met gehandicapten zou kunnen lopen. Hij is ook snel te maken, zonder dat de werkwilligheid verloren gaat. Dáár gaat het volgens mij om.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 22:22

shan schreef:
Bloos!

Wat? Haha!
Te recht voor z'n raap?
Onder alle Trak's die ik gereden heb, was precies één fijne. Tenminste... ik kon daar fijn mee sturen, had er een ontzettende klik mee. Ondanks het steigeren en gruwelijk stugge mond Clown Dat waren wel redenen dat anderen al dan niet vrijwillig afstapten.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 09:39

Leonora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 11:55

albert, wat is de complete afstamming van jullie, nieuwe duitse paard?
aimee, ik heb het inderdaad over potentie, want helaas blijft het bij sommige paarden zo, omdat het paard het waarschijnlijk wel kan maar de ruiter niet. Heb ooit een Zep (let op: ook al een scheut rijpaardbloed!) uit een Satelliet-moeder gezien. Een absoluut droompaard, waarvan Ardiaan Hamoen zelfs zei dat het een topper was en dat het zonde was, dat hij bij zo'n ruiter stond! Dat wil overigens niet zeggen dat het paard niet beter af was, dat is weer eenheel andere discussie!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 13:54

Albert schreef:
Daar heeft Trakehnen al wat op gevonden, een heuse Trakhener veredeler Ja
http://www.trakehneronline.de/shop/trak ... edeler.wmv

Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!
Dat kunnen die Trakkies wel hebben Vork

Leonora: okee, potentie komt alleen tot uiting in prestatie als de ruiter eveneens in staat is te presteren.
Ligt daar niet ook een 'probleem'? Iedereen kan nog zo beweren dat Geldersen veel sportpotentie hebben, als dat er niet uitgereden wordt, blijven de Geldersen zitten met het bordje 'lomp recreatiepaard'.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 18:25

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 18:40

Kunnen ze hier ook goed gebruiken op al die Jazz- en Gribaldi kikkers.................... ROFL ROFL ROFL

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 18:42

Gribaldi IS een Trakehner.

Maar zoals al eerder door iemand gemeld, voor die kikkers wordt steeds meer gekozen ivm met de knikkers

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 18:50

Filmpje niet gezien zeker??? Haha! ROFL Haha!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 18:52

linky schreef:
Filmpje niet gezien zeker??? Haha! ROFL Haha!

Jawel filmpje wel gezien, alleen de omschrijving van paarden die jij niet ziet zitten pareer ik even.