Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
misterA schreef:Van de ruim 20 monsters is er bij 1 een lintwormeitje gevonden.
Verder waren alle paarden schoon.
[***] schreef:Ik meende dat alleen mestonderzoek bij lange na niet betrouwbaar is. Als er op dat moment toevallig geen wormeitjes in de mest zitten zegt dat niet alles over de daadwerkelijke besmetting, ingekapselde stadia e.d. De GD heeft er een dubbele test voor, samen met bloedonderzoek.
sarabande schreef:Nog nieuws over de dames????
sarabande schreef:Schitterend resultaat, selektie heeft toch zijn nut weer bewezen.

Een topic beginnen, waarvan je de eerste PROK-uitslag op voorhand weet.
CGJ1 schreef:Zo kan ik het ook....Een topic beginnen, waarvan je de eerste PROK-uitslag op voorhand weet.
CGJ12 schreef:sarabande schreef:Schitterend resultaat, selektie heeft toch zijn nut weer bewezen.
Dat bekijk ik lichtelijk met argus-ogen........
De eerste posting was op 15-11.
Dat de PROK uitslagen nu defintief goed blijken, is dan geen verassing meer.
De opnamen zijn dan een paar weken geleden al gemaakt........ En dan weet je al voor 95% zeker hoe de definitieve uitslag is.
Zo kan ik het ook....Een topic beginnen, waarvan je de eerste PROK-uitslag op voorhand weet.
Om te bepalen of het "Algehele fokkers PROK-resultaat zo goed is, wil ik eerst graag weten hoeveel merries ter PROK zijn aangeboden (zonder dat ze eerst elders zijn bekeken aan de binnenzijde).
Ik ga óók geen PROK-foto's naar het KWPN sturen als Edigit (of wie de foto's ook maar maakt) al zegt dat het geen zin heeft........
(En nu niet gelijk allemaal happen en afblaffen a.u.b.)
en je hapte toch
Als hij het topic vanaf het begin had gelezen dan had hij ook kunnen lezen dat ze net fris uit de opfok waren gekomen.
misterA schreef:Daarvoor heb ik 2 dressuur-gefokte merries uitgekozen waarvan ik denk, dat ze een afspiegeling zijn van het gemiddelde van de kwpn-populatie.
Het zijn:
Anky, de bruine merrie, de afstamming is Krack C x Partout x Ferro x Blanc Rivage xx
Ze komt uit de Utopia stam van Fikse, haar moeder is ster, prok en NMK-merrie en M1 dressuur.
Anky, what s in a name, meet op dit moment 1.66 m. en is geboren 12 april 2005.
Astrid, de donkerbruine merrie, haar afstamming is OO Seven x Metall x Farrington x Roemer.
Ze stamt uit de Rita-stam, waaruit ook de goedgekeurde hengsten Mooiman en Wesley komen.
Haar moeder is een ster- en eptm merrie.
Ze meet nu 1.64 m. en is geboren op 1 juni 2005.
misterA schreef:De moeders kunnen toen ook te hoog beoordeeld zijn, of de fokkerijinzichten zijn veranderd.
OF IK HEB DE VERKEERDE HENGSTENKEUZE GEMAAKT.![]()
M.a.w., het is helemaal geen gelopen race.