Zwart ....beter dan vos ????

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Espoir_

Re: Zwart ....beter dan vos ????

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 19:43

Ik heb toch liever een goed bewegende vos dan een zwarte krabbelaar! Maar persoonlijk vind ik zwart wel een stuk mooier, alhoewel er ook genoeg mooie vossen tussen lopen.

007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 20:55

@ sammie of wie het ook zei... ja maar hij heeft daar toch wel gelijk in!

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 19:02

[***] schreef:
Salinero is ook vaalzwart, zwartbruin, hoe je het noemen wilt. Verschrikkelijke kleur, doe mij maar een gitzwarte en anders liever een vos.

Oewh wat heb ik toch een prachtige zwartbruine Cool

letsgoko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 23:30

Een vaalzwarte is niet direct mooi, een zwartbruine kopersnuit juist heel mooi. Je moet echter wel weten wat wat is.

Yrrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 23:44

Mijn favoriete kleur op volgorde van voorkeur (dan laat ik de kwaliteit van het paard even buiten beschouwing):
1. Goudvos
2. Bruin (niet te donker)
3. En ja ... zwart Haha!

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 17:15

EdskoTakens schreef:
Een vaalzwarte is niet direct mooi, een zwartbruine kopersnuit juist heel mooi. Je moet echter wel weten wat wat is.

Op papier staat toch echt 'zwartbruin' , dus weet het van de mijne in iedergeval zeker Knipoog

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 17:27

Veulencontroleurs maken ook fouten Clown

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 17:41

Kaitlin schreef:
EdskoTakens schreef:

Op papier staat toch echt 'zwartbruin' , dus weet het van de mijne in iedergeval zeker Knipoog

Bij mij staat er ook Zwartbruin op dus da klopt ook wel Haha!
Ergens heeft zelfs een keer gestaan bij mij zwartbruin/zwart Tong uitsteken

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 17:51

Sammie schreef:

ogjee, gaan we het zo ver zoeken, haha Vork

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 17:59

Kaitlin schreef:
Sammie schreef:

Nee, Sammie heeft gelijk er worden wel fouten gemaakt door veulencontroleurs (schetsers)
soms door slordigheid (bij een paard van mezelf een keer gebeurd) en soms omdat het heel moeilijk te zien is wat voor kleur een veulen uiteindelijk zal krijgen.
dit wil natuurlijk niet zeggen dat ze het bij jouw paard fout hadden.

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 18:03

Het zou best kunnen dat er op vosveulens minder gereageerd wordt. Maar toch lijkt het me wel een beetje onwaarschijnlijk. Veulens zijn zowiezo altijd kei schattig en het kan inderdaad ook wel aan de titel liggen.
Persoonlijk houdt ik ook helemaal niet van vossen. (al ware de meeste ponys van mij wel een vos) Maar ik kan niet zeggen dat ik dan niet op een toppic reageer of er minder op reageer. Maar persoonlijk zie ik het liefst zo donker mogelijke paarden.

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 18:06

Owja en zwartbruin, of zwart ofzo op het papier staan wil nog niet alles zeggen. Ik heb namelijk een gitzwarte pony gehad die zwartbruin op papier stond. En mijn jaarling is onderhand meer bruin als zwart en die staat als zwart op papier

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 18:13

shan schreef:
ksb schreef:

Nee, Sammie heeft gelijk er worden wel fouten gemaakt door veulencontroleurs (schetsers)
soms door slordigheid (bij een paard van mezelf een keer gebeurd) en soms omdat het heel moeilijk te zien is wat voor kleur een veulen uiteindelijk zal krijgen.
dit wil natuurlijk niet zeggen dat ze het bij jouw paard fout hadden.

Nee geloof ik! Mijn argument was meer ironisch bedoelt! Knipoog

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 18:00

ik heb nog nooit een zwart paard gehad Lachen Alleen vossen, schimmels, bruinen en bonten Haha! Niet dat ik zwarte paarden lelijk vind, maar val eerder op het karakter en uitstraling als op de kleur..

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 18:11

Waarschijnlijk hebben toch nog veel mensen last van het Black Beauty syndroom uit hun jeugd Clown

Ik heb zelf overigens een hele rode vos Kwpn en en hele gouden Haflinger.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 18:21

toen ik nog jong was had ik daar inderdaad ook last van Nagelbijten / Gniffelen Wilde persé een pony die leek op Black Beauty en kwam thuis met een vos Haha!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 21:14

Afgelopen zaterdag was ik op de CK van Noordholland. En ik heb er speciaal opgelet omdat ik zelf in het bezit ben van een vosveulen en een vosjaarling, maar er waren megaveel vossen.
De conclusie kan dus zeker nog niet getrokken worden dat een vos exclusief is. Het zit wel degelijk nog in onze fokkerij.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 00:00

Gelukkig maar.

Flurry

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 01:44

Misschien is het Vos...beter dan Zwart??? ze zijn er sprakeloos van Clown daarom reageren ze niet! Haha!

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 01:52

Mijn penny droom was geen zwarte...
Dat was een Goud/rood vos met 4 witte benen en een bles..

Nu ... jaren later nadat mijn 1e een bruine, 2e een bruine en 3 een Gouden Haflinger is...
Is de 4e een mooie vos met 4 witte benen en een bles geworden Haha!

En nee ik heb hem niet om de kleur gekocht.. puur om hoe hij was Haha!

Maar toch ook wel een beetje om de kleur Haha!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 01:55

EdskoTakens schreef:

Ik ben dus in het bezit van een kopersnoet!! *trots*

Haha..mijn eerste pony was bruin, mijn 2de was Roan, mijn 3de (die heb ik nog) is ook bruin, mijn 4de was "koffievos" schimmel en toen kwam mijn kopersnoet en ik heb nu nog een twenter op de wei staan die heel donkerbruin is!

Ik moet wel zeggen toen ik een paar jaar geleden voor het eerst met mijn kopersnoet op wedstrijd ging ikk nog opviel.. toen liepen er nog zoveel vossen rond.
En als ik nu op wedstrijd ga val ik echt niet meer op tussen al die bruintjes en zwartjes..
Nu valt mijn vriendin op met haar vos met 4 witte hoge benen en grote bles en een witte streep op de buik!

_Nestor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 10:57

Ik moet eerlijk toegeven dat ik zwarte paarden erg mooi vind!
Dan kunnen vossen ook mooi zijn, maar zwart heeft voor mij iets speciaals!
Maar ja je kan op donkere jongens vallen maar ook op een blonde jongen..
Is toch gewoon smaakverschil??

bbje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 09:43

Zal ik heel eerlijk zijn. Ik zei ook altijd: "Voor mij geen vos en geen merrie". Ik heb heel lang een donker bruine ruin gehad, ik was stapel op het beestje. Het was voor mij echt een droom paardje. Hij was alleen wat klein, maar voor de rest een echte schoonheid. Zo zag mijn droom paard er dus uit heel donker bruin. Echter toen hij overleed, wilde ik eerst geen ander paard meer. Uiteindelijk toch weer opzoek gegaan. Vooral gekeken naar donker bruine ruinen of zwarte paarden. Ik vond ze allemaal niets. Op een gegeven moment hoorde ik over mijn huidige merrie. Ik dacht: "dat kan niets zijn een merrie en dan ook nog eens een vos met veel wit. Afschuwelijk" dacht ik. Toch zei er iets in me dat ik moest gaan kijken. Ik heb dit gedaan en ik was meteen verkocht wat een lief hoofdje zat er op en ze kon ook nog eens mooi lopen! De aftekeningen vond ik juist geweldig mooi. Zo apart dat zag je bijna nooit. Mijn beeld dat een paard donker bruin moest zijn is helemaal weer bijgesteld.

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 18:05

Was vanmorgen op de veulenkeuring van het Zuidenveld en wie waren kampioen bij zowel de dressuur als de springveulens? De Sydney veulens! Sydney zelf is schimmel en geeft veel schimmels, vossen of schimmels als vos geboren. Die waren veelvuldig te zien dus vandaag, omdat hij hier in de buurt staat en hij scoort goed. Goede paarden hebben hier dus een vos of schimmelkleurtje!

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 18:06

Brennie schreef:
Was vanmorgen op de veulenkeuring van het Zuidenveld en wie waren kampioen bij zowel de dressuur als de springveulens? De Sydney veulens! Sydney zelf is schimmel en geeft veel schimmels, vossen of schimmels als vos geboren. Die waren veelvuldig te zien dus vandaag, omdat hij hier in de buurt staat en hij scoort goed. Goede paarden hebben hier dus een vos of schimmelkleurtje!

Dan heb ik een goed paard. Haha!