Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Lovely schreef:Back on topic: dat niet iedereen een topper wil is waar, maar het is even de vraag of je je fokkerij daarop moet afstemmen?
phoenix4ever schreef:er verdwijnen ook toppers naar de slager hoor.
tuurlijk probeer je een goed paard te fokken. zou debiel zijn als je een slecht paard zou willen fokken toch.
ik heb het idee dat missouri dus een goede merrie heeft voor de fok. he plaats een foto wij willen haar ook zien
Troef schreef:Citaat:er zijn niet alleen sport, en fok paarden op de wereld. Er moeten ook basispaarden en recreatiepaarden zijn!! En ook die worden gefokt!
Die laatste(basispaarden en recreatiepaarden ) komen vanzelf als je met de eerste fokt (sport en fokpaarden)
Troef schreef:Citaat:er zijn niet alleen sport, en fok paarden op de wereld. Er moeten ook basispaarden en recreatiepaarden zijn!! En ook die worden gefokt!
Die laatste(basispaarden en recreatiepaarden ) komen vanzelf als je met de eerste fokt (sport en fokpaarden)
phoenix4ever schreef:Mijn exel is een topper. Klink arro, maar het is waar. Ze zou voor 25 duizend naar spanje gaan, maar kreeg toen het ongeluk met haar oog.
GribaldiFAN schreef:Het is niet zo dat de beste sportpaarden uit de beste keuringsmerries komen met de beste papieren.
Juist doordat er ook met mindere merries zoveel gedekt wordt kan er wel eens een hele goede uitkomen!
Wouter24"]
[quote="phoenix4ever schreef:Mijn exel is een topper. Klink arro, maar het is waar. Ze zou voor 25 duizend naar spanje gaan, maar kreeg toen het ongeluk met haar oog.
Ilindra"]
[quote="Wouter24 schreef:voor dat geld kom ik me bed niet uit hoor...![]()
Citaat:maar dan moet je niet gaan denken dat je allemaal de nieuwe Krack C kunt fokken.
Fred vlaar dekt al sinds de geboorte van Krack, met flemmingh op de moeder van Krack, maar er is er nog geen eentje geboren die minimaal zo apart is als Krack....
Fokken is gokken, en een topper word niet voor heel veel geld gekocht, die worden ontdekt en als ze mazzel hebben komen ze in goede handen.
Citaat:Geplaatst: 28-09-02 21:09 Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
Ik zoek een afstamming rechtstreeks van Lucky-boy,moet vos zijn.
En daar zit het verhaal.Ontstaan bij wijlen Mario Pompen.
En dit was een tijd lang de vervanger van Lucky-Boy
[FA] Linards
Men dekte in die tijd nog natuurlijk.
En om Lucky Boy werd veel gevraagd.
En hier selekteerde de hengstenhouder.
Kwam er een klant met een merrie met goede bloedlijnen
predikaten in haar pedigree dan werd het Lucky Boy.
Was het iemand met zo'n schijtmerrie,omschreven in een andere topic,dan werd het Linards.
Waarom?
Net als met somige andere hengsten was ook LB zeer populair.
Maar hij kon die dekkingen niet allemaal af. En kreeg dan s'nachts hulp van zijn maatje LINARDS.
En Linards was een ANGLO-ARAB die ook veel bloed doorgaf.
[quote="Ilindra"][quote="Wouter24 schreef:voor dat geld kom ik me bed niet uit hoor...![]()