Maestro

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

arie53

Re: Maestro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 22:35

En daar ging het om.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 07:33

arie53 schreef:
En daar ging het om.

Denken jullie dat deze hengst nu misschien meer zal gaan dekken omdat contango overleden is ?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 09:37

Mansolein schreef:
Denken jullie dat deze hengst nu misschien meer zal gaan dekken omdat contango overleden is ?

Het overlijden van Contango maakt in Nederland geen verschil. De Dalhoeve roept al jaren dat ze nog sperma hebben terwijl ze dat ook al jaren niet mogen invoeren, dus dat blijft hetzelfde.

Wellicht dat men iets voorzichtiger met zijn kinderen omgaat. Deze hengst zou eventueel goed op de wat te sensibele dressuurtypes kunnen passen, maar ja dat is afwachten en de doorgewinterde fokkers zullen toch eerst veulens van hem willen zien, met name in verband met de bovenlijn.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 09:53

Mansolein schreef:

Ik denk dat Nederland zowiezo op een Contango zoon zat te wachten.
We hebben natuurlijk Citango wel maar het is altiijd afwachten hoe de nakomelingen zich ontwikkelen.

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 18:53

Tolstoj schreef:
Ik denk dat Nederland zowiezo op een Contango zoon zat te wachten.
We hebben natuurlijk Citango wel maar het is altiijd afwachten hoe de nakomelingen zich ontwikkelen.

Contango en Houston lijken wat dat betreft wel wat op elkaar, het KWPN was blijkbaar bang om daar toch nog wat van te missen (zo lijkt het althans).
Van citango zijn wel nakomelingen http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 5841752504 hoe ze het later gaan doen is altijd de vraag. Hij heeft nog niet veel gedekt meen ik en ik denk ook niet dat het door de dood van z'n pappa toe zal nemen.

Citango staat voor dit jaar op mijn lijstje, nu nog ff wachten tot de merrie hengstig is en dan duimen maar. De keus tussen Maestro en Citango wordt wat mij betreft gemaakt door de pedigree, de al aanwezige veulens van Citango en de stokmaat in de moederlijn.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 09:20

ART_UMA schreef:
Contango en Houston lijken wat dat betreft wel wat op elkaar, het KWPN was blijkbaar bang om daar toch nog wat van te missen (zo lijkt het althans).
Van citango zijn wel nakomelingen http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 5841752504 hoe ze het later gaan doen is altijd de vraag. Hij heeft nog niet veel gedekt meen ik en ik denk ook niet dat het door de dood van z'n pappa toe zal nemen.

Citango staat voor dit jaar op mijn lijstje, nu nog ff wachten tot de merrie hengstig is en dan duimen maar. De keus tussen Maestro en Citango wordt wat mij betreft gemaakt door de pedigree, de al aanwezige veulens van Citango en de stokmaat in de moederlijn.

Hmmm dat zijn aansprekende veulens.

Waarom zou men niet zoveel dekken met Citango? Hij heeft de "goede" kleur en een moderner type als zijn vader. En zou Maestro dan wel meer gaan dekken? Ik vind hem mooi, maar ik hou dan ook van een klassieker type.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 09:30

citango modern type?? Nou dat ben ik niet met je eens hoor. Hij heeft imo ook merries met bloed nodig. Verder denk ik dat ze 'm vooral laten staan vanwege z'n toch niet al te beste achterbeen en kort voorbeen.

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 11:07

daar zie je dan toch maar weer dat het gaat om de vererving. De veulens van citango hebben een best achterbeen gebruik en wat mij betreft een algehele goeie manier van bewegen. Ik zou `m alleen niet gebruiken op een merrie die al een sabelachtig achterbeen heeft.
Het lijkt me duidelijk dat je bij een hengst als citango maar ook Maestro niet moet aankloppen als je op zoek bent naar verfijning.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 11:43

Sammie schreef:
citango modern type?? Nou dat ben ik niet met je eens hoor. Hij heeft imo ook merries met bloed nodig. Verder denk ik dat ze 'm vooral laten staan vanwege z'n toch niet al te beste achterbeen en kort voorbeen.

Ik vind hem iets chiquer dan Contango zelf Bloos maar ben inderdaad geen kenner.

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 17:38

Sammie schreef:
vanwege z'n toch niet al te beste achterbeen

hier een stukje uit het verrichtingsverslag:
De stap is zuiver en is goed van ruimte. De draf is goed van ruimte, tactvol en gedragen. Het achterbeen wordt goed gebogen en treedt goed onder. De galop is goed van ruimte, heeft veel afdruk en is gedragen.

Dat gekoppeld aan een stukje uit het afstammelingenonderzoek:
De veulens bewegen met veel houding, souplesse en een goed achterbeengebruik.

maakt je opmerking over het achterbeen wel wat erg tweifelachtig om niet te zeggen onzin

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 17:45

Sammie schreef:

Dan heb jij hem zeker al een tijdje niet meer bekeken.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 19:40

Goed gezien MissHiss. Hij heeft een prima voorbeen. Zijn hals is een beetje kort en typisch Jazz met wat weinig nek. Het achterbeen is wat lang en staat iets achter de massa. De romp zou naar de voorbenen toe meer opwaarts mogen verlopen. Maar qua dressuurhengst staan er heul veul mindere.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 21:32

MissHIS schreef:
Dan heb jij hem zeker al een tijdje niet meer bekeken.
Waar doel je precies op?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 21:36

sarabande schreef:
Mansolein schreef:

Het overlijden van Contango maakt in Nederland geen verschil. De Dalhoeve roept al jaren dat ze nog sperma hebben terwijl ze dat ook al jaren niet mogen invoeren, dus dat blijft hetzelfde.

Wellicht dat men iets voorzichtiger met zijn kinderen omgaat. Deze hengst zou eventueel goed op de wat te sensibele dressuurtypes kunnen passen, maar ja dat is afwachten en de doorgewinterde fokkers zullen toch eerst veulens van hem willen zien, met name in verband met de bovenlijn.

Er is ook nog sperma van Contango bij de Dalhoeve alleen geeft Nol het niet voor iedere merrie. Achterliggende gedachte daarvan is dat hij de regel heeft dat een hengst veulen voor de helft van hem is.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 22:03

Sammie schreef:
Waar doel je precies op?

Dat jij hem beslist niet modern vind.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 12:14

Met modern zijn, schiet een paard niet zoveel mee op. Met evenwichtig gebouwd zijn, kunnen paard en ruiter veel beter mee uit de voeten.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 13:07

Dan moet Citango maar blij zijn dat ik hem niet modern vind Nagelbijten / Gniffelen Clown

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 01:15

ga gewoon kijken bij maestro, ik heb nog nooit zo,n super lux paard gezien, hij lijkt totaal niet op de foto,s of filmpjes die rondgaan.Ook geen lang achter been. wel korter voorbeen.En citango heeft eigenlijk niets weg van zijn vader. Heb je de hamlet x contango gezien bij de eerste pagina , dat is contango. Zijn vader is dan wel hamlet maar de uitstraling , karakter en werklust is helemaal contango, dit paard hadden ze toen op de keuring een 2e premie gegeven omdat ze hem ouderwets vonden, paard loopt nu in amerika de sterren
uit de hemel , en dat zoeken we in een paard voor de sport, niet van die poppetjes die braaf hun ding doen, en hoge punten scooren op keuringen, werkers moeten we hebben , en daar is nu contango bloed voor nodig.

nu ben ik wel erg bevooroordeeld , maar ik spreek uit ervaring.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 08:26

Dat klopt mijn Contango noemen we ook altijd een bouwvakker, zo mooi als ze is.
Ze wil altijd werken, je gaat er op zitten en ze is direkt bij de les. Al wordt ze maanden niet gereden (in het verleden) ja kan haar altijd oppakken.
Heerlijk karakter, schrikt nergens voor, steigert niet rent niet weg, is alleen wel in iedere wei direkt de baas.
Grootvader is Chronos en ook die gaf hele meewerkende paarden, dus dat zit er dubbel in.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 11:40

Citaat:
Heb je de hamlet x contango gezien bij de eerste pagina , dat is contango.

Voor de volledigheid pagina 2.

Citaat:
dit paard hadden ze toen op de keuring een 2e premie gegeven omdat ze hem ouderwets vonden

Als men denkt dat dressuurpaarden anders elkaar moeten zitten, kan ouderwets nooit goed zijn. Het vervelende is echter dat wat men als ouderwets betiteld het veel beter in de dressuur doet dan anders.
Merkwaardig genoeg blijft men over de ruggen de fokkers het anders als het ultieme fokdoel profileren.

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 12:05

precies, dus geef mij maar een hengst die niet moeders mooiste is , maar waarvan je wel weet dat ze het doen, we hebben nu uit een hamlet merry een lingh gefokt, iedereen heeft lingh de grond ingetrapt van wegen zijn lelijke veulens, wij hebben er nu 1 staan , die is echt apart, en zo zullen er best meer van zijn, paarden met sterke karakters, die daardoor ook hoog komen in de sport en tevens hun nakomelingen, komen straks vanzelf wel bovendrijven.En je ziet bij het kwpn dat ook zij er nu van terugkomen om paarden enkel vanaf een papiertje goed te keuren, prestatie in de sport wordt steeds belangrijker. Hoeveel paarden die super los bewegen vallen er door de mand als ze onder het zadel komen, voorlopig zijn er weer een handvol uit ermelo naar huis gestuurd .

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 14:51

meredith schreef:
precies, dus geef mij maar een hengst die niet moeders mooiste is , maar waarvan je wel weet dat ze het doen, we hebben nu uit een hamlet merry een lingh gefokt, iedereen heeft lingh de grond ingetrapt van wegen zijn lelijke veulens, wij hebben er nu 1 staan , die is echt apart, en zo zullen er best meer van zijn, paarden met sterke karakters, die daardoor ook hoog komen in de sport en tevens hun nakomelingen, komen straks vanzelf wel bovendrijven.

Plaats hier maar even zijn stamboeknummer .........
Dan kan ik over een jaar of zeven even checken of je gelijk gekregen hebt....... Ja

De meeste eigenaren vinden hun eigen veulen namelijk een aparte (net als met hun eigen kinderen overigens) Knipoog

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 10:27

Melissa Wortman
Breeding Manager
Hassler Dressage, LLC

daar kun je hem volgen

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 13:21

over 10 maanden een maestro veulen!!!! in 1x drachtig
ik hoop dat ik alle negatievelingen volgend jaar een schitterend veulen kan laten zien

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 13:23

meredith schreef:
Melissa Wortman
Breeding Manager
Hassler Dressage, LLC

daar kun je hem volgen

Afbeelding