Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
arie53 schreef:En daar ging het om.
Mansolein schreef:Denken jullie dat deze hengst nu misschien meer zal gaan dekken omdat contango overleden is ?
Mansolein schreef:Denken jullie dat deze hengst nu misschien meer zal gaan dekken omdat contango overleden is ?
Tolstoj schreef:Ik denk dat Nederland zowiezo op een Contango zoon zat te wachten.
We hebben natuurlijk Citango wel maar het is altiijd afwachten hoe de nakomelingen zich ontwikkelen.
ART_UMA schreef:Contango en Houston lijken wat dat betreft wel wat op elkaar, het KWPN was blijkbaar bang om daar toch nog wat van te missen (zo lijkt het althans).
Van citango zijn wel nakomelingen http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 5841752504 hoe ze het later gaan doen is altijd de vraag. Hij heeft nog niet veel gedekt meen ik en ik denk ook niet dat het door de dood van z'n pappa toe zal nemen.
Citango staat voor dit jaar op mijn lijstje, nu nog ff wachten tot de merrie hengstig is en dan duimen maar. De keus tussen Maestro en Citango wordt wat mij betreft gemaakt door de pedigree, de al aanwezige veulens van Citango en de stokmaat in de moederlijn.
Sammie schreef:citango modern type?? Nou dat ben ik niet met je eens hoor. Hij heeft imo ook merries met bloed nodig. Verder denk ik dat ze 'm vooral laten staan vanwege z'n toch niet al te beste achterbeen en kort voorbeen.
Sammie schreef:vanwege z'n toch niet al te beste achterbeen
Sammie schreef:citango modern type?? Nou dat ben ik niet met je eens hoor. Hij heeft imo ook merries met bloed nodig. Verder denk ik dat ze 'm vooral laten staan vanwege z'n toch niet al te beste achterbeen en kort voorbeen.
MissHIS schreef:Waar doel je precies op?Dan heb jij hem zeker al een tijdje niet meer bekeken.
sarabande schreef:Mansolein schreef:Denken jullie dat deze hengst nu misschien meer zal gaan dekken omdat contango overleden is ?
Het overlijden van Contango maakt in Nederland geen verschil. De Dalhoeve roept al jaren dat ze nog sperma hebben terwijl ze dat ook al jaren niet mogen invoeren, dus dat blijft hetzelfde.
Wellicht dat men iets voorzichtiger met zijn kinderen omgaat. Deze hengst zou eventueel goed op de wat te sensibele dressuurtypes kunnen passen, maar ja dat is afwachten en de doorgewinterde fokkers zullen toch eerst veulens van hem willen zien, met name in verband met de bovenlijn.
Sammie schreef:Waar doel je precies op?
Citaat:Heb je de hamlet x contango gezien bij de eerste pagina , dat is contango.
Citaat:dit paard hadden ze toen op de keuring een 2e premie gegeven omdat ze hem ouderwets vonden
meredith schreef:precies, dus geef mij maar een hengst die niet moeders mooiste is , maar waarvan je wel weet dat ze het doen, we hebben nu uit een hamlet merry een lingh gefokt, iedereen heeft lingh de grond ingetrapt van wegen zijn lelijke veulens, wij hebben er nu 1 staan , die is echt apart, en zo zullen er best meer van zijn, paarden met sterke karakters, die daardoor ook hoog komen in de sport en tevens hun nakomelingen, komen straks vanzelf wel bovendrijven.
meredith schreef:Melissa Wortman
Breeding Manager
Hassler Dressage, LLC
daar kun je hem volgen