Verrichtingsonderzoek van start!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Verrichtingsonderzoek van start!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 15:22

oeh dat is zonde voor de diamond Hit

Mr_PLH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 15:28

Sammie schreef:

Het zit de hengsten tegenwoordig ook niet bepaald niet mee...

Weet iemand hoe het gebeurd is?

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 15:30

Sammie schreef:

Idd, leek mij een van de interessantere Ja

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 15:48

Remember schreef:
Sammie schreef:

Idd, leek mij een van de interessantere Ja

Zo gaat het al jaren met de dressuurhengsten.
Uiteindelijk worden er een stuk of 5 dubieuze gevallen ingeschreven....

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 19:31

Gaat er nog iemand bij de springhengsten kijken??

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 19:42

Ja ik ga woensdag heen, ben benieuwd!

livvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 10:51

Zou je hier een klein verslagje/indruk kunnen geven, als je geweest bent?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 11:04

Daar zou je mij ook erg blij mee maken MissHIS

Vind het erg jammer dat ik niet heen kan dit jaar. Hoop dat ik naar de eindbeoordeling kan, maar ben toch wel erg benieuwd.

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 14:30

Ik ben heel benieuwd of er al een verslagje in de maak is Knipoog

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 14:31

Ja ik plaats vanavond wel even een verslagje! Ben net terug en het is nu zulk mooi weer dat ik eerst even mijn merries ga rijden.

bokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 15:45

o leuk zat ook al vol spanning te wachten, hopelijk ook foto's?

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 20:26

Zo ik ben dus vanmorgen in Ermelo geweest. De kooi (voor het opstappen) was niet opgesteld. Het is de eerste keer dat ik de hengsten onder het zadel zag. Een aantal opvallende hengsten (positief dan wel negatief) vond ik:

Acorado x Cassini x Caretino
Qua type absoluut niet sterwaardig, maar wel een paard met uitstraling. Een heel plat kruis en lang achterbeen. Springt wel met macht en afdruk en lijkt als sportpaard zeker mogelijkheden te hebben.

Ovidius x Nimmerdor x Courville xx
Deze hengst was vorige week gebracht. Heel gewoon in het lopen en hij doet in alles wat strak aan. Kon mij vandaag niet overtuigen.

Indoctro x Ramiro x Graf Gotthard
Deze schimmel kon wat mooier/sterker in de lendenpartij maar liet zich heel goed bewerken, toonde zich braaf en werkwillig. Op de sprong viel met name op dat hij alles met veel gemak doet. Mede door zijn inzet een fijne hengst.

Oklund x Hemmingway x Lector
Zeker voor een Oklund een mooie en rassige hengst. Bij het springen valt met name het snelle en goede achterbeengebruik op. De hengst is vlug in de benen en lijkt over veel vermogen te beschikken.

Cash and Carry x Corrado I x Coriolan
Was vandaag moeilijk te beoordelen want hij was vrij lastig. Met name bij het (aan)galopperen was hij flink aan het etteren. Op de sprong liet hij een lang achterbeen zien en toonde zich niet buitengewoon voorzichtig. Type prima.

Holland x Iroko x Indorado
Gefokt uit een beste NL-stam. Aansprekend type, begon heel simpel bij het springen maar werd eigenlijk steeds beter. Leek me wel iets delicaat van karakter.

Indoctro x Concorde x Notaris
Eén van de mooiere hengsten van het onderzoek. En vandaag qua springen ook één van de betere. Laat zich fijn bewerken en lijkt over goede instelling te beschikken.

Lupicor x Landgraf I x Calvados I
Brutaal van karakter en “veel hengst”, daardoor ook niet altijd even goed bij de les. Lijkt wel over veel kwaliteit te beschikken maar met name doordat hij brutaal en lastig in de mond (de testruiter kon hem amper nageeflijk krijgen) was hij (vandaag?) vrij moeilijk te beoordelen. Extra qua type.

Casco x Corleone x Renville
Deze schimmel liet vandaag een nette verrichting zien, heeft veel lossigheid en toont met name een mooi en vlug voorbeen op de sprong.

Flipper d’Elle x Le Plantero x Livarot
Kon mij niet echt bekoren en was ook niet geheel zuiver in het achterbeen (iets onregelmatig). Qua springen kon hij mij vandaag niet overtuigen, zeker gezien het feit dat hij een jaar ouder is dan de rest had ik meer verwacht.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 21:39

Nou nou, een uur later kan ik het verslag eindelijk lezen, met dank aan snel bokt. Boos!
Leuk verslag! Heeft er ook iemand foto's gemaakt?

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 21:39

Ja Wendy Scholtens van de Paardenkrant Clown

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 21:42

Clown Die krijg ik niet. Haha!

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 08:05

Leuk verslag, als ik het zo lees valt het allemaal nog niet mee.
Uit welke stam komt de Holland x Iroko ?

livvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 08:28

Bedankt voor het verslagje! Ik ben toch wel benieuwd hoe de Lupicor x Landgraf zich verder gaat ontwikkelen, ik was er tijdens de hengstenkeuring dit jaar erg gecharmeerd van. Jammer dat hij wat lastig is, hij heeft natuurlijk al een heel seizoen gedekt..

De Casco valt me erg mee, heeft hij ook een beetje vermogen op de sprong?
Trouwens ook leuk dat de Oklund het goed doet, en van de Indoctro x Ramiro had ik niet veel anders verwacht..

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 09:05

haan schreef:
Leuk verslag, als ik het zo lees valt het allemaal nog niet mee.
Uit welke stam komt de Holland x Iroko ?

Holland x Iroko x Indorado x Lucky Boy xx. En die Lucky Boy xx is de moeder van Furore en Paloma (e.a.). Loma-stam.

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 09:13

Van Sietse (fokker van het jaar) dus! Haha!

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 10:19

Ja inderdaad!

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 10:41

Die Diamond Hit keert overigens niet terug in het onderzoek, want een hengst kan alleen worden goedgekeurd als hij nog volledig is (dus met twee ballen).

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 11:28

Ik ga met name de Casco in de gaten houden. Dat was ik toch al van plan, maar ik had hem nog niet onder de man gezien.
(en ik wil voor mijn merrie absoluut een hengst met een goed voorbeen erin, dat is het enige dat nog iets beter mag aan haar springen)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 11:29

MissHIS schreef:
Die Diamond Hit keert overigens niet terug in het onderzoek, want een hengst kan alleen worden goedgekeurd als hij nog volledig is (dus met twee ballen).

Damn, vond hem nog wel interessant voor mijn merries. Boos!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 12:45

Daar hij eenzijdig wordt gecasteerd, wordt hij misschien nog ergens anders aangeboden?

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 13:31

Miss Hiss was waarschijnlijk wat laat want ze heeft een paar paarden gemist! Knipoog Ik was er al om 8 uur bij, dit is mijn verslag...

27 Clinton x Indoctro: is rechtsvoor iets frans, iets bol in de lendenen, gehoekt achterbeen heeft een nette stap en draf, een goede galop met veel balans, vouwt het achterbeen op de sprong heel mooi in, is goed nageeflijk, loopt en springt lichtvoetig, ik vond dit een erg fijn dier

35 Indorado x Ahorn: een krabbeldraf, doet wat strak aan, niet lichtvoetig, hoog kruis ook in beweging, rennerig op en na de sprong, achterbeen blijft wat hangen op de sprong, landt achter vaak op 2 benen na de sprong, boven de sprong houdt het paard de benen wijd

33 Lupicor x Lancelot:een recht en slap achterbeen, trekt de achterbenen hoog op in galop en plaatst die niet onder de massa, het paard is met springen niet getest, er werd niet verteld waarom...

37 Corland x Great Pleasure: mooi paard, heeft een flinke kap op de hals, heeft een goede balans, taxeert goed, heeft eenn nette techniek, vouwt achter goed in

24 Acorado x Cassini I: kleine schouder, lang gehoekt achterbeen, hoge staartimplant, trekt de hakken onmhoog richting de staart, krult zich snel op in de hals, springt met een lang voorbeen, springt daardoor hog en vaak scheef, het paard doet me qua type wat denken aan Chiqintin La Silla (hoe schreef je dit ook al weer?)

38 Ovidius x Nimmerdor: Grof hoofd, bolle neuslijn, slap paard, traag op de sprong

23 Indoctro x G. Ramiro Z:zware hals, een achterbeen als Odermus, groot paard, goed nageeflijk, draaft ruim, grote galop, loopt niet geheel in balans, springt ver naar voren en wat onbehouwen

29 Cash and Carry x Corrado I: meerietype, korte draf, merriegedrag, slaat vaak naar been van de ruiter, staakt vaak, galop erg op de voorhand, springt netjes

26 Oklund x Hemmingway: erg mooi paard, hele goede stap mooie draf, lichtvoetige goede galop, wat taai in de mond, hele mooi sprong, ik vond dit een erg leuk paard

32 Holland x Iroko:een gewone stap en draf, wel veel balans, lichtvoetige galop, wisselt makkelijk, springt als een hert, wordt later wel beter, stampt erg met springen en is wat lomp op de sprong

28 Indoctro x Concorde: mooi type, goede stap, lang achterbeen gebruikt hem wel goed, wisselt niet zo makkelijk, een goede sprong, wat loperig op en na de sprong

30 Lupicor x Landgraf I:heel mooi paard, veel karakter, verbetert bij de testruiter aanzienlijk m.b.t. nageefloijkheid, mooie gangen, hele goede galop, zeer attent op de sprong, goede techniek, hengst is nog wat gespannen en wat sensibel. 1x ging de hengst in de stop, volgens Daan Horn hebben ze de hengst laten stoten op de sprong in de training, hij wordt dan wat bang. Hij is thuis nog noit gestopt. Ik vond dit een heel erg leuk paard

34 Casco x Corleone: wat zwaarmoedige galop, iets beknopt paard, een nette draf, wisselt makkelijk, springt netjes

18 Quite Easy x Galoubet A: grof paard, krabbeldraf en galop, geen mooie verbinding van rug naar achterhand, een zwaarmoedig dier in beweging en op de sprong

20 Flipper dÉlle x Le Plantero: nog jeugdig paard, nette draf ,fijne bewerkbare galop, springt netjes, heeft wat Ratina Z katachtigs op de sprong, hij maakt niet graag een fout ook als hij niet zo mooi voor de sprong komt, heeft ook een ruime gallopade