Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Satine schreef:Nog één toevoeging: ik vind Florencio wél helemaal het einde...
Alanta schreef:Jongens, jongens, wat heeft dat nou voor zin om alles en iedereen lekker zitten af te zeiken, vind het echt ontzettend kinderachtig wat hier allemaal voorbij komt!!! Doe iets nuttigs!!
Pipo schreef:Wat een gel*l weer. De laatste keer dat ik die hengst zag, liep hij er nog fris bij. Dus hij zal inderdaad wel gewoon een rustperiode gekregen hebben. Hij hoeft op dit moment geen competitie/Pavo/WK te lopen.
En hij heeft dat inmiddels wel verdiend.......
Satine schreef:Verder is het volgens mij logisch dat de mensen graag voor een jonge, vaak goedkopere (hier in België toch) hengst kiezen. Een dekking van een topper die zich al bewezen heeft in de sport en met zijn nakomelingen kost handen vol geld.
sarabande schreef:De jongere hengsten zijn niet altijd goedkoper dan bewezen hengsten, terwijl de (in de sport en fokkerij) bewezen hengsten veel meer kans op een passende combinatie geven dan een hengst die alleen onder een van de tovenaars in het zadel te zien is.
grapjas schreef:Florencio gaat niet wekelijks op concours. Hij heeft eigenlijk alleen de verplichte dingen gedaan en allemaal met torenhoge voorsprong gewonnen.
grapjas schreef:Florencio gaat niet wekelijks op concours. Hij heeft eigenlijk alleen de verplichte dingen gedaan en allemaal met torenhoge voorsprong gewonnen.
sarabande schreef:Een paard als Florencio wordt niet snel overnomen omdat het werk licht voor hem is.
Het zijn juist de mindere goden die toch in de gunst van de fokker moeten komen die heel zwaar aan het werk moeten. Daarbij zullen eerder blesures voorkomen.
Jan_VT schreef:sarabande schreef:De jongere hengsten zijn niet altijd goedkoper dan bewezen hengsten, terwijl de (in de sport en fokkerij) bewezen hengsten veel meer kans op een passende combinatie geven dan een hengst die alleen onder een van de tovenaars in het zadel te zien is.
Het dekgeld van pakweg een Donnerhall, Rubinstein,... indertijd, nu bijvoorbeeld een Sandro Hit (en die heeft zich eigenlijk nog niet bewezen in de sport. In de fokkerij heeft hij ook nog wel wat werk), Don Schuffro,... vind ik toch behoorlijk aan de maat.
Jazz en Gribaldi... zijn daarbij nog het meest in verhouding!
Jan_VT schreef:sarabande schreef:De jongere hengsten zijn niet altijd goedkoper dan bewezen hengsten, terwijl de (in de sport en fokkerij) bewezen hengsten veel meer kans op een passende combinatie geven dan een hengst die alleen onder een van de tovenaars in het zadel te zien is.
Het dekgeld van pakweg een Donnerhall, Rubinstein,... indertijd, nu bijvoorbeeld een Sandro Hit (en die heeft zich eigenlijk nog niet bewezen in de sport. In de fokkerij heeft hij ook nog wel wat werk), Don Schuffro,... vind ik toch behoorlijk aan de maat.
Jazz en Gribaldi... zijn daarbij nog het meest in verhouding!
impala schreef:milou123 schreef:wat heeft bokt toch tegen hp en edje??![]()
hier alweer..af en toe word je er gewoon gek van..
het zijn TOP ruiters die heus wel weten wat ze met een paard doen!!!!!!!![]()
anders kwamen ze niet zo hoog en mochten ze niet van zoveel mensen een paard rijden..!!!
en ja..het klikt niet altijd..dat is bij iedereeen!!!!!!en wie zegt er dat dat paard van pagina 1 of 2 wat van edje vandaan kwam naar de piep is gereden door edje??miss reed er wel iemand erop voor edje..of iemand met edje!!weet jij veel..!of is het karakter gewoon al niks..en dat ze naar de stinkmodder gerede worde..tsja..jong zijn ze..maar hun voelen heus wel of het paard het aankan of niet..!!!
en er zijn zo veel paarden die een blessure krijgen..(ook van mensen hier op bokt..''gewone'' mensen dus..) maar omdat het bij hp gebeurde is hij slecht en rijde ze de paarden naar de stinkmodder..
als hun voelen tot zo ver kunnen we nu en niet verder en ze gaan niet verder..perfect!!en dat gebeurt heus wel zo..hun willen ook zo lang mogelijk op dat paard rijden!!!!
en florencio..die haalt de top wel![]()
ga eens kijken hoe ze thuis rijden. dan krijg je tranen in je ogen!!

milou123 schreef:Cupcake schreef:Ben ook fan van Florencio en HP, en van Edje.
Kijkt wat hij bereikt heeft.
Daar kunnen de meeste van ons alleen maar van dromen...
join the club![]()

Cupcake schreef:milou123 schreef:
join the club![]()

janderegelaa schreef:Ik weet niet waar jij dekt maar Jazz kost € 1150,- en Gribaldi € 950,-. Of Flemmingh meer GP paarden heeft gebracht weet ik niet maar het zou ook niet raar zijn hij is immers ook een stuk ouder.
Satine schreef:Nog één toevoeging: ik vind Florencio wél helemaal het einde...
mijn merrie is nu zwanger van hem!!