Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ART_UMA schreef:Saartje1 schreef:Geldt dit voor een recht achterbeen of een recht kruis? Het laatste zie je wel in combinatie met tuigers en geldersen, maar of een recht achterbeen nou altijd meer buiging geeft tijdens het lopen is volgens mij niet zo. Het rechtere kruis zou een voordeel zijn bij het springen (openen?) maar bij dressuur zijn er toch best veel voorbeelden dat een wat krommer achterbeen niet per definitie slecht is.Iets rechter geeft meer buiging in de gewrichten,en meer kracht.maar wie ben ik ????
ART_UMA schreef:Hier de link naar m'n video van de veulens van Citango: http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 2504&hl=nl
Dees schreef:ART_UMA schreef:Hier de link naar m'n video van de veulens van Citango: http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 2504&hl=nl
Dank je! Geeft een aardig goed beeld.
Imo de beste veulens uit moeders met direct Duits bloed - al was het laatste veulen uit de Houston x Zandigo merrie ook wonderschoon...
Veel veulens lijken beter dan de merrie - vond jij dat ook?
ART_UMA schreef:arie53 schreef:Even goed als onze mening over een goed evenwichtig gebouwd paard verschilt, zou onze mening over wat wel of niet een goed klassiek paard en wat wel of niet een goed veulen is, kunnen verschillen?
Ik zou dit met het onderstaande voorbeeld goed kunnen illustreren. Zo op het eerste oog een veulen met aansprekende bewegingen. Toch mist het de balans!
Dit veulen staat ook op de video, ben benieuwd wat je daar dan van vindt, maar per foto is het al lastig zat. Geldt je mening ook op basis van deze foto?
Wat op de foto's wel duidelijk is, is dat de schoft naar hals overgang stukken mooier is als bij de moeder. Dat was in z'n algemeenheid ook zo.
Pipo schreef:Denk eerder dat de fokkers die destijds met Florencio fokte een zeer bewuste doordachte keuze maakten. De hengst was immers niet kwpn gekeurd.
Nu loopt heel dressuurland er weer achter aan.
Al ben ik zeer benieuwd hoe de nakomelingen van Florencio eruit zien op oudere leeftijd.
janderegelaa schreef:Tuurlijk weet ik ook wel. Hoofdreden was/is zijn EVA besmetting.
karin1985 schreef:wat is EVA nou dan?
Sammie schreef:Fokker79 schreef:Laten we eerlijk zijn, als je op de tribune zit en je mag je buurman vertellen dat je een florencio/lingh/painted black hebt ...............of je mag gaan zeggen dat je een upper-class hebt. Upper-wie? Juist ja.
Florencio, met alle poespas eromheen is gewoon wat sexyer en derhalve commercieler.
Ik heb liever een goede upper-wie dan een bagger florencio
Hypo schreef:janderegelaa schreef:Tuurlijk weet ik ook wel. Hoofdreden was/is zijn EVA besmetting.
Wat een onzin, weet je dat meer dan een derde van de hengsten EVA positief is? Alleen van veel weet je het niet.
janderegelaa schreef:Hypo schreef:Wat een onzin, weet je dat meer dan een derde van de hengsten EVA positief is? Alleen van veel weet je het niet.
Dit is echt de grootste flauwekul, iedere goedgekeurde Nederlandse hengst wordt ieder jaar getest. Een enkeling heeft EVA en dan moet de merrie na dekking een week of wat in quarantaine. Niet dat ze dan beter zijn want dan kan niet maar ze kunnen het in ieder geval niet meer overbrengen.
janderegelaa schreef:Hebben ze vorig jaar na zijn besmetting niet het meeste met EVA vrij diepvries sperma gedekt?
Hoeveel ie er dit jaar heeft gehad weten we natuurlijk nog niet maar ik denk mede door die besmetting een stuk minder.
janderegelaa schreef:Dit is echt de grootste flauwekul, iedere goedgekeurde Nederlandse hengst wordt ieder jaar getest. Een enkeling heeft EVA en dan moet de merrie na dekking een week of wat in quarantaine. Niet dat ze dan beter zijn want dan kan niet maar ze kunnen het in ieder geval niet meer overbrengen.