ik geef de hoop op...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hollybolly

Re: ik geef de hoop op...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 13:50

ik denk dat ik holly met rust laat.... ik train haar lekker door, als ik we nu nog een jaar moeten aantobben..... of ik besluit haar gewoon in het voorjaar een paar keer te laten insemineren, niet drachtig dan maak ik er direct een eind aan. dus 1 van deze twee keuzes wordt het en die maak in van het voorjaar, dan kan ik zien hoe fit en gezond ze nog is Knipoog heel erg bedankt allemaal, het heeft me ontzettend veel geholpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 15:03

Hollybolly schreef:
zouden jullie dan nog doorgaan? ik moet er echt over nadenken en ik ga het inderdaad proberen dat het gaat zoals ik het wil, maargoed, mn oom moet alles betalen en die dierenarts kost ook wat. ik denk erover na, ik weet niet of ik holly dit alles nog aan wil doen namelijk, bedankt allemaal voor de tips enzo, sammie je hebt gelijk.... ik moet er nog even over nadenken. maar mocht ik doorgaan kies ik wel voor inseminatie

die mensen hebben de merrie verkocht, nieuwe eigenaren hebben haar dus laten dichtnaaien, en toen is ze drachtig geworden, en voor zover ik weet is er een gezond hengstje uitgekomen...

bij de mensen waar ik nu rijd, is ook een merrie wil ookniet meer drachtig worden en die gaat ook weg Verdrietig

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 16:22

Ik vind het moeilijk om je raad te geven, alleen jij weet of je het nog een ronde wilt proberen. Maar als ik het volgend jaar nog wilde proberen werd ze bij mij voor de winter nog wel gespoeld en dichtgezet. Stel dat er nu wat in zit blijft dat de hele winter prutten en komt er helemaal niks tot rust. Stel je laat haar dichtzetten en je besluit volgend jaar om toch niet meer verder te dekken dan kan ze gewoon dicht blijven en het kan goed zo zijn dat ze zich daar gewoon in het algemeen al prettiger door voelt.

Ik heb vorig jaar (na 2 jaar wel drachtig maar niet behouden) besloten te stoppen met mijn 17 jarige merrie. ik wilde nog 'gewoon' van haar gaan genieten als rijpaard en niet meer al die toestanden aanhalen. Maar ik heb naast Lita nog een ander paard en ik kan me voorstellen dat jij graag van Holly een opvolger hebt. Geen makkelijke keuze, maar als je die keuze pas volgend jaar wilt maken zou ik wel zorgen dat ze optimaal (dus schoon) de winter ingaat.

Hollybolly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 19:09

ik ben eruit nicole... ik had al een beslissing genomen en nu ik dat van jouw lees, ben ik er helemaal uit. ik ga van holly genieten nu het nog kan. en koop er een jaarling bij. Holly is echt een schitterend dier maar er zijn zat andere mooie paarden zei mn vader en we komen er vast wel 1 tegen. holly is ook de jongste niet meer en nu kan ik nog lekker met haar rijden en op wedstrijd en dat zal ik dan ook zeker doen. Knipoog bedankt allemaal... Knipoog

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 19:23

Sterkte meid, en je hebt nu een moedige beslissing genomen.

Hollybolly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 19:58

dank je neonlight, ik vond t in ieder geval erg gezellig bij jullie in de kraamstal. wie weet als ik een merrie en koop en dan over een paar jaar Tong uitsteken haha...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 20:10

Niet aan beginnen! Kijk maar naar mij, heb er nu al 3 en vandaag gehoord dat nummer 4 op komst is. Bloos

Hollybolly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 21:22

haha voor je t weet heb je dus een hele kudde Tong uitsteken

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 16:56

Sterkte met je beslissing, zo te horen wel de juiste. En idd het is besmettelijk en als je ze dan niet weg kan doen.......
En ook veel plezier gewenst bij het zoeken naar een jaarling!

Lahja_Micky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 16:57

blijven vol houden !!! dat is het enigste
van al het erge komt er opokl iets goed !!

Hollybolly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 22:06

dank je christamoor Knipoog

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 12:00

Hey Corine,
Een moedige beslissing!
Veel plezier met het zoeken naar een leuke jaarling, zal vast lukken!

Rosalynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 19:21

Ik vind het wel knap van je, dat je zo'n beslissing neemt!