Stamboekkeuringen 2006. Wie Wat Waar???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cute

Re: Stamboekkeuringen 2006. Wie Wat Waar???

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 18:14

trudydejong schreef:
Echt, 100??
Mijn hemeltje lief, dat moet dan wel iets heel bijzonders zijn, haha!

Geen foto's??

Nee helaas had mijn digi niet bij, stom!

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 20:11

Toch apart, San Remo kan mij zelf totaal niet bekoren en op de hengstenkeuring leken zijn zonen ook niet erg veelbelovend, maar zijn dochters scoren continu hoge punten dit seizoen!

Ik heb mijn merrie 2 dagen voor de keuring binnen gehouden, wel beide dagen even kort aan de longe gehad zodat ze wel beweging kreeg.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 21:09

Jee dan ben ik net iets te vroeg naar huis gegaan vanmiddag. Dat had ik wel eens willen zien.. Vanochtend was er al een San Remo x Gribaldi met ext 80 bew 80, maar dit klinkt wel heel bijzonder.

De merrie waar wij mee gingen was geen ster (ext 60) maar ze konden er niet zo mee zitten, voor springen scoorde ze 85 85 80, dus dat moet best een behoorlijk sportpaardje kunnen worden Haha!

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 08:08

Ik ga niet heen omdat mijn paard er op dit moment niet optimaal voor staat. Ik heb hem weggebracht in de veronderstelling dat ie klaar gemaakt zou worden (naar een kennis overigens) en dit is niet gebeurt. Ze heeft daar fulltime op het land gestaan en nauwelijks beweging gehad, met als gevolg dat ze een grasbuik heeft en niet echt goed in de spieren zit.

Het is waarschijnlijk miscommunicatie geweest, maar goed ik probeer het volgend jaar gewoon weer, en dan doe ik het zelf, dan kan ik het ook alleen mezelf aanrekenen

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 08:12

Nicole288 schreef:
Jee dan ben ik net iets te vroeg naar huis gegaan vanmiddag. Dat had ik wel eens willen zien.. Vanochtend was er al een San Remo x Gribaldi met ext 80 bew 80, maar dit klinkt wel heel bijzonder.

De merrie waar wij mee gingen was geen ster (ext 60) maar ze konden er niet zo mee zitten, voor springen scoorde ze 85 85 80, dus dat moet best een behoorlijk sportpaardje kunnen worden Haha!

Was dat dat kleine vosje?
Die srong echt geweldig!!!
Jammer dat ie geen ster werd, maar zal idd een super paardje voor de sport worden.
Er liep ook ook een mooie Obelisk, 80 ex en 90 beweging!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 09:25

Wat was er aan het exterieur op te merken dat ze maar 60 punten had?
Wel super springpunten zeg!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 10:00

Ja verschilende San Remo´s doen het dit jaar extreem goed op de merriekeuring.
o.a de San Remo x Glendale met 90 ext, 90 bew. en de San Remo x Balzflug 80 ext. 80 bew.

Hmm misschien wel een echte merriemaker dan...
Zo zijn er wel meer hengsten die alleen de echt goede kwaliteiten aan 1 geslacht doorgaven.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 16:48

Jammer Marianna! Idd volgende keer beter!

Nou wij krijgen nooit zulke hoge punten! Ze zijn allemaal spring gefokt met wel super papier maar ja! We hopen er het beste van. Ik vind aan alle 3 wel iets aan te merken dus ja.

1 Niet super mooie hals/ hoofd hals verbinding. Maar in het algemeen exterieur ook niet. Maar kan super springen.

2 Super exterieur maar zou in de gangen en in het springen iets spectaculairder kunnen.

3: Mooie maat. Kan goed springen en leuk draven maar echt super?

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 18:32

@ Minnie_muis: Je weet het nooit, misschien rammelt er wel een ster uit, want de omstandigheden op de keuring zijn altijd anders dan thuis,waardoor ze zich misschien wel iets extra laten zien.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 19:44

Klopt ja! Die nummer 2 is trouwens wel 2e bezichtegingshengst geweest dit winter. Bij het NRPS dus wie weet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 21:22

amati schreef:
we zijn vandaag in Boxtel geweest en de merrie is opgenomen in het stamboek. Ik kon me wel vinden in het jury commentaar dus we zijn tevreden. Nu gaat ze de sport in en heeft ze over 10 maanden een veulen van johnson aan de voet.

welk nummer had je? ik was "fotograve". dus wie weet heb ik nog wat voor/van je!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 21:24

trudydejong schreef:
Echt, 100??
Mijn hemeltje lief, dat moet dan wel iets heel bijzonders zijn, haha!

Geen foto's??

ik heb enkele stand en draf foto´s gemaakt voor de kwpn site. de draf foto´s vonden de eigenaren niet goed genoeg en mochten nergens geplaatst worden. terwijl ze naar mijn mening goed waren. maargoed.
ik vond het echt een euhm..niet zo mooi paard. kon wel idd supper lopen!!!
het was letterlijk lest best!!

wie er nog foto´s wil van bepaalde paarden moet maar even pb-en. ik heb er een kleine 400 gemaakt over de 2 dagen verdeeld. graag wel het catalogus nummer vermelden en geen afstamming want dan zie ik door de bomen het bos niet meer Knipoog

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 11:20

[***] schreef:
Wat was er aan het exterieur op te merken dat ze maar 60 punten had?
Wel super springpunten zeg!

Ze had nergens echt uitschieters, scoorde constant 4 5 of soms een 6. Rug was wat week met 7, ze meet maar 1.60m en in romprichting en een iets kort voorbeen konden ze Concorde (mv) nog terugzien. Maar daar haalt ze ook deels haar springmanieren weg, dus of hij dan zo'n verkeerde keus is geweest? Knipoog

Wallona (hors la loi x concorde)
Afbeelding

asjemenou: ja, dat kleine vosje dus Haha! Dank je wel, we waren ook zeker trots op het fijne commentaar dat ze kreeg voor het springen!

Dit is trouwens de san remo x jazz met 90 ext, 90 100 75
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 11:23

geen foto´s stelen he Schijnheilig

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 11:32

Sorry janneke Haha! Ik dacht ik zet hem er even voor je neer Knipoog Denk dat er wel meer mensen benieuwd naar zijn Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 11:34

hihi, maakt niet uit hoor Tong uitsteken
als maar niet iedereen het gaan doen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 11:36

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 12:27

Mooie foto's hoor! En een mooi beest die San Remo!

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 12:57

Oh, ik ben bang dat ik nu hééél wat op mijn nek haal....., maar ik kan niet zeggen dat de San Remo x Jazz een voor mij aantrekkelijk paard vind.
Nu zegt een foto niet alles, dat weet ik ... maar ik vind haar wat te bloederig naar mijn smaak.
Ben ik de enigste die dat vind?

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 13:18

nou karinna... ik ben het in elk geval met je eens... zo op de foto (met de nadruk op 'de foto') vind ik het ook niet zo heel apart paard. nu zegt een foto niet alles, maar zij spreekt mij hier niet gelijk aan.

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 14:39

Hihi, ik ben blij dat jullie er over beginnen.
Ik had hem vanmorgen ook al gezien en ik wilde nou niet gelijk zeggen dat ik het geen aansprekelijke foto vind...
Toont op de foto ook wat klein. Wel een mooi front....

Ja ik weet het niet, ik "zie" er ook iets aan...

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 14:56

Te chique ... misschien is dat het!
Mijn persoonlijke voorkeur gaat ook uit naar iets meer massa en niet zo 'rillerig'.
Daar val ik nu eenmaal op.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 19:09

Grappig he, krijgt zo´n merrie nu 90 exterieur, had je met deze merrie 7 jaar geleden moeten komen.... net 68 ext. met de opmerking, te weinig ontwikkeld, had meer uitdrukking in het fundament mogen hebben.
Dit is de hedendaagse mode-rage.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 19:43

Zag trouwens dat er in Roosendaal 3 paarden met 45 exterieur naar huis zijn gestuurd, die zijn dus ook niet in het stamboek opgenomen waarschijnlijk dus door echte exterieurmatige gebreken.
Een Future, een Sir Sinclair en een Osmium. Waarschijnlijk fundament gebreken toch?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 20:18

Suzanne F. schreef:
Grappig he, krijgt zo´n merrie nu 90 exterieur, had je met deze merrie 7 jaar geleden moeten komen.... net 68 ext. met de opmerking, te weinig ontwikkeld, had meer uitdrukking in het fundament mogen hebben.
Dit is de hedendaagse mode-rage.

Als het KWPN dit als voorbeeld voor een dressuurpaard ziet, lijkt het me tijd worden dat ze eens op de dressuurvelden gaan kijken wat voor paarden daar lopen. Paard met zon lang middenstuk en zulke verbindingen zal niet makkelijk te sluiten zijn.