'De hedendaagse KWPN-er is geen sterk ras'

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

arie53

Re: 'De hedendaagse KWPN-er is geen sterk ras'

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 22:02

Citaat:
Bewonder zelf: http://www.trakehners-international.com ... chkin.html
en kijk naar de foto van de vader: een engels volbloed loopt zo niet achteraan met de staart omhoog.
Met Fetysz ook nog aan moederszijde kan het toch gewoon niet stuk, en de hoeveelheid engels volbloed zit op een fractie die veel kleiner is dan de gemiddelde EASP'er. Heel mooi paard.

Wat is daar mis mee als een paard de staart draagt? Anders kan een paard het bekken niet kantelen! En dat kan een Engelse Volbloed weer niet en die kan derhalve het achterbeen niet buigen zoals Puschkin dat doet.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 22:05

ceasario schreef:
arie53 schreef:
Net als bij de mens gaat het ook bij het paard om het zwaartepunt. Dat zwaartepunt moet bij het paard om in de beweging in balans te blijven in het midden te liggen.

Bij jouw is de balans in galop dan altijd op 2 benen ?

Nee dat is bij mij een drietempi beweging in balans.

caitton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 22:09

CGJ12 ik verkoop de paarden meestal als ze net uit de opfok komen. De Z paarden bij ons zijn het merendeel ster, en keur merrie's en die hou ik zelf voor de fok, het gaat erom wat de huidige markt wil

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 22:13

caitton schreef:
CGJ12 ik verkoop de paarden meestal als ze net uit de opfok komen. De Z paarden bij ons zijn het merendeel ster, en keur merrie's en die hou ik zelf voor de fok,
het gaat erom wat de huidige markt wil

Vraag ik mij nu toch ernstig af waarom je je zo bezighoudt met het fokken van EASP-ers. Daar is namelijk pas vraag naar.........

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 22:19

Allez CGJ je bent weer aan schone pamper toe.

caitton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 22:23

CGJ 3 ik fok en EASP en ook KWPN ( ik heb een keur amethyst merrie en een schitterend scandic jaarling uit deze merrie, en de concorde's en Kimberly's die ik uit deze merrie gefokt heb zijn allemaal voor goed geld weg gegaan)

mayday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 22:26

Snap niet helemaal wat Laarakkers zijn probleem is hij is toch degene die paarden met atrose etc. beter krijgt (zeggen ze) en hij is toch degene die er financieel beter van wordt, als ik een paard zou hebben met atrose zou ik er niet verder mee gaan dokteren, pas sprak ik iemand die haar paard was ook niet goed, alles bij de dierenarts onderzocht mest bloed etc. niet echt iets te vinden ze gaan ermee naar Laarakkers die gaat er met een één of ander apparaat langs en verteld dan dat heel t immuunsysteem van dat dier op zijn kant ligt, nou het zal allemaal best maar als je zo makkelijk kan zien wat en paard mankeert waarom keuren ze dan niet alle paarden zo
Laat mij maar lekker naar mijn eigen veearts gaan die eerlijk zijn mening geeft over wat de beste keuze is

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 22:37

mayday schreef:
en verteld dan dat heel t immuunsysteem van dat dier op zijn kant ligt, nou het zal allemaal best maar als je zo makkelijk kan zien wat en paard mankeert waarom keuren ze dan niet alle paarden zo

Omdat het met de darmflora te maken heeft.

Net als mensen die roepen ik heb atrose,spiervermoeid en alle kwalen meer.
En ze eten van alles maar weten niet hoe de chemische omzetting van hun "voeding" uitwerkt op de celopbouw.

Bij paarden een onderontwikkeld gebied.
Ze verhogen de gisten in het voer en daarmee mee de afbraak van het dier.

Ze maken foto's van botten en nemen veranderingen waar maar hebben geen idee hoe die veranderingen tot stand komen.

mayday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 22:38

Nou het zal allemaal best, ik ben blij dat ik een gezonde oerdegelijke KWPNer heb iig.

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 22:40

mayday schreef:
Nou het zal allemaal best,

En daarmee houdt de kennis op.

mayday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 22:44

Zal wel meevallen denk ik, als je met een één of ander apparaat kan zien dat alles op zijn kant ligt vind ik toch heel knap, ik zeg niet dat er niks met de darmflora aan de hand is maar daar is wel meer voor nodig!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 23:03

arie53 schreef:
Allez CGJ je bent weer aan schone pamper toe.

En jij weer aan een schaduwaccount zeker.
Probeer Karelbande II maar eens als je ballen hebt....

Fronton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 23:30

mayday schreef:
Zal wel meevallen denk ik, als je met een één of ander apparaat kan zien dat alles op zijn kant ligt vind ik toch heel knap, ik zeg niet dat er niks met de darmflora aan de hand is maar daar is wel meer voor nodig!

Het is ook niet waar dat dat apparaat in zijn uppie een eenduidige diagnose kan stellen. Maar het helpt zeker om in ieder geval een uitgebreide therapie voor te schrijven met allerlei dure druppels en kruiden en na een tijdje knapt dat paard wel op hoor. En simsalabim, voilá.

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 23:36

Fronton schreef:
mayday schreef:

Het is ook niet waar dat dat apparaat in zijn uppie een eenduidige diagnose kan stellen. Maar het helpt zeker om in ieder geval een uitgebreide therapie voor te schrijven met allerlei dure druppels en kruiden en na een tijdje knapt dat paard wel op hoor. En simsalabim, voilá.

Dat is een andere goeroe hoor

Maar bij ons was er ook iemand daarnaar toe geweest en ik vroeg ook al met hoeveel potjes ze thuis was gekomen.. mwoa stuk of 6

Fronton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 23:49

Ja en stel dat hij bij bij veel paarden stelt dat ze het aan de nieren hebben, dan komt hij na een tijdje met het verhaal dat Nederlandse paarden zulke slecht functionerende nieren hebben.
Ach ja, zo kan ik het ook.

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 23:52

Ik begrijp niet dat hij klaagt, gezien de prijzen die hij berekend

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 23:54

Fronton schreef:
Ja en stel dat hij bij bij veel paarden stelt dat ze het aan de nieren hebben, dan komt hij na een tijdje met het verhaal dat Nederlandse paarden zulke slecht functionerende nieren hebben.

Dat doet niet alleen hij, maar alle homeopaten die ik tot nu toe aan het werk heb gezien.
Allemaal nierproblemen

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 23:55

sarabande schreef:
Ik begrijp niet dat hij klaagt, gezien de prijzen die hij berekend

Je moet toch af en toe eens iets doen voor publiciteit toch??

Fronton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 23:56

Oh, niet aan de dikke darm??? Of de lever of zelfs maar de prostaat??

Het is zo makkelijk he: 'aangenaam ik ben veearts, maar ik zie me toch een partijtje slechte paarden voorbij komen, ze mankeren allemaal wat geeneen uitgezonderd'.

Bucephalus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 23:58

Fronton schreef:
Oh, niet aan de dikke darm??? Of de lever of zelfs maar de prostaat??

Het is zo makkelijk he: 'aangenaam ik ben veearts, maar ik zie me toch een partijtje slechte paarden voorbij komen, ze mankeren allemaal wat geeneen uitgezonderd'.

Veeartsen zien meestal alleen paarden die iets mankeren. De goeden komen immers niet .

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 23:59

Toch zijn het allemaal probleempaarden met ernstige afwijkingen waar de reguliere geneeskunst niets meer aan kan doen. Anders komen ze niet bij Laarakker terecht.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 00:57

Even een quote uit het topic over veel voorkomende problemen bij Friezen:

Citaat:
Slecht sluitende kaken, ocd, niet-correcte beenstanden, zwakke rug/lendenen, voortplanting lastig, zeer weinig longcapaciteit...

HEt is geen prestatieras. Ze zijn niet duurzaam.
De besten komen uit de zeer oude bloedlijnen, met name de Romke-nafok heeft nog wat inhoud kwa long.
Een Fries die 20 jaar wordt is zeer oud, de meesten halen het niet.

Altijd rontgen laten keuren, ze zijn tegenwoordig echt zeer verfokt....

Ik denk dat als je dat wilt, je over elk ras wel een klaagzang kan gaan houden.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 07:56

arie53 schreef:
Citaat:
Bewonder zelf: http://www.trakehners-international.com ... chkin.html
en kijk naar de foto van de vader: een engels volbloed loopt zo niet achteraan met de staart omhoog.
Met Fetysz ook nog aan moederszijde kan het toch gewoon niet stuk, en de hoeveelheid engels volbloed zit op een fractie die veel kleiner is dan de gemiddelde EASP'er. Heel mooi paard.

Wat is daar mis mee als een paard de staart draagt? Anders kan een paard het bekken niet kantelen! En dat kan een Engelse Volbloed weer niet en die kan derhalve het achterbeen niet buigen zoals Puschkin dat doet.

Daarom mijn tip voor het EASP, echt een hengst die aan de norm voldoet.

mayday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 08:59

youngster schreef:
Fronton schreef:

Dat doet niet alleen hij, maar alle homeopaten die ik tot nu toe aan het werk heb gezien.
Allemaal nierproblemen

Dat is ook nog eens zo, het is soort mode, dan hebben ze allemaal dit en als ze daar een bepaalde tijd over hebben zitten brullen,verzinnen ze weer wat anders en elk paard dat er dan komt heeft dat ook, ik blijf het gewoon knap vinden dat ze bij mensen tig onderzoeken moeten doen en dan bij een paard niet, gewoon een potje of wat pilletjes en druppels en t komt allemaal goed.

Viennanova

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 09:10

Ik denk dat Eric Laarakkers wel een punt heeft. Maar ik denk dat karakter een grotere rol speelt in het geheel. Omdat de gemiddelde amateur (en overigens ook de gemiddelde topruiter, gezien LDR) niet om kan gaan met 'hete, sensibele' paarden, worden deze paarden in zo een houding gereden dat hier allerlei lichamelijke/geestelijke problemen uit voort komen. Vroeger waren er ook problemen (HKO), dus 'vroeger was alles beter' gaat ook niet op. Het is voor het KWPN (of eigenlijk voor elk stamboek) te hopen dat het altijd een aantal fokkers overhoudt die strenge eisen stelt aan zijn merriemateriaal, voor wat betreft gezondheid, hardheid, prestatie en bloedlijnen. Dat zal de uiteindelijke redding moeten worden, want modegrillen gaan altijd weer voorbij. Er hoeven geen paarden van 1.80 gefokt te worden, dit is onzin. Ik zelf (1.78 lang) rijdt regelmatig op een merrie van 1.61. Dit staat prima. Een groot paard willen fokken, omdat de mensen langer worden is flauwekul. Een beetje meer massa zou al een heel eind helpen, ECHTE paarden in plaats van die prikkertjes waar de wind onderdoor waait.

Over het losgooien; mijn rijpaard staat elke dag buiten met twee oudere merries, drie ponies en twee jaarlingen. Laat haar maar lekker racen, bokken, draaien, dit houdt haar gelukkig, en zo heeft ze ook plezier in het rijden. Als de bak nat is (lees drek) gaat ze ook gewoon naar buiten, zonder beschermers. Ze denkt wel om haar eigen benen. Dit heb ik met alle paarden gedaan, en mijn 14 jarige ruin was bij verkoop keihard op de benen, mijn 3-jarige Jazz was rontgenologisch 200%.