De vosmerrie wordt weer eens afgezeikt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 19:20

Ga ik opzoeken

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 19:34

jantina schreef:
of een bruine Bonfire.

Die vind ik anders ook behoorlijk lelijk op stand

jantina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 19:55

Ik bedoel maar

irmaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 21:05

Ik heb ook een vosmerrie met 4 witte benen, een bles en een geweldig fijn karakter. Zij heeft een bruingeboren veulen gekregen die nu als 2-jarige vrijwel zwart is en over een aantal jaar zeer waarschijnlijk wit is, ik zal jullie tegen die tijd laten weten bij welke kleur zijn karakter het beste bevalt

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 21:08

Sammie schreef:
Ik zal er eens naar kijken of een lastig paard (merrie) ook de kleur vos heeft. Overigs kan de ruin/hengst ook wel meegenomen worden he. De stelling gaat immers om de kleur vos die zorgt voor lastige karakters.

Nee, kijk maar eens naar de titel, het gaat hier echt om merries!

En Jantina, ik was helemaal niet bevooroordeeld, en tot een 2 jaar geleden (toen had ik niet echt contacten met beroepsmatige mensen) had ik er ook nog nooit van gehoord. Nu dus wel, en ik hoor het ook steeds meer. Ik ga er nu ook meer op letten, en vaak hebben vosmerries inderdaad aparte karakters. Wil dus echt niet zeggen dat ze allemaal rotkarakters hebben, want een toppaard moet immers een apart karakter hebben. Je moet ze vaak goed leren kennen en voor je "winnen" en dan heb je er vaak wel een superpaard aan. Alleen is dat voor de handel niet zo prettig, die tijd wil je dan namelijk niet nemen, je wil een handelspaard niet maanden op stal hebben staan, en ook voor mensen om uit te proberen is het natuurlijk lastig.

jantina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 21:11

Hihi, ik zei niet dat je bevooroordeeld was hoor
En toch blijf ik het raar vinden, alsof er niet 1000-en bruinen of zwarten met een "anders" karakter rondlopen.

Concorde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 21:18

Ik heb ook 2 van die 'rotvossen' gehad, een E-pony en heb nu een paard, beide merries met veel wit.
De pony was wel een apart geval, maar dat was ook een flessenveulen en tot haar 5e geen enkele opvoeding gehad, buiten dat ze had geleerd dat mensen ervoor waren om overheen te lopen (letterlijk...) Deze pony doet het nu trouwens echt geweldig als kinder/sport-pony. Loopt de sterren van de hemel, superbraaf en goudeerlijk (al heb ik er dus wel wat werk mee gehad voordat ze dat was)
Het paard dat ik nu heb heeft echt een superkarakter, ze is haast te lief en pikt soms gewoon teveel.

Imala204

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 21:33

jantina schreef:
Hihi, ik zei niet dat je bevooroordeeld was hoor
En toch blijf ik het raar vinden, alsof er niet 1000-en bruinen of zwarten met een "anders" karakter rondlopen.

Inderdaad! Ik zou mijn vos merrie niet willen ruilen tegen menig bruin/zwart/wit of bont paard
Er zitten overal wel moeilijkere paarden bij.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 22:04

Neonlight schreef:
Sammie schreef:
Ik zal er eens naar kijken of een lastig paard (merrie) ook de kleur vos heeft. Overigs kan de ruin/hengst ook wel meegenomen worden he. De stelling gaat immers om de kleur vos die zorgt voor lastige karakters.
Nee, kijk maar eens naar de titel, het gaat hier echt om merries!

Ja maar daar heb ik het nu niet over

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: De vosmerrie wordt weer eens afgezeikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 22:12

Niet off-topic gaan he!

Feithje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 23:39

ik heb echt alles gelezen en vond het super intressant, snap het alleen nog steeds niet, oliebol of ik ben heel dom of het komt me kop niet in.. iig, ik ga dat met verervingen tot op de bodem uit zoeken heb ik lekker wat te doen deze zaterdagn8 (ben toch ziek )

Iig over dat krantenstukkie, die vent zal wel gewoon toevallig 2x een vosmerrie gehad hebben die moeilijk te verkopen was en daarbij miss ook nog een paar x te horen gekregen hebben van andere mensen dat die hun vos slecht verkocht kregen.. kan het me niet voorstellen dat het daar aan zou liggen, mja.. slechte verhalen worden toch eerder door verteld..

dooozzz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 10:19

Margreth heeft gelijk, én de kleur vos én het geslacht merrie zijn minder populair voor de handel. Ik geloog er niks van dat vosmerries lastiger zouden zijn dan bijv. bruine merries. Enne, min x min = plus! Toch?

Debzi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 13:05

Babs schreef:
Nou, ik ben heel blij met m'n vos! Debzi vast ook. Laten we een vossenclub oprichten!!

Hee die Babs. We hebben toch al een VOSSEN-CLUB
En idd ik ben heel blij met mijn vosje

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 20:44

Neonlight schreef:
Waar het van af komt, geen idee, maar het is echt geen fabel dat vosmerries moeilijker in de handel liggen, zeker bij de mensen die beroepsmatig in de paarden zitten. En het gekke is ook dat de vosmerries die ik zie bij de handels-en africhtingsstal waar ik veel kom net paarden zijn met een erg apart karakter. Ook daar hoor ik veel "haat" over vosmerries. Ook internationaal! Zoals ik al eerder zijn, uiteraard zijn niet alle vosmerries zo, maar het valt wel op.

En toch denk ik dat dit selffulfilling prophesies zijn.
Mensen gaan er al vanuit dat een bepaald paard een rotkarakter zou hebben, gaan het paard ook zodanig behandelen, het paard gaat hier weer op reageren en zo is het cirkeltje rond.
Waar, er zijn paarden met moeilijkere karakters, maar 99% wordt moeilijk gemaakt door mensen die er verkeerd mee omgaan, en dat jeeft niks met karakter te maken!

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 20:48

Ik kan het niet laten.
Hier mijn oppervalse, moeilijk verkoopbare, onvruchtbare vosmerrie.

Afbeelding

agerrits

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 21:33

[quote="dooozzz"]Margreth heeft gelijk, én de kleur vos én het geslacht merrie zijn minder populair voor de handel.[quote]

Of je nu een vos of een andere kleur merrie hebt, ze kosten vaak meer dan ze (later) opbrengen

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 21:36

Vossen schijnen volgens het Bit weer helemaal in te worden! Na de hype met eentonige bruinen en zwarten komen vossen met veel en apart wit weer in en ook andere kleuren zoals bont en schimmel. Jammer joh, als je net een nieuwe Grib of OO7 hebt gekocht .
Kopers zat voor vossen ook, ondanks dat Patos niet hét model dressuurpaard is, heb ik al heel wat leuke biedingen gehad.
En natuurlijk heb je ook nog het groepje Jazzen, die zijn nog altijd mateloos populair.

ZzzeiN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 21:41

Haha mijn merrie is echt niet onvruchtbaar hoor iedere keer als ze naar de hengst gaat slaat het meteen aan.
Ik zie de nadelen van de kleur vos niet!

@patos ; dan ik lekker met de mode mee met mijn 'onverkoopbare' vos

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 11:46

Leuke vos MissJ!
Ik vind wit helemaal geweldig, des te meer des te beter.
Maar van mij hoeven ze niet in te zijn om ze mooi te vinden.
Zelf heb ik trouwens een vos met weinig wit, is ook leuk.

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 11:49

Dank je.

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 11:50

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 11:50

Dat is dus niet lelijk, vind ik.

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 11:54

ceasario schreef:
Super !!!

Is knap van lelijkheid.

Daarom past ze ook zo goed bij me.

WinBinChes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 21:08

Wij zeggen wel een vossen zijn net roodharige dames.
Erg pittig en vol vuur.
Dat hoeft trouwens helemaal geen negatief punt te zijn. Ik heb een scheet van een vosmerrie zie is iid erg pittig en vol vuur al zo ze nog geen vlieg kwaad doen

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 21:35

Nou dan moet ik het helemaal niet treffen. Vosmerrie en nog Zeoliet in haar afstemming hebben. Ben ik nou te beklagen.