Nakomelingen Rhodium?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amarie

Re: Nakomelingen Rhodium?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 16:34

Het is alweer even geleden dus tijd voor een update van Womara (Rhodium x Hamlet).
Ze is nu 4 en in april gaan we met haar op de wedstrijden starten, ze doet het super goed.
We krijgen steeds het advies haar in de Pavo uit te brengen maar dat is aan mij niet besteed hoor (doe maar gewoon dat is al gek genoeg, ik hoef niet zo in de picture te staan) we gaan wel met haar dit jaar naar de stamboek opname.
Ook een sprongetje al met haar geprobeerd, moet zeggen dat viel niet tegen.
Bij het zadelmak maken hebben ze haar los laten springen en daar vonden ze het een talentje maar dat kan ik er toch niet echt in zien.
Ben nog steeds met enige regelmaat bezig om haar aan dingen te laten wennen en met een zak vol brokjes gaat dit prima, ik kan het nu alleen niet meer bedacht krijgen (iets waar ze nog aan moet wennen).
We hebben haar de laatste 2 maanden terug gebracht in het werk, elke dag een uur of 2 naar buiten en 2x in de week onder het zadel, ze is de komende tijd dus heel erg gegroeid, zowel in hoogte als in de breedte.
Als ik weer foto's heb zal ik ze plaatsen.
Succes iedereen..

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 21:11

mijn zsazsa wordt in juni pas 3 jaar. ik heb er nu een aantal keren aan de longe gehad (zo verder met bijzet).

erop vind ik voor haar nog een beetje te vroeg (= 2 jaar 8 maanden). is nog vrij iel, wel al gegroeid, circa 1.66m.

ben heel benieuwd naar foto's van Amarie!! Erg netjes dat je haar de tijd geeft en het zo rustig aan doet. Ik wil niet dat mijn paard over een paar jaar de weg kwijt is omdat het te snel is gegaan. want we willen dat wel tegen houden, maar toch, als je eenmaal op dreef bent, rij je toch verder...

want paardje van zitah is ook nog geen 3 en daar heeft ze ook al op gezeten. waarom begint iedereen zo vroeg? of is dat beter?

Zitah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 22:13

Ja ik heb er nu vier keer opgezeten. Eens in de twee weken stap ik eens op. En dan hooguit tien minuten. Ik doe eigenlijk niks bijzonders, maar ze went er wel aan.

Echt inrijden wil ik ze pas na de keuring. Dan is ze na de training lekker sterk met spieren en dan moet ze het wel aan kunnen. Ook ik heb alle tijd verder.

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 22:28

zitah, jou paardje zou eerdaags toch ergens heen gaan??

hoe jij het rijden aanpakt, stelt voor haar (je paardje) natuurlijk niet veel voor en dat is dan wel te doen.
mijn merrie gaat in voorjaar naar stamboekkeuring en ik hoop dat ze dan ook wat meer spiertjes heeft.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 23:03

Het ligt een beetje aan je paard hoe vroeg je kunt beginnen.
Wij zijn vorig jaar mei met haar begonnen toen was ze ruim 3 jaar. In het begin om de dag erop en de dagen daartussen een beetje werken aan een lange lijn (eigelijk alleen om goed aan de stem te laten wennen, daar heb je onder de man ook baat bij) zeker niet bijzetten, gewoon omdat ik daar zo jong een voorstander van ben.
Hebben haar daarna zo'n 5x in de week gereden (ca. 25 min) per keer. Vanaf december terug gebracht naar 2x in de week rijden en de rest alleen los op de wei (gewoon om het een beetje bij te houden), zijn vanaf deze week begonnen met om de dag longeren en 1x in de week erop, dat gaat makkelijk omdat ze heel braaf is (en blijft) en het voordeel is dat ze nu weer goed begint te groeien niet zozeer in de hoogte (zal nu tegen de 1.70 zijn) maar krijgt meer formaat.
Ik verwacht dat we haar met een paar weken weer 5x per week onder het zadel rijden om ze klaar te maken voor de wedstrijden in april.

Op deze manier gaat het met haar het beste, wij kijken per paard wat wij denken dat de beste manier is en dat is elke keer weer verschillend.
In mei gaan we naar de stamboekopname (maar dat had ik geloof ik zal gezegd).
Wootje was ook maar een dametje hoor, maar ze begint nu veel meer paard te worden (laatbloeier misschien) ze heeft hele charmante benen, niet te dik en niet te dun en een heerlijke manier van lopen. maar dat hebben gelukkig de meeste van jullie (ons)

Zitah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 18:43

Ja dat klopt. Maar ik had een afspraak staan met die storm dus die is niet doorgegaan.

Nu komen ze bij mij langs, maar door de HK heeft dat even op zich laten wachten. Ik denk dat ze elk moment kunnen bellen om een afspraak te maken. Ik ben benieuwd wat ze van haar vinden.

Verder wil ik, ook na de keuring, gewoon rustig aan doen. Max twee keer per week rijden. Dat is meer dan genoeg voor zo'n jong ding. Verder het land in en lekker wandelen enz.

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 21:22

@ Amarie: Zit allemaal wat in, wat je verteld. Gewoon alles spelender wijs....

@ Zitah: Waarom komen ze precies bij je kijken en haar beoordelen?

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 19:05

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 20:36

viewtopic.php?p=23731731#p23731731

Mooie jeugdige foto's van Zafira, Rhodium merrie van staleigenaar van Amanda@bokt!

Zafira lijkt heel veel op mijn merrie Zsazsa! Te eng voor woorden. Hoe staat het verder met mensen met nakomelingen van Rhodium?
Al een aantal onder het zadel? Ik ben zo benieuwd naar foto's!