Turbo op wacht... dan wat mij betreft Trento ook!!!!!!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

angeleyes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 23:59

Desiree schreef:
ik heb niet gezegd dat hij niet kan draven. Sterker nog, ik heb Trento helemaal niet beoordeeld of veroordeeld als sportpaard! Ik heb geen woord verkeerd over hem gezegd.

Mijn reactie was eerlijk gezegd ook niet bedoeld op hetgeen wat jij had gezegd desiree, het sloeg meer op wat gekke gerrie had geschreven...

angeleyes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 00:03

Thanx Suzanne F.

Ben inderdaad een hele grote Trento fan!!!!
En het is me ondertussen opgevallen dat lang niet iedereen hier op bokt dat is. Maar goed, ieder zijn smaak toch??

Liselot11

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 09:45

Hier in de buurt (Gelderland) weet ik dat er een aantal mensen een veulen van Trento hebben. Hij fokt een beetje wisselend, dan weer groot, dan weer klein. Hij fokt wel fors. Eén merrie was gedekt met Trento, en toen het veulen geboren werd bleek het veel te groot. Om een lang verhaal kort te maken: merrie dood en veulen dood. Die veulens die ik heb gezien zijn ook allemaal nogal fors gebouwd. Turbo fokt dan weer iets fijner.

Heeft iemand het stuk in de Hoefslag gelezen, ergens in december? Daar stond een stukje in van een hengstenhouder en nog iemand, volgens mij de eigenaar van Uphill of Oscar. Hij vertelde dat bij zijn hengst er in het afstammelingenrapport wel stond dat 1 veulen een groot hoofd had, maar bij een hengst waar een lid van de keuringscommissie bij gedekt had niet (volgens mij United), terwijl die hengst meerdere grote hoofden had.
Dus het is maar hoe ze het erin zetten he... Je kunt het positief benaderen of negatief en ik denk dat ze in het geval van Trento het positief benaderen en bij Turbo negatief.

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 23:14

ischien een rare inkom vraag,maar waarom laten ze trento goedgekeurd als hij zo,n slecht afstammelingen rapport krijgt van de jury,voor mij een goede reden om op wacht te zetten!

_Luziream

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 09:11

omdat zijn Nakomelingen helemaal niet zo super slecht uit de bus zijn gekomen! Ze missen met name uniformiteit stond er in het rapport. Ik heb rapporten van andere hengsten gezien die een veel slechter beeld gaven. Die worden ook niet meteen op wacht gezet. Ik snap het ook niet waarom Turbo op wacht gezet is maar om dan Trento neer te halen, tja er zullen voor iedere hengst liefhebbers zijn en ook weer niet.

lutje85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 18:04

Trento heeft misschien niet de allermooiste nakomelingen gegeven maar er zitten ook hele leuke gave bloedmooie paarden tussen en turbo geeft ook leuke nakomelingen maar het is maar net waar de gek voor kiest.
Vindt het dan wel een beetje sneu dat een heleboel mensen hun eigen mening gaan lopen doordrammen ( is dat zaligmakend) laat ieder toch voor zich denken.

Adil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 21:30

Citaat:
Ik denk dat het toch een misvatting is. Of maken ze bij het kwpn nooit fouten? Lijkt me stug.

Heb niet het hele topic gelezen maar deze opmerking knalde er voor mij uit....ook het KWPN maakt fouten (misschien juist wel het KWPN, ik ben nooit echt gek geweest van hun beleid....maar das natuurlijk heel persoonlijk)

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 21:39

Maar het 'probleem' is dat het kwpn helemaal lirisch is van trento. Dát was de hengst van de toekomst. En dat is dus niet zo, zeker niet wat de meeste van zijn nakomelingen betreft. En iets wat het kwpn niet graag doet is toegeven dat ze een foutje hebben gemaakt.

olafj

Re: Turbo op wacht... dan wat mij betreft Trento ook!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 23:11

"de meeste van zijn nakomelingen"zou ik niet zo stellen, aangezien er maar een handje vol van zijn nakomelingen zijn beoordeeld, zeker vergeleken met het aantal dekkingen wat hij gedaan heeft.
Alleen de toekomst zal het zeggen.

Het blijft toch gokken met zo'n jonge hengst, ook voor het kwpn.
Daarom hebben ze bepaalde eisen en die zullen nooit water dicht zijn.
Aangezien je nog steeds niet weet wat genen doen.
Eigenlijk kan je een hengst pas na een paar generaties nakomelingen beoordelen.

Hoeveel dekkingen heeft Turbo eigenlijk gehad?

Kajanus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 23:19

Afbeelding

Dit is onze Turbo

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 23:45

mooi beestje hoor

angeleyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 01:06

mistral schreef:
"de meeste van zijn nakomelingen"zou ik niet zo stellen, aangezien er maar een handje vol van zijn nakomelingen zijn beoordeeld, zeker vergeleken met het aantal dekkingen wat hij gedaan heeft.
Alleen de toekomst zal het zeggen.

Het blijft toch gokken met zo'n jonge hengst, ook voor het kwpn.
Daarom hebben ze bepaalde eisen en die zullen nooit water dicht zijn.
Aangezien je nog steeds niet weet wat genen doen.
Eigenlijk kan je een hengst pas na een paar generaties nakomelingen beoordelen.

Hoeveel dekkingen heeft Turbo eigenlijk gehad?

Hier ben ik het helemaal mee eens.
Statistisch gezien is het niet juist om hengsten met bijvoorbeeld 400 dekkingen te vergelijken met hengsten die minder gedekt hebben aan de hand van hetzelfde aantal nakomelingen.....
Dus ik denk dat het KWPN daar misschien maar eens goed over na zou moeten denken....

En ik denk zeker dat je pas meer kunt zeggen over de kwaliteit van de nakomelingen van een hengst als ze wat ouder zijn en er meerdere generaties nakomelingen zijn.

Suzanne F.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 18:08

Kajanus schreef:
Afbeelding

Dit is onze Turbo

Aguttie, wat een kuikie!

Jodievanmij

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 19:24

zie alleen kruisjes

Jodievanmij

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 19:25

nu zie ik de foto .. wat een schattie?? wat lief die zou ik zo willen knuffelen!! word vast een mooie!

Kajanus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 00:14

Jodievanmij schreef:
nu zie ik de foto .. wat een schattie?? wat lief die zou ik zo willen knuffelen!! word vast een mooie!

Hij heeft ook een hoog knuffelgehalte en ik hoop zeker dat hij mooi wordt ... de kleur heeft hij alvast mee...

Jodievanmij

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 14:10

ja indedaad mooie kleur zeg..succes met hem en we komen hem vast hier op bokt nog wel tegen!!

Beber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 23:46

Sammie schreef:
Maar het 'probleem' is dat het kwpn helemaal lirisch is van trento. Dát was de hengst van de toekomst. En dat is dus niet zo, zeker niet wat de meeste van zijn nakomelingen betreft. En iets wat het kwpn niet graag doet is toegeven dat ze een foutje hebben gemaakt.

Voorlopig doet hij het best met de hc.

Ben er wel inmiddels achter dat een hoop bokkers niet van knie-actie houden en ja, dat heeft Trento wel degelijk.

Voor mij blijft het een schitterend paard met zeer opvallende, niet standaard, bewegingen .

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 09:48

Knie-actie tja in mijn ogen hoort een dressuurpaard met voor en achterbenen naar voren te grijpen,niet omhoog.En dan hoeft knie-actie geen probleem te zijn ware het niet dat Trento de neiging heeft/had om z'n achterbenen er een beetje achteraan te laten slingeren en voor idd omhoog te bewegen maar niet naar voren.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 11:40

Wat Turbo Magic en Trento in huis hebben is voor fokkers niet heel relevant: de vraag is of ze hun goede eigenschappen vererven.

Rhythm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 12:45

Sammie schreef:

Kan jij in de toekomst kijken...??? Kijk dan gelijk even hoe mijn veulen het gaat doen

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 12:48

Ik vrees dat je voorlopig niet uit deze discussie komt, niet totdat de nazaten zich als 3/4 jarigen hebben laten zien.

Rhythm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 12:51

@Beber helemaal mee eens en laten wij met z'n allen nu niet proberen om de toekomst te voorspellen maar gewoon af wachten wat het ons brengt en dan openen we over 2/3 jaar deze discussie weer

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 12:55

Compleet mee eens!

Rhythm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 12:56

Slotje dus HAHA