Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Albert schreef:En weer zie ik AWvL lachen. Of niet CGJ12??

Pascha schreef:We weten nog steeds de naam niet van testruiter X , ben toch wel zeer benieuwd, antwoord kan aan mij ge PM-t worden...
sarabande schreef:Juist CJG, daarom is het ook terecht dat det KWPN ondanks het interessante bloed die Duitse klieren niet genomen heeft.
annegti schreef:Pascha schreef:We weten nog steeds de naam niet van testruiter X , ben toch wel zeer benieuwd, antwoord kan aan mij ge PM-t worden...
Die naam is toch echt al genoemd. Gert v/d Hoorn. Staat in het topic over het verrichtingsonderzoek.

Of kunnen daar die hoge beentjes niet tegen? CGJ12 schreef:sarabande schreef:Juist CJG, daarom is het ook terecht dat det KWPN ondanks het interessante bloed die Duitse klieren niet genomen heeft.
Dat brengt mij trouwens wel bij de vraag waarom die Sandro Hit x Houston gewoon ingeschreven is, terwijl het publiek (en de jury zelf) het beestje eigenlijk maar een pony vond, met dito bewegingen (dat zie ik dan voor me als een soort van tweede Troy, terwijl ik het beestje nog nooit irl heb gezien).
Die schreven ze zeker in omdat het een Sandro Hit was uit een Nederlands lijntje...... ipv een volledige duitser....
annegti schreef:Een paar keer springen in hun leven gaat een dressuurpaard niet dood aan toch?Of kunnen daar die hoge beentjes niet tegen?
sarabande schreef:Juist CJG, daarom is het ook terecht dat det KWPN ondanks het interessante bloed die Duitse klieren niet genomen heeft.
Geloof dat ze afgelopen voorjaar ook een aantal Nederlandse klieren hebben afgewezen op karakter.... Dus die toevoeging 'Duitse' slaat weer nergens op. (Eigen parochie he?
) greetjebee schreef:Nee joh! Omdat het de veilingtopper was op de KSS! Zou toch vreemd zijn dat die niet wordt goedgekeurd. Dan kunnen ze de volgende KSS wel alvast afblazen...
greetjebee schreef:Geloof dat ze afgelopen voorjaar ook een aantal Nederlandse klieren hebben afgewezen op karakter.... Dus die toevoeging 'Duitse' slaat weer nergens op. (Eigen parochie he?
)
sarabande schreef:Het ging toch niet over het voorjaarsonderzoek.
Citaat:Kan je eigen parochie, even toelichten.

CGJ12 schreef:Albert schreef:En weer zie ik AWvL lachen. Of niet CGJ12??
Zowel
AWvL met zijn Stuwende Gelderse Lompe Dikke Type als Arie53 met zijn Europees Allround Sport Paard denken er garen bij te spinnen doordat ze beide menen het ultieme allround paard van de toekomst te fokken.
Toch gek dat het soort paard dat beide heren hierbij voor ogen hebben nogal verschilt.............
De toekomst zal het allemaal wel uitwijzen. Ik heb nog steeds geen glazen bol.
Wél besef ik dat er in de markt bár weinig vraag is naar een soort paarden dat vandaag voorop de Paardenkrant stond. De (dressuur)markt vraagt in de toekomst in ieder geval om MAKKE simpel te rijden paarden. Zeker zolang de sport nog aan aanhang wint. De nieuwkomers hebben namelijk geen flauw benul wat ze namelijk aanhalen met een paard.
Wat dat betreft is het inzetten van testruiter X een gouden zet.....

[/img][/[/img] 
CGJ12 schreef:Albert schreef:En weer zie ik AWvL lachen. Of niet CGJ12??
Zowel
AWvL
met zijn Stuwende Gelderse Lompe Dikke Type als Arie53 met zijn Europees Allround Sport Paard denken er garen bij te spinnen doordat ze beide menen het ultieme allround paard van de toekomst te fokken.
Toch gek dat het soort paard dat beide heren hierbij voor ogen hebben nogal verschilt.............
De toekomst zal het allemaal wel uitwijzen. Ik heb nog steeds geen glazen bol.
Wél besef ik dat er in de markt bár weinig vraag is naar een soort paarden dat vandaag voorop de Paardenkrant stond. De (dressuur)markt vraagt in de toekomst in ieder geval om MAKKE simpel te rijden paarden. Zeker zolang de sport nog aan aanhang wint. De nieuwkomers hebben namelijk geen flauw benul wat ze namelijk aanhalen met een paard.
Wat dat betreft is het inzetten van testruiter X een gouden zet.....
sarabande schreef:Niemand slaat wat over, alleen de uitersten worden als voorbeeld genoemd.
Het lijkt me duidelijk dat wanneer je met een paard met GP potentie door het bos kan crossen, je daar ook mee de basissport in kan.